is dit teken van miskraam??

Discussie in 'Miskraam' gestart door Nonaches, 14 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nonaches

Nonaches Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.524
    1.025
    113
    Amsterdam
    Dames,

Tot mijn schik net op de toilet, bij afvegen zag mijn afscheiding er een beetje licht bruinig uit..Ik dacht o nee!!!!

Ik bracht mijn twee vingers naaar binnen en kneep zachtjes in mijn bmm en toen kwam er klein beetje bruin verlies af..

Ik ben me kapot geschrokken.

Ook heb ik nu niet heel veel last meer van mijn tepels en borsten:(

Paar min later bracht ik weer mijn vingers naar binnen, maar nu geen bruin verlies!! Help! moet ik nu bang worden?

Heb geen last van mega buikkrampen ofzo

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.925
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Geen idee of dit tekenen zijn van een miskraam maar je moet echt niet in je baarmoedermond gaan zitten knijpen hoor.
    Dat lijkt me a) niet echt bepaald hygienisch ivm bacterien aan je handen en b) het lijkt me niet goed voor een zwangerschap.
    Gewoon eruit blijven met je vingers.....

3. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    idd je kan er beter uitblijven...
    Het kan met bruinverlies altijd 2 kanten opgaan
    maar zolang het bruinverlies blijft en geen helderrood bloed wordt hoef je je geen zorgen te maken!

Succes

4. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Ik dacht hetzelfde eigenlijk. Ik zou er zeker niet aan gaan zitten! Zolang het geen echt bloedverlies is, zou ik nog niet in paniek raken. Het hoeft niet te betekenen dat je een miskraam krijgt. Maar niemand kan het met zekerheid zeggen natuurlijk. Probeer rustig te blijven, je kunt alleen maar afwachten. Ik hoop dat het goed gaat!!

5. Nonaches

Nonaches Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.524
    1.025
    113
    Amsterdam
    Dankje wel voor jullie reactie!!

Ik zal er niet meer aan voelen. Hopelijk zet het niet door..ik ga maar even slapen, dan kom ik een beetje tot rust :(

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bruinverlies tijdens zwangerschap is heel normaal. Het kan eventueel wel een voorteken van een miskraam zijn, maar kan ook gewoon wat oud bloed zijn dat je lijf nog even opruimt.
    Zolang er niets doorzet en je geen krampen en roodverlies krijgt, is er meestal niets aan de hand.

7. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Oei...niet meer doen hoor, je hebt zo een infectie bij je kindje te pakken! Met alle gevolgen van dien..

Verder is bruinverlies normaal in een prille zwangerschap, oud bloed ruimt je lichaam op.

Roze verlies kan je ook krijgen bij hard persen bij ontlasting, vrijen, niezen, je bent nu eenmaal beter doorbloedt. Niet van schrikken.

Zelf heb ik nooit bloed of bruin verlies gehad, toch 5 missed abortions. Veel verhalen van vrouwen hier die heel veel bloed verloren hebben en toch een gezonde beeb op de wereld hebben gezet.

Kan dus alle kanten opgaan. De eerste drie maanden blijft heel spannend..(en dat blijft het de hele zwangerschap)

8. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Ik heb toen ik 6 wkn zwanger was bruin verlies gehad en zie nu mijn onderschrift :)

Bruin = oud
    Bleek bij mij oud bloed uit mn bm te zijn, kon op de extra echo zien dat ik nog wel meer kon verwachten. Uiteindelijk dik een week bruin verlies gehad. Sterkte meid! Proberen je niet al te druk te maken :)

9. Nonaches

Nonaches Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.524
    1.025
    113
    Amsterdam
    bedankt voor de reacties
    ik zal niet meer doen en ben zeker gerust. Ik heb afgelopen keren ook geen bloedverlies meer gehad terwijl ik op toilet zat!!

10. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    heb het in totaal 6 dagen gehad *met week pauze ertussen
    daarna niet meer gezien :) niets aan de hand dus. verloskundige zei ook dat het heel vaak voorkomt. en de echo liet een lekker druk spartelend kindje zien met een super hartslag ;) dus het hoeft niets te zeggen

11. nath86

nath86 Actief lid

1 jun 2011
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij het begin van deze zwangerschap heb ik ook 2 keer klein beetje bruin bloed gehad. Dit was idd gewoon op ruiming van oud bloed.Dus niets om je zorgen om te maken.. en niet te veel naar de wc gaan om te kijken.. maak je je zelf helemaal gek mee.. ;)

12. Nonaches

Nonaches Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.524
    1.025
    113
    Amsterdam
    @ Nath86, Ja ik probeer me in te houden haha. Iedere keer als ik afveeg nu, verbeeld ik het me erg irritant.

Dankje voor je reactie

Jij hebt een vmk gehad. Had je bepaalde symptomen??

13. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Ook ik heb last van bruinverlies met slijm.

Voel verder geen krampen en het is niet rood maar echt bruin, dus maak me niet zo druk.

Heb dit vanaf donderdag, maar niet heel de dag door. Soms is het helderslijm met afvegen en soms dus met een beetje bruinverlies.

14. Nonaches

Nonaches Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.524
    1.025
    113
    Amsterdam
    @ gelukkig, ik heb alleen vandaag bruinverlies gehad wat je echt kon zien. Het was bruin inderdaad, dus ik heb veel gelezen en probeer mijn hoofd koel te houden..

Ik lees ook dames, die zeggen ik wist dat fout zat.?? ALleen ik begrijp dat niet..hoe weet je dat ? Ik heb niet echt gevoel van het zit fout, ik ben meer bang dat het fout zit :(

15. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    mja had gewoon het gevoel dat het gewoon niet ons kindje mag zijn. geen idee... voorgevoel... begon met bruin en na dag of 2 werd het een rood bloedbad :( gelukkig nu niet

16. Nonaches

Nonaches Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.524
    1.025
    113
    Amsterdam
    Ik hoop dat niet doorzet. Ik heb nu iig geen bloed meer gehad, dus op hoop van zegen !!

bedankt x

17. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    meestal als het stopt is het een goed teken ;)

18. Nonaches

Nonaches Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.524
    1.025
    113
    Amsterdam
    Het is ook niet veel bloed hoor! het is echt minimaal..Hoop zo dat goed zit..ik voel iig mijn borsten weer mega erg en had vanmorgen echt een knaltest..

Ik probeer gewoon positief te blijven en jullie verhalen doen me goed. Wellicht heb ik gister en vandaag wel wondje gemaakt, doordat ik met mijn vingers naar binnen ben gegaan.

Ik wacht het nog even af ..

19. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Bij mij vandaag nog geen bruinverlies gezien en de test was vanmorgen donkerder dus....

20. Nonaches

Nonaches Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.524
    1.025
    113
    Amsterdam
    @ gelukkig, wat goed om te horen!! Bij mij ook geen bloedverlies gezien..dus heb er weer vertrouwen in!!

Deel Deze Pagina