Hallo Ik ben vorige week maandag ziek geworden en denk dat ik voor het eerst in m’n leven echt de griep heb gehad. Inmiddels gaat het wel weer iets al ben ik echt nog niet superfit maar vooruit. wat vervelender is , ik heb totaal geen eetlust. Het is of was geen corona want had nog een test liggen dus die ook gedaan. Eten staat me zo ontzettend tegen, en ik kan best wat hebben maar zo sterk ik ook niet aan natuurlijk. Ben gewoon continu beetje weeïg. Het is een cracker , paar hapjes vla of yoghurt, een koekje maar warm eten … daarstraks ook heb ik gekookt en dan staat het voor m’n neus maar het wil echt niet. Drinken gaat prima , m’n koffie bv smaakt wel gewoon weer. is dit voor iemand herkenbaar ? Ik wil gewoon weer normaal kunnen eten
Kan even duren, maar komt veelal vanzelf weer. Zou tot die tijd eten wat je wel wil en misschien wat vaker een kleine hoeveelheid ipv een paar keer een hele maaltijd, zodat je toch wat binnen krijgt.
Hier een week of 2, nu weer redelijk normaal. Al moet je me nog niet laten koken want enkel de kooklucht zit ik al weer vol merk ik. Vooralsnog bestellen en magnetron kant en klaar avg werkt. Ideaal niet, maar anders komt mijn trek ook niet verder dan cream crackers....Heb dan al gegeten nog voor het klaar is zeg maar.
Ja hoor, totaal normaal. Zoek naar iets wat je makkelijk weg krijgt, voor mij persoonlijk is dat gewoon een buffet aan fruit... Trekt vanzelf weer bij.
Wat anderen zeggen. Ik zit ook in die opbouwende fase na de griep en ik probeer maar gewoon te genieten van de food noise die eindelijk eens weg is
Ik wil dan altijd iets lekkers eten ook dat gewoon koud ook te doen is. Macaroni dus, lekker gehakt macaroni groentes zakje van knorr en tomaten saus en dam pasta elleboog. Vaak is het een opstart en dan kan ik weer. Het lijkt net alsof je hele eet prikkel weg is.
Het heeft een maand geduurd bij mij. Ik had er wel een longontsteking bij. Eet wat je kan eten om de bal weer aan het rollen te krijgen. Ik ben veel verse groentesoep gaan maken. Kruidenboter, pindakaas ed kunnen misschien ook helpen om trek uit te lokken.
Ja ik heb dat ook na ziekte. Ik had bijv alleen zin in tomatensoep van Unox uit een blik. Eet ik dus noooooittt normaal maar nu maar gewoon steeds gegeten wat wel redelijk ging. Duurde 1-2 weken denk ik?