Hallo lieve dames! Wij zijn nu 9 weken en 2 dagen zwanger. Over 2 weken hebben we de volgende echo. We hebben het hartje al zien kloppen en we zagen een klein vruchtje. Ik ben op van de zenuwen voor de volgende echo. Wat is er te zien, whats next etc etc etc. Ik vraag me zoveel dingen af....
Ze gaan het vruchtje meten en dan opnieuw de termijn vaststellen (las in je andere topic dat je een echo bij de gyn hebt gehad en nu voor het eerst naar de verloskundige gaat). Verder zal je waarschijnlijk een klein frummeltje zien met kleine armpjes en beentjes
Termijn echo idd waarbij ze kijken hoe ver je precies bent. Ik zou op YouTube of internet even een foto/filmpje opzoeken wat je dan ziet als het om het kindje gaat. Dat is altijd duidelijker dan een geschreven uitleg. Je ziet ipv een klein vruchtje een 'baby'
Id zoals hier gezegd termijnecho. Wij zagen het met ong. 9 weken al bewegen dus dit zal je zeker zien! Verder zal je echt al een duidelijker mensje gaan zien! Spannend joh! Hier morgen de termijnecho (10+3) en ben zó benieuwd. Wij hebben 1.5 wk geleden een echo gehad en ben erg benieuwd naar het verschil!
Ik wou dat de dagen wat sneller gingen!! Maar dat heeft iedereen natuurlijk. Spannend voor jullie morgen en alvast veel plezier! Laat je weten hoe het is gegaan??
Onze baby was van 3.7 cm en lag exact op schema! De uitgerekende datum is 4-9 en t was énorm beweeglijk! Zo bijzonder! Wij zijn helemaal verliefd. En natuurlijk prachtige fotootjes mee!
Mijn ervaring in België op 11w: al een schattig mini-mensje zien (mijn man en ik waren echt sprakeloos, want het is gevoelsmatig écht iets anders dan een flikkerend wormpje een paar weken eerder), verder termijnbepaling, nekplooimeting en we kregen optie om voor NIPT of combinatietest te kiezen. Bloedafname konden we reeds aansluitend aan gyn-bezoek doen. Verder kregen we ook een zwangerschapsboekje en een zwangerschapsdoos mee met vooral marketing-materiaal, maar ook wel wat nuttige info. Zelden zo op wolkjes gelopen als die dag.
Super leuk zeg!! Nu lekker verder genieten. Wij moeten nog even wachten, ik kan nu al niet meer wachten na al die leuke reacties
Met 11 weken kun je al veel lichaamsdelen van elkaar onderscheiden en ziet het er duidelijker uit dan bij de echo die je kreeg met 9 weken. Weet niet of je al beweging hebt gezien? Zo niet, heb je kans dat je dat met de termijn echo wel ziet. Ze gaan het kindje dan opmeten en daar komt dan een termijn uit, dit termijn houden ze de rest van je zwangerschap aan.