Kindje voelen

Discussion in 'Zwangerschap' started by angel02, Jan 4, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. angel02

angel02 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,866
    1,943
    113
    Goededag dames
    Ik heb een vraag mijn placenta ligt aan de voorkant dus er werd gezegd dat je het minder snel zou voelen nu zeiden ze bij de echo dat dat geld voor dat de ander het aan de buitenkant kan voelen maar dat jij het zelf wel eerder kan voelen van binnen .nu voel ik sinds een paar dagen stootjes vooral als ik op mijn buik in bed lig dat kan natuurlijk de baby zijn :D maar ik weet het niet want het is mijn eerste.nu ben ik 23.6 weken zwanger en zou ik het natuurlijk meer willen voelen wat duidelijker misschien.(en misschien ben ik ook wel ongeduldig haha) maar ik denk ook dat dat voor mij iets zegt van het gaat goed vanbinnen.wanneer voelden jullie het heel goed en jullie partners .en dan met name de moeders die ook de placenta aan de voorkant hebben.
    Liefs
    Pascalle

2. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

Sep 6, 2011
    2,049
    0
    0
    Ik voelde het rond de 20 weken zelf, en mijn partner wat later, geloof rond de 25 weken.

3. exciting

exciting Fanatiek lid

Dec 10, 2013
    3,172
    983
    113
    Female
    Friesland
    Hallo! Dat zou best kunnen hoor!
    Ik had de placenta ook voor, en ik voelde de kleine al bij 19 weken. Rond die tijd kon mijn man ons ventje ook al voelen! Dus is erg verschillend.. Gefeliciteerd!

4. Maantje555

Maantje555 Niet meer actief

Ik heb m'n placenta ook voor en voel haar nu een dag of 2 eigenlijk alleen savonds in bed... Dus begon rond 22 weken...

5. sweetL

sweetL Fanatiek lid

Jul 8, 2014
    2,089
    2,095
    113
    Female
    Brabant
    #5 sweetL, Jan 4, 2015
    Last edited: Jan 4, 2015
    Ik heb mijn placenta ook voor en rond de 22 voelde ik af en toe wat, pas sinds een week voel ik het echt duidelijker ( voorbij schuiven van beentjes) ben trouwens gewoon slank

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Ik heb ook mijn placenta voor en ze hadden mij gewaarschuwd dat het tot ±24w zou duren voor ik het zelf (en dus niet anderen) het zouden voelen. Nou, dat klopte ongeveer precies! Jij bent nu ook bijna 24w en als je 'stootjes' voelt, dan denk ik dat dat best eens de baby kan zijn!

7. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

Jan 25, 2014
    1,180
    24
    38
    Goed topic, hier dezelfde vraag. Placenta ligt wel achter bij mij. Soms voel ik een beetje geduw of een drukkend gevoel heel kort. Geen idee of dat het is maar ben benieuwd :). Hopelijk wordt het komende weken sterker. Wat voelde/voelen jullie?

8. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Ik ben een van de gelukkigen die ondanks de placenta voor de baby al heel vroeg voelde. 16/17 weken aan de buitenkant. Mijn partner rond de 18 weken en met 20 weken kon je er niet meer omheen.
    Ik kan je filmpjes laten zien met 24 weken.. OMG.
    Nu met 30 weken heb ik er gewoon last van soms. De baby kan nog steeds helemaal draaien (ruimte zat kennelijk). Best wel pijnlijk soms..

Ik voel deze drukte maker beter en vaker dan onze dochter waarbij de placenta achter lag.

Tijdens mijn vorige zwangerschao is er wel verteld dat ik een hele dunne buikwand heb? Misschien komt het hierdoor.

9. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,149
    3,174
    113
    hier ook placenta voor en eerste kindje, rond de 23 weken voelde ik haar, niet veel later mijn vriend ook. Maar toen ging het ook echt los, tot gekneusde ribben en ieder uur naar het toilet haha

10. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    1,620
    43
    48
    Ik voelde mijn kindje rond 22-23 weken, ik voelde al langer wat borrelen maar wist niet dat het de baby was! Tot dat we op controle waren, toen gingen we luisteren naar het hartje en hoorde we een ''wooosshh'' , en zei de verloskundige 'dit is de baby'. Dit voelde ik! Ik wist hiervoor alleen niet dat het de baby was! haha, dus het bleek dat ik mijn dochter al een week ofzo voelde bewegen.

