20 maanden en plots veel moe

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marieke1978, 7 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

16 sep 2008
    410
    0
    0
    Hoi hoi,

Mijn zoontje is nu 20 maanden oud. Hij slaapt van 19.30 uur tot 06.15 ...elke dag hetzelfde, nooit eens langer, haha! Op zich niet zo erg gezien we er dan toch uitmoeten.
    Om 11.15 uur issie meestal munt en slaapt ie tot ongeveer 13.30 uur.

Je zou zeggen; genoeg slaap!

Maar als hij er om 13.30 uur uit is, dan issie vaak rond 16 uur of zelfs eerder alweer moe. Gaat ie hangen en liggen op de bank. Ik doe hem dan niet naar bed, vervelend wordt ie er niet van.

Dit is iets van de laatste 2 weken, eerder deed ie dit nooit.
    Hij slaapt wel wat onrustig de laatste tijd, s'nachts. We horen iedere nachts wel een flinke schreeuw door de babyfoon,of wordt echt wakker en slaapt dan na 30 minuten wel weer in, lichtelijke verkouden, iets dikke oogjes ( lijkt wel hooikoorst) en overdag druk aan het leren met praten en andere dingen.

Mijn man zegt dat ie overdag zo moe is omdat ie 's nachts zo onrustig slaapt en soms wakker is.

Zou natuurlijk goed kunnen maar dat had ie eerder ook wel eens en toen wassie overdag niet zo moe?!

Herkennen jullie dit? Ik ben een beetje bang ( stomme verhalen uit de omgeving) dat er dan meer aan de hand zou kunnen zijn...een 'verborgen gebrek' om het ff zo te noemen ;)

Groetjes en fijn weekend allemaal

Marieke

2. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Mijn zoontje is rond die periode ook meer gaan slapen, met name overdag. Hij slaapt nu gerust drie uur 's middags. Maar hij gaat meestal tegen 13 uur pas naar bed, eerder is hij echt niet moe genoeg.

3. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.424
    448
    83
    Limburg
    Hier zo'n beetje hetzelfde verhaal.
    Dochter slaapt nu van 19.00 a 19.30 u tot ong 6.00 a 6.30. Dan wordt ze eigenlijk nog moe wakker. Soms stoppen we haar van 8.00 tot 9.00 nog in bed, langer als een uurjte in de ochtend niet. Dan gaat ze altijd van 12.00 tot 14.00 a 15.00 naar bed, slaapt in de middag dan 2 uur en dan weer 3 uur. Rond 17.00 uur is madam dan eigenlijk alweer heel moe. Stoppen haar dan ook niet meer in bed.
    Het inslapen gaat heel makkelijk over het algemeen, we hebben ons riedeltje en daarna gaat ze zelf al helemaal klaar liggen om te slapen.
    Misschien hoort het bij de leeftijd.

4. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Hier ook momenteel. Aaron slaapt van 20.00 tot 7.30. Meestal ging hij dan pas om 12.30/13.00 voor zijn middagslaapje van maximaal 1,5 uur. Hij slaapt nu om 11.00 al en dan zeker 2 uur.
    Nou is hij wel verkouden, waardoor hij onrustiger slaapt, maar ik heb het idee dat hij ook weer in een soort ontwikkelingssprong zit.
    Hij is namelijk ook erg jengelig, drammerig, kort lontje, alles is NEEJ! En meestal als hij bezig is met zo'n 'sprong' slaapt hij meer.

Deel Deze Pagina