Geen eetlust meer na griep

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door TinaTeenslipper, 12 mrt 2025.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.015
    546
    113
    Hallo

Ik ben vorige week maandag ziek geworden en denk dat ik voor het eerst in m’n leven echt de griep heb gehad. Inmiddels gaat het wel weer iets al ben ik echt nog niet superfit maar vooruit. wat vervelender is , ik heb totaal geen eetlust. Het is of was geen corona want had nog een test liggen dus die ook gedaan. Eten staat me zo ontzettend tegen, en ik kan best wat hebben maar zo sterk ik ook niet aan natuurlijk. Ben gewoon continu beetje weeïg. Het is een cracker , paar hapjes vla of yoghurt, een koekje maar warm eten … daarstraks ook heb ik gekookt en dan staat het voor m’n neus maar het wil echt niet. Drinken gaat prima , m’n koffie bv smaakt wel gewoon weer.
    is dit voor iemand herkenbaar ? Ik wil gewoon weer normaal kunnen eten

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Kan even duren, maar komt veelal vanzelf weer. Zou tot die tijd eten wat je wel wil en misschien wat vaker een kleine hoeveelheid ipv een paar keer een hele maaltijd, zodat je toch wat binnen krijgt.

TinaTeenslipper vindt dit leuk.
  3. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.664
    18.730
    113
    Vrouw
    Vrij normaal na een echte griep.
    Je zal het wat tijd moeten geven.

nizzie86, TinaTeenslipper en Sado vinden dit leuk.
  4. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.457
    8.609
    113
    Vrouw
    Heel normaal inderdaad. Komt echt vanzelf weer terug.

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.994
    113
    Hier een week of 2, nu weer redelijk normaal. Al moet je me nog niet laten koken want enkel de kooklucht zit ik al weer vol merk ik.

Vooralsnog bestellen en magnetron kant en klaar avg werkt. Ideaal niet, maar anders komt mijn trek ook niet verder dan cream crackers....Heb dan al gegeten nog voor het klaar is zeg maar.

6. Vissenkom

Vissenkom Bekend lid

9 aug 2024
    619
    678
    93
    Vrouw
    Ja hoor, totaal normaal. Zoek naar iets wat je makkelijk weg krijgt, voor mij persoonlijk is dat gewoon een buffet aan fruit... Trekt vanzelf weer bij.

nizzie86 vindt dit leuk.
  7. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Wat anderen zeggen. Ik zit ook in die opbouwende fase na de griep en ik probeer maar gewoon te genieten van de food noise die eindelijk eens weg is :roflmao:

Zeebra, citroenrasp, owly en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.114
    1.823
    113
    Ik wil dan altijd iets lekkers eten ook dat gewoon koud ook te doen is.
    Macaroni dus, lekker gehakt macaroni groentes zakje van knorr en tomaten saus en dam pasta elleboog.
    Vaak is het een opstart en dan kan ik weer.

Het lijkt net alsof je hele eet prikkel weg is.

9. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.604
    8.353
    113
    Vrouw
    Het heeft een maand geduurd bij mij. Ik had er wel een longontsteking bij. Eet wat je kan eten om de bal weer aan het rollen te krijgen. Ik ben veel verse groentesoep gaan maken. Kruidenboter, pindakaas ed kunnen misschien ook helpen om trek uit te lokken.

10. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.282
    1.303
    113
    Vrouw
    Ja ik heb dat ook na ziekte. Ik had bijv alleen zin in tomatensoep van Unox uit een blik. Eet ik dus noooooittt normaal maar nu maar gewoon steeds gegeten wat wel redelijk ging. Duurde 1-2 weken denk ik?

Deel Deze Pagina