Bekkenpijn en kindje minder voelen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door puckpinda, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puckpinda

puckpinda Lid

30 apr 2011
    96
    0
    0
    NULL
    NULL
    Al sinds het begin van mijn zwangerschap heb ik bekkenpijn. Deze werd steeds erger waardoor ik minder ben gaan werken. Inmiddels heb ik zwangerschapsverlof. Vanaf de eerste weken zwangerschap heb ik al een bekkenfysiotherapeut aan de hand genomen.

Sinds het weekend is mijn bekkenpijn sterk verergerd. Het schiet steeds door tot in mijn linkerbil waardoor ik dan geen gewicht meer op mijn linkerbeen kan zetten. Ik heb dan zo'n pijn dat ik niet meer kan lopen of zelfs bewegen. Ik doe niets meer wat ik niet mag doen en hou heel veel rust maar dit mag niet baten. Ook voel ik sinds het weekend mijn kindje veel minder bewegen dan anders. De kleine beweegt nog wel maar hiervoor was het een druktemaker die je continue voelde en nu ben ik juist blij als ik het een aantal keer per dag voel. Ik heb ook veel harde buiken de laatste dagen.

Kan dit alles met elkaar in verband staan en kan ik er iets aan doen? Hoop niet dat dit nog 6 weken (tot mijn bevaldatum) zo doorgaat...

Groetjes Evi

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

je kindje minder voelen is normaal, er is minder ruimte in de buik, je kindje kan zich niet meer helemaal uitstrekken. je moet het wel 10 keer per dag voelen, als je twijfelt bel je je verloskundige.
    Bij zoveel bekkenpijn kan fysiotherapie verlichting geven, maak een afspraak op korte termijn bij de fysio.

Mirjam

Deel Deze Pagina