11. Elianaa

Elianaa Actief lid

Oct 14, 2014
    105
    0
    0
    turntrainingen geven
    Goes
    ik voelde ons beebje rond de 18de week al, mn vriend bij week 22.. Nu kan ik ons wondertje soms gewoon zien bewegen, maar het rare is, bij de 20weken echo is me niet verteld waar de placenta ligt, maar ik neem aan vanachter dan of niet??

12. Linky

Linky Fanatiek lid

Jun 12, 2014
    3,487
    172
    63
    Female
    Placenta zit hier ook voor, maar ik voel al wel twee weken (rond de 16 weken) steeds duidelijker wordende kriebels en sinds een paar dagen ook wat "duwtjes", vooral aan de zijkant van mijn buik. Er is nog niks aan de buitenkant te voelen.
    Ik hoorde bij de eerste twee echo's ook dat ik een dunne buikwand heb. Inwendige echo's zijn niet nodig geweest.

13. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Hier ook placenta voor en sinds vorige maandag voel ik de beeb dagelijks met name in de avond en na het eten. Van de buitenkant is het nog niet te voelen hoor!
    Bij m'n oudste dochter lag de placenta achter en voelde ik d'r bij 17 weken voor het eerst en was het met 21 weken duidelijk aan de buitenkant te voelen. Dus het is wel later nu!

14. Noa2013

Noa2013 Actief lid

Jul 8, 2014
    279
    6
    18
    Female
    Bij mijn eerste lag de placenta achter, toen voelde ik haar vanaf 18 weken ongeveer, en nu bij de tweede ligt de placenta voor en voel ik haar vanaf 22 weken, maar dan wel al meteen echt duidelijk. Ik vond het erg jammer dat het pas zo laat kwam want ik had verwacht het vroeger te voelen, maar ach, ze is lekker druk nu dus maak me geen zorgen.

15. LSQ

LSQ Niet meer actief

Ook bij mij lag de placenta aan de voorkant. Ik kon de baby na 19 weken voelen en mijn man net wat later. Hij had precies zijn hand op de juiste plek toen de baby even later schopte, dus dat was geluk hebben.
    Ik heb trouwens nooit voetjes of handjes zien uitsteken zoals anderen dat soms meemaken, alleen bobbels. Ik ging er vanuit vanwege de placenta.
    Succes met de zwangerschap en veel plezier met voelen!

16. Mamavanisabel

Mamavanisabel Actief lid

Jul 1, 2014
    112
    0
    0
    Bij mij zat bij mijn dochter de placenta ook aan de voorkant, en toen voelde ik het met ca 18 weken. Nu bij de tweede met 16 weken, en geen idee waar de placenta zit.. Ik twijfelde toen in het begin ook, totdat ik met de 20 weken echo een schop kreeg en het op het echoscherm zag en voelde tegelijk!

17. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    Bij mijn eerste had ik de placenta aan de voorkant maar het was een sterk en vooral druk kindje (nog steeds pffffffff haha). Ik voelde haar rond 16 weken en mijn man met 19+2 (zojuist gelezen in mijn dagboekje van toen) dus het kan zeker wel.

Nu heb ik de placenta aan de achterkant en voelde ik 'pas' eergisteren nacht duidelijk voor het eerst bewegingen. Het ligt er dus ook een beetje aan hoe druk je kindje is.

Maar dat je je kindje nu voelt, kan dus heel goed!

18. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

Sep 28, 2014
    1,001
    2
    0
    Omdat ze zo druk was op de echo dacht ik dat word een drukke knul, toch niet .. Een erg drukke dame. En sinds een week voel ik haar duidelijk in mijn buik (ben nu 16 weken) vanaf de buitenkant nog niet.. Maar het is elke avond feest als ik rustig zit. Dit word een pittig dametje denk ik haha, maar het geeft me wel een rustig gevoel dat ze zoveel beweegd

19. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

Jul 13, 2014
    806
    229
    43
    Female
    Haarlem
    Hier ook de placenta aan de voorkant. Voel het vanaf 18 weken zelf (dan met name onderaan waar de placenta niet meer zit). Partner sinds een aantal dagen ook. Vanaf vandaag zijn de bewegingen wel beduidend sterker trouwens!

20. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Hier de placenta ook aan de voorkant gehad. Met 15 weken voelde ik kleine plopjes en trillinkjes.
    Met 18 weken het eerste duidelijke schopje.

Share This Page