Hallo dames, Met hoeveel weken zwangerschap mochten jullie stoppen met de Utrogestan? Ik heb steeds meer last van de bijwerkingen. Zit op 3 x 2 bolletjes per dag. Alvast bedankt voor jullie reacties/info.
Ik heb het tot 14 dagen na de terugplaatsing gebruikt. Dit was wel bij een verse terugplaatsing, ik weet niet of dat bij een cryo anders is, die heb ik nog niet gehad. De 14 dagen was onafhankelijk van een zwangerschap. Mocht het niet lukken, dan heb je het na die dagen niet meer nodig en mocht het wel lukken dan neemt als het goed is je lichaam het zelf over. Bij mij is het een vmk geworden en ik moest daarom sowieso ermee stoppen. Ondanks alle viezigheid mis ik het stiekem wel een beetje, want ik sliep als een blok door de utro. Ik deed ook 3 x 2 trouwens.
Officieel mocht ik stoppen rond de 9 weken zwangerschap. Dat heb ik niet gedurfd. Gelukkig had ik nog genoeg om tot de 12 weken door te gaan. Vanaf dan wist ik zeker dat de placenta het had overgenomen. Het is vervelend spul maar ik durfde echt het risico niet te lopen dat het alsnog mis ging.
Bedankt voor jullie reacties! Er zijn veel verschillende meningen. Vraag mij af wat nu precies klopt..
Is het niet zo dat het in Nederland de standaard is om 2 weken te gebruiken en in België 12 weken? Misschien verklaard dat de verschillende meningen.
Wat zegt je ziekenhuis? (Meningen doen er niet zo toe, het gaat erom dat je arts je voorschrijft wat bij jouw medische situatie past)