Hallo allemaal, Gisteravond was er op tv een programma over borstvoeding, heel interessant natuurlijk. Het ging er over dat er vrouwen (in Engeland geloof ik) zijn die hun kinderen zo lang als mogelijk borstvoeding willen geven, sommige stoppen als hun kind twee is of vier, maar er was er hier ook een die gaf haar dochter van zeven nog de borst. Ze gaven allemaal aan dat hun kinderen dit nodig hadden omdat het ze een veilig gevoel gaf, met het gevolg dat een van deze moeders met een tweeling dag en nacht elk half uur twee kinderen aan de borst had! je kunt je voorstellen dat deze moeder amper tijd had voor haar twee oudste kinderen laat staan voor haar man.....(twee jaar amper tot geen sex!) Wat vinden jullie hier nou van?
mmm... ik heb er gemengde gevoelens over.. ik heb bewondering voor die vrouwen omdat zij zoveel geduld hebben en zoveel liefde.. zeker die spaanse vrouw in engeland die dat chinese meisje adopteerde.. ze versterkt zo wel mooi de band met dat kindje. maar toch... ik had een beetje moeite er mee dat een kleuter van zeven of acht....die ik er overigens veel ouder vond uitzien, bij mams aan de borst mocht.. terwijl het oudste meisje vanaf haar vijfde dit niet meer deed en waarvan ik het idee kreeg dat ze eigenlijk wel wilde maar niet meer mocht. het is allemaal heel natuurlijk....ik weet het wel.. maar als ik dan bedenk hoe de huidige maatschapppij in elkaar steekt, vind ik het ergens toch niet gepast. ik vind het moeilijk te erwoorden.. en ik vraag me af wat die vaders er nou echt van vonden...ze waren allemaal wel erg positief vond ik. Aoife