hallo dames, Ik heb zojuist de vk gebeld..Ik had bij 8 weken een echo gehad ivm een eerdere miskraam, en heb 25 september weer een afspraak maar het blijkt dat ik dan geen echo krijg tot week 20..Normaal gezienkrijg je toch ook een echo met 12 weken of heb ik dat nu mis?En de nekplooimeting doen ze ook niet alleen als ik er zelf om vraag en betaal?was dat bij jullie ook zo?
jep dat is heel normaal volgens mij... ik krijg een nekplooi en vergoed (als je jezelf maar goed verzekerd krijg je dat vergoed) maar anders kreeg ik er ook geen... achja een pretecho kost tegenwoordig geen drol en is ook veeeeeel leuker (3d enzo!)
hmmz ik kreeg bij 6 weken en bij 9 week en bij 12 week zoiezo echo inverband met miskraam en bbz en heb daarna tot 20 weken echo nog 4 echo's gehad het licht aan ziekehuis maar het schijnt bij vele ziekenhuizen normaal te zijn dat je er maar 2 krijg
Ik wil ook graag die pret echo maar zal er nog wel voor moeten wachten denk ik, ik zit ook maar pas in me 10de week dus..Maar ja dan zal ik morgen vroeg maar ff bellen voor een nekplooimeting..Ik vind het echt raar dat het op die manier gaat..Ik vind het ziekenhuis hier ook niet echt zo toppie..Maar ja ik heb dus weinig keus..
ja als je geen nekplooi wilt moet je die niet nemen puur voor de echo voor dat zelfde geld heb je een hele leuke pretecho (die al kan vanaf 8 weken en met 12-15 weken is ie erg leuk om te doen!)
ja ik wil dat eigenlijk ook veel liever..Ik ben ook al aan het rondkijken of er iets is in de buurt..Ik woon in terneuzen en het is er zo rot met die dingen alles is zo ver weg..en anders ga ik in belgie ff kijken of het daar kan..
Hoi Bahar, Wat raar zeg. Ik kreeg bij 9 weken een echo in het ziekenhuis, omdat ik heel erg misselijk was. Oa om te kijken of het niet toevallig een tweeling was. Met 10 weken bij gyn nog een echo (maar 1 minuutje), tijdens controle na de opname. Bij 14 weken kreeg ik de termijnecho ook gewoon nog, dit was bij de verloskundige. Volgens mij kunnen ze met de 12 weken echo al veel meer zien. Tijdens mijn eerste echo (9 weken dus) was het echt nog zo'n klein stipje, alleen een hartje te zien. Bij 14 weken was het echt al een mensje en kon je alles veel beter zien. Maagje, hartje, armpjes, beentjes, schedel. De nekplooimeting moet je idd zelf aanvragen en betalen, die staat los van de 12 weken echo. Maarja, in principe is de 12 weken echo alleen om de termijn te bepalen en als ze dat bij jou (uitgebreid?) gedaan hebben met 8 weken, is dat misschien de reden dat je met 12 weken geen echo meer krijgt...? Is wel erg lang wachten dan tot 20 weken! Maar idd, je kan altijd een pretecho tussendoor doen Succes!