Aargh. Ik heb dagelijks 3 of 4 bloedneuzen. Sommige minimaal, andere best heftig. Ik word er helemaal gek van. Nu snap ik dat het door invloed van de hormonen komt maar dit is echt vervelend. Komt nog bij dat ik een hematoom heb in mijn baarmoeder die regelmatig bloedt dus heb het idee dat ik alle beetjes bloed kan gebruiken Zou het zin hebben om het bloedvaatje in mijn neus te laten dichtschroeien?
Heel herkenbaar. Je slijmvliezen worden droger en brozer/dunner dus je hebt sneller bloedneuzen. Hier idem dito. En nog verkouden ook dus elke keer neussnuiten is nog eens een extra bloedneus. Dichtbranden heeft geen zin, want het kunnen ook steeds verschillende vaatjes zijn die knappen. Ik smeer met een wattenstaafje wat vaseline in mijn neusgaten om het slijmvlies wat soepeler te houden en als een soort bescherming. Geen idee of het werkt.
Als je echt zo vaak last hebt van bloedneuzen zou ik als ik jou was even langs de huisarts gaan. Ik had voordat ik zwanger was elke ochtend en nacht een bloedneus en soms ook gewoon opeens overdag. Ik werd er net als jou helemaal gek van en heb toen een neus spray gekregen tegen de bloedneuzen, hielp heel goed! - Ik weet alleen niet of je die mag gebruiken met een zwangerschap.- Mijn huisarts vertelde mij dat als je zo vaak bloedneuzen hebt je neus geïrriteerd kan raken en daardoor een ontsteking kan ontstaan, daardoor kan zo'n speciale neusspray heel goed helpen waardoor het bloeden stop. Bij mij was het gestopt voordat ik zwanger werd, dus daarom weet ik niet of je die in combinatie met zwangerschap mag gebruiken.
Hier in de zwangerschap ook constant bloed neuzen. Bij mijn zoontje ook gehad dus zou er voor mij wel bij horen denk ik. Je kunt altijd even navragen bij de huisarts.
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb volgende week een afspraak staan met de huisarts dan vraag ik even naar die spray. En als dat niet mag tijdens zwangerschap zal ik nog even moeten doorbijten... Heel vervelend maar niets aan te doen!
Hoi! Wat vervelend van je bloedneuzen. Tijdens mijn zwangerschap had ik hier ook regelmatig last van. Wat bij mij heel goed hielp was dagelijks 1000 mg vitamine C slikken. Dit versterkt de vaatwanden. Op internet kwam ik toen deze tip tegen en het heeft mij goed geholpen! Ik heb dit nog aangegeven bij de vk en zij had nog nooit van deze tip gehoord. Maar ik mocht met een gerust hart vitamine C slikken als dat hielp tegen bloedneuzen . Ik merkte echt verschil. Als de vitamines op waren en ik slikte een paar dagen niks dan begon de ellende weer .
Volgens mij wordt hiervoor xylometazoline neusspray gebruikt en die mag je tijdens zwangerschap niet gebruiken helaas. Wellicht kan de huisarts wel iets anders doen tegen je bloedneuzen.