Mos en onkruid bestrijden

Discussie in 'De lounge' gestart door furby, 5 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. furby

furby Bekend lid

14 mrt 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    Het is weer zover...de lente kriebels zijn begonnen.

Zojuist heb ik de hele tuin aangeveegd en alles gesnoeid. Helaas staat er best wat onkruid tussen de tegels, waaronder veel mos.

Aangezien ik een hekel heb aan onkruid verwijderen ben ik op zoek naar een middel dat echt werkt. Een aantal jaar geleden hadden we spul wat mijn schoonouders nog hadden staan. Ideaal, we hadden de hele zomer geen onkruid. Helaas is dit middel verboden inmiddels.

Milieu vriendelijke sprays hebben we de afgelopen twee jaar geprobeerd maar dit gaf nul resultaat, het onkruid verkleurde alleen maar.

Een gasbrander hebben we ook gehad maar dit was ook nog een tijdrovende klus.

We zijn dus op zoek naar iets dat echt goed werkt. Aangezien wij siertegels hebben is het ouderwets met de hand plukken echt geen doen.

2. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    #2 yenolah, 5 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2014
    Zal ff kijken op Pinterest naar een pin van mij, maar volgens mij gewoon met zuiveringszout.

Edit: baking soda (is toch zuiveringszout?) inderdaad.
    Er op stooien, even zo laten en volgende dag water er over.

3. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Andere manier is met witte azijn, zout en vloeibaar afwasmiggel mengsel.

4. tikigo

tikigo Bekend lid

16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gewoon natuurazijn erover heen spuiten. Doe die wel als je zeker weet dat het een aantal dagen droog is anders spoelt het weg. Na een paar dagen is al het groen van je tegels af.

5. minon

minon Niet meer actief

Natuurazijn over je onkruid en dan het liefst als de zon schijnt zodat het er goed inbrand. Kokend water schijnt ook te kunnen.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Azijn inderdaad, is ook meteen de groene aanslag van je tegels weg. Ik ben nu bezig met onze tuin en heb al 10 liter over ons terras(je) gegoten haha, gelukkig kost het niet veel. Je ziet echt precies waar ik nog niet geweest ben.

7. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Ik dacht dat het altijd schoonmaakazijn was. Heb nu ook na veel regen groene aanslag op mijn dakterras. Maar natuurazijn werkt ook?

8. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    *facepalm*

9. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.199
    179
    63
    NULL
    NULL
    Vorig jaar heb ik gewoon kokend water over het onkruid gegooid op een droge, zonnige dag. Het onkruid was toen allemaal dood, wat het verwijderen een stuk makkelijker maakt. Dat wat er nog wel stond heb ik met een mes er tussenuit gehaald, voegenkrabber heette dat ding. Natuurlijk ben je dan nog wel even bezig, maar het gaat stukken makkelijker.

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Volgens mij is dat precies hetzelfde, azijn is azijn

11. minon

minon Niet meer actief

Nee hoor. Natuurazijn is op een natuurlijke manier gemaakt dmv bacteriën en is daardoor geschikt voor consumptie. Schoonmaakazijn is chemisch gemaakt waardoor de zuurgraad vele malen hoger is en er zijn vaak extra chemische stoffen toegevoegd. Schoonmaakazijn kun je niet eten.

Deel Deze Pagina