Zika virus?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Espoir, Feb 20, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Espoir

Espoir Fanatiek lid

Feb 28, 2013
    1,671
    768
    113
    Hallo allemaal.

Wij stonden op het punt onze droomreis naar Curacao te boeken, totaal niet rekening houdend met het Zika virus. Daar kwam ik dus net op tijd achter.. maar hoe is de situatie nu in het Caribisch gebied? Ik heb het RIVM gebeld, de reisorganisatie, de GGD en de travel Health clinic. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd en niemand kan me antwoord geven.. ik ben (nog) niet zwanger, maar de wens is er wel...

Nu is de reis nog enigsinds betaalbaar, volgend jaar zijn we aan de vakanties gebonden..

Wie weet wat er momenteel geadviseerd wordt en wat alternatieven zijn qua vakantie en mooie witte stranden enzo? Ook qua projs😇

2. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

Sep 4, 2016
    7,734
    3,516
    113
    Volgens mij word curacao nog afgeraden als je zwanger bent of een kinderwens hebt.
    Ik zou het risico niet willen nemen denk ik.

Naast curacao zijn er nog heel veel andere mooie plekken op de wereld. Weet zo even een prijzen te noemen haha maar misschien de maladiven of Canarische eilanden?

3. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

Jun 2, 2014
    6,008
    19
    38
    Lastig he. Wij hebben onze vakantie naar kaap verdie moeten afzeggen. Zika is echt heel gevaarlijk, dus wil het risico niet nemen. Ik wist niet dat Curacao er ook onder valt... Ik zou het zelf niet doen dan en voor n ander land kiezen. Al is dat best nog lastig aangezien het niet overal al lekker weer is. Maar als je in de zomer gaat heb je genoeg keuze!!

4. xwendyhx

xwendyhx Niet meer actief

Wij hebben afgelopen september onze vakantie naar de dominicaanse republiek omgeboekt. Ik was toen nog niet zwanger maar wel binnen 2 maanden erna zwanger geraakt. Volgens mij wordt dat ook afgeraden. Ben dus blij dat we het risico niet hebben genomen!

5. Tann

Tann Fanatiek lid

Mar 25, 2015
    1,309
    682
    113
    Wij precies met hetzelfde. Onze dochter is nu ruim 1 en we wilde graag onze huwelijksreis met haar uitstellen naar dit jaar ook naar Curacao. Inderdaad niet bij nagedacht maar wij hebben onze plannen gewijzigd. Ik werk zelf als pratijkverpleegkundige bij een huiarts en op advies van de doktoren hier echt afgeraden. Ik was voor mijn zwangerschap van mijn dochter in Jamaica en Cuba geweest en omdat onze dochter met het hoofdje sterk achterlag in groei hebben we een heel traject gehad en best bang gemaakt. Gelukkig niets aan de hand en een super mooie dochter (ze was gewoon klein). Wij nemen het risico niet. Natuurlijk worden ook daar gewoon gezonde kinderen geboren, maar ik zou het mezelf niet vergeven. Wij gaan nu lekker 2 weken in alle luxe naar Gran Canaria :)

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,199
    16,537
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou het niet doen.
    Ik werk zelf als dokters ass en doe ook de reisadviezen en wij raden het af.
    Wat vrouwen ermee doen is aan hun maar wij raden het af bij zwangerschap en de wens tot een zwangerschap.
    Ik zou een andere bestemming kiezen want stel je raakt besmet dan vergeef je het jezelf nooit.

7. Kokosnootje

Aug 8, 2016
    71
    4
    8
    NULL
    NULL
    Ik heb daar familie wonen en het wordt afgeraden..
    Het is en blijft altijd je eigen keuze .. en je kan je afvragen hoe groot is de kans ? Maar liever het zekere voor het onzekere toch ?

Ik zou zeggen niet doen.. en de bewoners van het eiland zeggen het zelf ook 😉

Succes met een andere leuke bestemming vinden !

