welke maat speen hadden jullie kindjes met flesvoeding(3maanden?) ben benieuwd want hier drinkt onze meid uit avent flessen met speen nr 1 vroeg me af of dit niet te klein is met 3 maanden?
ligt een beetje aan hoe snel ze drinkt en hoe gulzig. ik gebruik voor mijn zoon nog steeds nummer 1 en s-spenen, hij drinkt heel gulzig.
Femke drinkt uit de 2 speen van avent. De papfles ook uit de twee, alleen het laatste beetje uit de fles met de 1,2,3 speen, want anders krijgt ze dat er niet doorheen.
Ik ben ook aan het proberen met spenen. Tot voor kort lukte de S-speen nog wel maar tegenwoordig niet meer. Duurt echt 45 minuten voordat er 170 cc naar binnen gaat (vooral als Emiel moe is). Toen de M-speen gaan gebruiken (+3 mnd). Dit gaat ontzettend snel en meneer heeft de fles binnen 10 minuten leeg. Natuurlijk ook niet de bedoeling. Alleen als hij moe is duurt het een kwartiertje. Vandaag begonnen met de 1-2-3-speen van Difrax. Moest ik wel weer een ander flesje kopen want op de Optifles kan deze weer niet. Nu gaat de fles in ca. 20 minuten leeg. Het is nog niet helemaal een goede timing qua tijd want Emiel is nog herstellende van zijn ziek zijn. 'K ben wel benieuwd hoe het de aankomende dagen gaat met drinken.
Ik gebruik voor Kiki de speen van avent nummer 2. Over een fles van 200 ml doet ze gemiddeld 20 a 25 min.
Jelle is nu ruim 4 maanden en drinkt sinds vorige week met de 3 speen van Avent. Hij heeft hem leeg in ongeveer 10-15 minuten, (fles van 200ml)maar hij heeft er verder geen last van, en hij drinkt ze in elk geval leeg nu. De M speen van Difrax gebruik ik voor de pap.. Hij heeft een hele tijd de difrax s fles gehad met de s speen, en daarna de avent met de 2 speen... Pffffft.. Al die spenen en flessen...
Bram heeft tot 3,5 maand gedronken met Avent speen nr. 1. Nu drinkt hij met nr. 2, dat ging eerst nog te snel maar gaat nu perfect.
Ik vroeg me af: Siem heeft sinds het begin van zijn flesvoeding speen 1 (S) van Difrax gekregen. Dat ging erg goed, maar de laatste tijd is hij idd ook veel langzamer. (45-60 minuten...) Verliezen kindjes hun zuigkracht op den duur? Hij is begonnen met borstvoeding en had dus geleerd flink te zuigen. Maar nu duurt het vaak zo lang... Kan ik ook beter over naar de 2 (M)? Dank je!
mijn zoontje is 4 maanden en heeft nog steeds Avent nr. 1 nr. 2 gaat hem veel te snel en dan verslikt hij zich en zolang hij met nr. 1 nog goed drinkt laat ik het mooi zo
je kunt de 123-speen wel op de kromme fles gebruiken, nl: doe de speen willekeurig in de ring en draai m op de fles, nu zet je op de bovenkant van de ring een krasje met een mesje. dan draai je de ring weer los en doe de speen met de gewenste stand bij het krasje, draai de ring er weer op en voila!
je kunt m gewoon op de s-fles doen, maar dan wel met zo'n krasje, anders moet je de fles draaien, en je moet de juiste stand (die je wil gebruiken) dan bij het krasje erdoor trekken (door de ring) maar ik heb de ervaring dat driestanden spenen te snel gaan met melk, maar dat zou je even moeten uitproberen
ben benieuwd hoe het gaat, ik heb echt al zoveel flessen en spenen geprobeerd, had een complete collectie. heb tussentijds heel lang avent gebruikt, de brede van de s-fles en toen liep ik tegen het probleem aan met pap. nu gebruik ik weer de smalle s-fles en die bevalt gewoon prima (de rest ligt nu in een doos op zolder en ik heb een paar weggegeven) ik blijf nu gewoon bij één fles. alleen jammer dat hij die spenen niet wil die standaard op de s-fles zitten (die matte) hij drinkt nu weer uit een s-speen en heeft comfort voeding. maar hij heeft ook een tijd de m-speen gehad.