Over 2 weken vier ik mijn 40e verjaardag, vanaf 16.00 uur met een buffetmaaltijd erbij. Er komen 15 volwassenen en 9 kinderen. Ons huis is niet supergroot, de tuin ook niet. Heeft iemand ideeën hoe ik al die kinderen een beetje kan vermaken?? En waar? Moet ik ze juist in de woonkamer erbij laten of niet?? Ik wil nl ook niet dat onze slaapkamers een chaos worden!
Hopen op mooi weer en ze lekker naar buiten gooien. Je hebt bij de zeeman goedkoop buitenspeelgoed, stoepkrijt enzo. Kunnen ze zich lekker vermaken. Anders een leuke kinder dvd erin, popcorn erbij?
Is er niet in de buurt een camping\veld\boerderij waar je een veldje kan pakken? Dat je daar een party tent opzet en wat spelletjes uit zet? Bijvoorbeeld paar skippyballen, volleybalnet, springtouw etc? Bij ons heb je in Doorn zo'n gelegenheid. Het is een soort park waar je kunt camperen (bos en veldjes) en je ook gewoon vroeg in de ochtend heen kunt gaan en een stukje voor jezelf kunt afzetten en dat de hele dag gebruiken (gratis) Wij hebbe daar meerdere feestjes gehouden, bbq's en met buffetmaaltijd kun je, je spullen daarmee naartoe nemen. Weet niet of je persé thuis wilde blijven.
Er bij laten. Een kamer in richten waar in ze kunnen spelen. ( slaapkamer) haal alles weg wat weg kan en zet daar wat neer om te tekenen. Maar als het mooi weer is zou ik de tuin open gooien. De kleinste zullen wel bij de ouders blijven. Heb je zelf geen kinderen? En top je 40 verjaardag vieren hier nog drie maanden dan is het ook hier zo ver. Kan niet wachten. Het leven begint toch na je 40 ste!!!!
Ik heb zelf ook 2 kinderen, maar ben niet gewend aan zo'n hoeveelheid kids erbij, vind het verschil in leeftijd zo groot vandaar! Maar ik hoop idd op een beetje mooi weer!
Wij hebben regelmatig verjaardagen met 6-9 kindjes tussen de 2 en 10 jaar. We hebben altijd tekeningen om in te kleuren, maar ze spelen voornamelijk samen en de kleintjes met het speelgoed wat we hebben. Duplo doet het altijd goed eigenlijk. Ballonnen zijn ook altijd leuk om mee te spelen. Alleen de kleinste van 2 blijft vaak bij haar moeder, de rest speelt met elkaar. Ook boven en in onze kamer, ik zorg dat het opgeruimd is en kasten die op slot kunnen doe ik op slot. En ik zeg ze ook altijd dat ze niet teveel rommel moeten maken, maar dat doen ze eigenlijk ook nooit (ook niet als je het niet zegt).
Met goed weer lekker de tuin in! Stoepkrijt halen, bellenblaas etc. Met slecht weer? Tekeningen? Duplo?
Hebben wij ook vaak ja, de kleintjes zitten vaak bij de ouders of lekker op het speelkleed met duplo. Ander speelgoed is alleen al een belevenis op die leeftijd. Meiden houden wel van knutselen en kleuren vaak, ik 'verzin' nooit speciaal iets voor de kids hoor, verlang ik van een ander ook niet. lukt spelen niet, prima kom je bij mama zitten.
Ik denk dat je niet echt iets hoeft te regelen hoor. Zeker als je zelf al kinderen hebt, dan heb je waarschijnlijk wel speelgoed in huis. Op onze verjaardagen komen ook altijd wel redelijk wat kinderen van allerlei verschillende leeftijden en die vermaken zich altijd prima met elkaar, ik doe daar niks speciaals voor.
9 kinderen met hun ouders erbij... Daar hoef je toch niets voor te regelen? Ik als moeder zijnde heb altijd wel iets mee zodat m'n kinderen zich kunnen vermaken. Vermoed dat zij dat ook wel doen. En de kinderen 'er niet bij laten', niet in de woonkamer laten, lijkt mij een beetje gek. Althans, ik persoonlijk zou niet ergens op visite gaan als ik van te voren wist dat er geen kinderen in de woonkamer zouden mogen.
Lijkt me allereerst de verantwoordelijkheid van de ouders. Hier bij dat soort gelegenheiden altijd de twee kinderslaapkamers open, daar mag gespeeld worden. Rest van de deuren gaat dan dicht en de zooi ruimen we na afloop wel op. Speelgoed waarvan we op die dagen niet willen dat ermee gespeeld wordt, zetten we weg, (vooral kleine priegeldingen of speelgoed dat snel kapot kan). Bij mooi weer gaan er vaak ook 1-2 van de ouders, soms om de beurt, met een groep kids even in het park hier vlak naast het huis spelen.
Bij mooi weer in de tuin en bij slecht weer draai ik boven alle deuren op slot en mogen ze de slaapkamers van mijn kinderen afbreken. ( ze zeggen spelen maar lijkt daarna wel of er oorlog is geweest) Ik heb 4 zussen net aanhang sn partner 1 broer en zus met aanhang. Dit samen net ouders, schoonouders en overige familie en vrienden is het vaak vechten om plek. Heb gelukkig tuin van 15/5 en met doms zet ik een partytent en zitten de grote in de tent ej de kindjes spelen binnen of in tuin
Bedankt voor al jullie reacties ! Ik ga zeker wat dingetjes bij de Zeeman halen en verder probeer ik het maar op zijn beloop te laten!!
misschien beetje ¨ouwerwets" mijn moeder zorgde altijd voor brooddeeg/ klei bij dit soort gelegeheden