Pijn rechts bij mn ribben ..

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door xMelissssssa, 26 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xMelissssssa

xMelissssssa Actief lid

2 jul 2014
    304
    0
    16
    Hallo damens,

Ik loop eigenlijk al wel een hele tijd met dit probleem en steeds als ik controle heb vergeet ik het te vragen ..
    Ik ben nu 25 weken en 6 dagen zwanger en loop denk ik vanaf 13 weken ofzo al met pijn bij mn ribben aan de rechterkant wat doortrekt naar mn rugkant toe.
    Soms doet het zo'n zeer dat zelfs ademen pijn doet ..
    Ik heb het vooral als ik teveel in 1 houding heb gezeten/gestaan of als ik net gegeten heb en echt vol zit ..
    Op het moment dat ik ga liggen of ik mezelf met mn bovenlichaam uitrek trekt het weg ..
    Ik heb een maandag weer controle bij de vk maar denken wat denken jullie dat het eventueel zou kunnen zijn?

Ik hoor het graag van jullie!

Liefs!

2. xMelissssssa

xMelissssssa Actief lid

2 jul 2014
    304
    0
    16
    Niemand?

3. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

door de zwangerschap verandert je houding van je lichaam, hierdoor kunnen klachten onstaan, zoals rugpijn, maar ook pijn rond de ribben. Zeker als je lang in een bepaalde houding zit. Daarnaast worden je darmen door de groeiende baarmoeder omhoog gedrukt, dus kan je je voorstellen dat als je goed gegeten hebt, dat dit ook pijnklachten geeft. Blijkbaar is de plek onder je ribben aan de rechterkant een zwakke plek. Tenslotte kan je ook last hebben van de galblaas. Bijvoorbeeld galstenen kunnen deze klachten ook veroorzaken. Ook het kindje kan door flink te trappen onder de ribben pijn veroorzaken, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk, omdat je deze klachten al vanaf 13 weken hebt. Afhankelijk van de oorzaak kan er een behandeling plaatsvinden. Is het een houdingsprobleem, dan is het raadzaam om langs een houdingstherapeut te gaan. Is het een galblaasaandoening, dan zou ik je adviseren langs de huisarts te gaan. Succes!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina