Ik bleef na het verliezen van het vruchtje ook nog flink bloeden de eerste dagen. Wel minder dan tijdens de "daadwerkelijke" miskraam, maar het bloeden was nog wel flink.. erger dan een normale menstruatie. Met de dag werd dat wel steeds minder. Na twee weken was het bloeden bij mij gestopt.
Ah jij gaat ook meteen door! Bij mij werd ook geadviseerd te wachten, maar ik ben op dat gebied erg ongeduldig.. vind het dan toch weer een "gemiste kans".
Met ruim 13 weken hier te horen gekregen dat het een ma was. Hartactiviteit was gestopt rond week 9 bleek na metingen. Ik heb niets gedaan, het is zelf afgekomen, geen complicaties gehad.... Alles bij elkaar als je telt vanaf het stoppen van hartactiviteit duurde het afkomen dan 6 weken.
Ik moet ook even mijn verdriet van me afschrijven. Na 2,5 jaar was ik d.m.v. IUI eindelijk zwanger. We waren zo blij! Maar met 5,5 week begon ik heel licht te bloeden. Eerst helderrood, daarna bruin, roze en weer bruin. Na vier dagen stopte het bloeden weer. Hoewel het niet veel was en ik geen buikpijn had, voelde ik dat mijn lichaam veranderde. Mijn borsten werden minder gevoelig, mijn buik minder gezwollen en gewoon het algehele ‘zwangerschapsgevoel’ verdween. Ik was zo verdrietig. Nu zit ik te wachten tot de miskraam doorzet. Zolang dat niet gebeurt, blijf ik tegen beter weten in een klein flintertje hoop houden. Dat ik nog steeds af en toe een vlaag misselijkheid voel of mijn baarmoeder wat voel trekken, vind ik psychisch ook wel zwaar. Waarom wordt het nou niet meteen beëindigd? Ik word er gek van en blijf er nu zo in hangen en wil gewoon weer verder met mijn leven. Mijn man blijft ook maar hoop houden en wil het nog niet helemaal geloven. Vrijdag heb ik mijn eerste echo en zal onze laatste hoop waarschijnlijk helemaal weggenomen worden. Ik hoop dat de miskraam dan ook snel komt.
Ach Miha, wat naar. Is het niet mogelijk de echo te vervroegen? Want dit is ook niets zo. Je flintertje hoop is niet geheel onterecht, al denk ik dat het verstandig is om met het ergste rekening te houden. Wat betreft nabloeding van @Justbelieve2 : Houd het wel even goed in de gaten. Als het echt veel wordt of bij zwakte/duizeligheid/misselijkheid wel medische hulp halen hoor! Zo te horen ben je nog niet alles kwijt maar is je lijf daar wel mee bezig.
@Miha welkom hoewel ik hoop dat ik je eind van de week weer vaarwel mag zwaaien. Bloedverlies in de zwangerschap hoeft niet per definitie te zeggen dat het foute boek is. Het kan wel en ik zou net als jij ook uitgaan van het ergste. Desondanks zal ik duimen dat je toch nog goed bericht krijgt
Hee, Met mij gaat het inmiddels wat beter. Het bloeden is sinds vandaag gestopt. De echo was goed..... Ik ben nog een paar dagen vrij en volgende week mag ik weer werken. Ik heb zo mijn ups and downs, maar ik heb toch besloten om er meteen weer voor te gaan. Hoe gaat het bij jullie???