Hoi meiden! Zonet hebben we een echo gehad. De beeb deed het super goed maar hij/zij was erg beweeglijk en wilde zich niet goed laten meten. De Gyn kon nog niet met zekerheid zeggen wat het was en hebben dan maar besloten om te wachten tot de volgende echo voor ze wat zegt. Ze heeft echt haar tijd genomen voor alles en kon de vingertjes en teentjes tellen. Heerlijk!! We mochten ook nog even nr het hartje luisteren. De beeb werd ook gemeten maar doordat hij/zij de beentjes opgetrokken hield, heeft ze gemeten van hoofd tot stuit. Dit kwam neer op zo'n 7,8 cm. Klopt dat een beetje met de termijn aangezien ze mr tot het stuitje kon meten of doen ze dat altijd zo?
Volgens mij meten ze tegenwoordig altijd van kruin tot stuit omdat kindjes in de buik omgerold liggen en het niet zo makkelijk is om ze zo te meten
Oh ok, en klopt de lengte zo'n beetje met de termijn? Want ik lees overal andere gemiddelde lengten...
Ja, dat is dus lastig van internet omdat sommige sites uitgaan van de kruin-stuit lengte en sommigen gaan uit van kruin-tot-teen. Als je gyn had gevonden dat je babietje te klein was geweest had ze er echt iets van gezegd en als hij/zij groter was geweest dan de termijn was je wss vooruit gezet. Ontspan, geniet van je goede echo, en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
Bedankt voor jouw antwoordje meid! Ik ga dan maar gewoon van uit dat het OK was. De gyn vond alles er netjes uitzien en heeft me verschillende keren verzekerd dat het goed was! Dus ik ga nu lekker verder genieten en aftellen naar de volgende echo wat zal ik blij zijn als ik hem/haar voel!
Er wordt altijd van kop tot stuit gemeten, dat heet de CRL (crown rump length). 7,5 is een mooie lengtehoor! Dit is een tabel als voorbeeld. Onze beeb was op 12 weken 5 cm en dat was ook prima volgens de gyn. 6.1 weken: 0,4 cm 7.2 weken: 1 cm 8.0 weken: 1,6 cm 9,2 weken: 2,5 cm 9,9 weken: 3 cm 10, 9 weken: 4 cm 12,1 weken: 5,5 cm 13,2 weken: 7 cm 14 weken: 8 cm