8. Espoir

Espoir Fanatiek lid

Feb 28, 2013
    1,671
    768
    113
    Een andere bestemming vind ik dus enorm lastig.. Canarische eilanden vind ik echt niets.. in mei is het lang nog niet overal zonzeker en de malediven etc zijn hele andere prijzen 😐

9. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

Aug 6, 2013
    1,880
    358
    83
    Female
    Reizen, fotografie
    Breda
    Ik ben werkzaam als stewardess en weet dus wel wat van de ziektes jn dat gebied.
    Ik zou niet gaan!!! Ook op Aruba en bonaire zika en alle andere mug-ziektes aangetroffen.
    Zelf heb ik vorig jaar Indonesië afgezegd omdat we maar de gili eilanden zouden gaan en daar was ook van alles.
    De kans dat je het allemaal krijgt is klein, maar de kans dat als je het hebt, het grote schade aanricht is te groot. Ook niet alle malaria tabletten mag je nemen en ook geen deet gebruiken dus wordt knap lastig in dat soort oorden.
    Zuid Amerika wordt ook afgeraden
    Weet niet wat de staat van Mexico nu is maar aangezien je geen deet etc mag gebruiken, zou ik dat ook niet doen. Volgend jaar weer een kans toch? Omboeken is vaak het duurste niet, €50 als je bij zelfde Maatschappij boekt.
    Nu lekker in canarische eilanden. Wellicht optie.
    Succes

10. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

Aug 6, 2013
    1,880
    358
    83
    Female
    Reizen, fotografie
    Breda
    Oh in mej;

Zuid spanje,
    Griekenland en Turkije echt wel lekker en mooi weer.
    Boek bij een tui of iets dergelijks daar mag je soms zelfs gratis omboeken als t weer niets is...

11. Espoir

Espoir Fanatiek lid

Feb 28, 2013
    1,671
    768
    113
    Omboeken kan tot 6 wkn voor vertrek..

Ik vind de Canarische eilanden niks, manlief wil niet naar Turkije ivm onrusten..

We wachten de komende terugplaatsing af, mislukt die, dan nemen we een pauze.. ook om daarvan tot rust te komen..

12. Mhov

Mhov Bekend lid

Mar 1, 2015
    645
    5
    18
    NULL
    NULL
    Weet niet hoe het weer in griekenland is dan.. maar evt zakynthos?

13. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

Aug 6, 2013
    1,880
    358
    83
    Female
    Reizen, fotografie
    Breda
    Omboeken kan tot 2 weken voor vertrek. Als je maar bij zelfde to blijf en beetje bij betaald. Zelf al meermaals gedaan en was er zelf werkzaam, ooit;)
    Griekenland js dan al prima weer. Evenals turkije.
    Mocht je naar een land gaan waar je malaria moet slikken, kijk dan hoe lang daarna je niet zwanger mag worden. Er zijn diverse soorten op de markt.
    Succes

14. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

Aug 6, 2013
    1,880
    358
    83
    Female
    Reizen, fotografie
    Breda
    Leve de spel fouten.... t is laat en telefoon leidt een eigen leven haha

15. Espoir

Espoir Fanatiek lid

Feb 28, 2013
    1,671
    768
    113
    Corendon en tui hanteren allebei 6 wkn.. en tui niet als je met klm vliegt?

16. Xavv

Xavv Actief lid

Oct 5, 2016
    306
    218
    43
    Wij zouden ook naar curacao gaan in juni. Wij waren uitgenodigd door me ouders.. als verjaardag voor mijn moeder.. na een overleg met de ggd en mijn vriend en natuurlijk mij ouders besloten om het niet te doen. Wij gaan nu naar west Amerika. Ik hem me erg druk gemaakt maar dat was nergens voor nodig. Andere vakanties zijn er zat!! Liever een gezond kindje dan op vakantie gaan en jij en je kindje ziek toch? Er zijn nog zoveel mooie bestemmingen!!

Share This Page