Hoeveel antibiotica kuren mag je achterelkaar?!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Masa0903, Jun 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Masa0903

Masa0903 Bekend lid

Nov 29, 2012
    643
    537
    93
    Female
    Rockanje
    Hey,

15 maart 2013 ben ik opgenomen geweest in het ziekenhuis wegens flinke nierbekkenontsteking, dit kwam doordat m'n baarmoeder m'n urinelijders verdrukte. Heb 3 dagen in het ziekenhuis gelegen en daarna nog een kuur gehad met amoxicilline clavulaanzuur 50 gram 3x daags, flink van de leg geweest, moe, branderig gevoel bij me vagina ect. ect.

Na een maand precies dezelfde symptonen, kreeg last van me rechter flank in me rug, koorts, lam lendig voelen ect. dus snel naar de huisarts, plasje ingeleverd en daaruit was overduidelijk te zien dat m'n eiwitten zwaar verhoogd waren, weer aan de amoxicilline clavulaanzuur precies het zelfde kuurtje, eerste 2 dagen voelde ik me beroerd en daarna ging het weer beter en na het kuurtje was het wel weer weg! 4 dagen later, ligt de symptonen weer aan het voelen, dus toch maar weer even naar de dokter voor het geval dat, en ja hoor!! Het was weer feest! Ipv aan de amoxicilline clavulaanzuur zijn we overgestapt naar nitrofurantoine 4x daags 50 mg. Hier kreeg ik geen branderig gevoel van maar wel weer 2 dagen beroerd en daarna ging het weer beter! Onder tussen zitten we halverwegen mei en behalve dat ik 18 uur perdag sliep ging het wel beter, urine bleef wel troebel maar dat was dus ook een van de bijwerkingen. Jammer genoeg was het weer feest na dit kuurtje dus op naar antibiotica kuur nummer 4!! nitrofurantoine verhoogd naar 100 mg 2x daags Kweekje laten zetten en daar kwam aan het einde van me kuur uit dat ik een Ecoli bacterie bij me droeg, vraagtekens boven me hoofd want die horen toch in je darmen te zitten?! Ik veeg goed af, 2x perdag schoon katoen ondergoed, geen inleg kruisjes, niet met zeep wassen...

Nu ben ik sinds vrijdag klaar met me kuurtjes, tot nu toe geen last (even afkloppen) en weer een kweekje laten zetten en daar hoor ik hopelijk woensdag eventueel donderdag de uitslag van. Maar nu vraag ik me dus af, is dit wel gezond voor die kleine?! Is het verstandig om te vragen of ik niet eventueel moet worden doorgestuurd naar een gynacoloog of het ziekenhuis?! Want ik moet nog 7 weken en ik heb er echt geen trek in om nog een antibiotica kuurtje te gaan volgend, het zuigt echt alle energie uit me!!

Sorry voor het lange verhaal, maar ik ben benieuwd hoe jullie daar over denken en eventueel tips hebben?!

Alvast onwijs bedankt!!

ps. Ik drink grandberry sap en slik die stomme pillen!

2. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

Sep 26, 2012
    1,184
    0
    0
    Bij mij helpt vooral extra vit. C (en dan bedoel ik 3x de ADH minimaal) als ik dreig een blaas ontsteking te krijgen. Maakt de urine zuurder, en geeft zo bacteriën veel minder kans.

Ik had een paar jaar terug zo vaak blaasontsteking... Het was niet meer leuk, na 3 kuren van de ene AB, werd er overgestapt op een andere AB om te voorkomen dat ik (of die stomme bacteriën) resistent zouden worden.
    Er werd op een gegeven moment zelf gesproken over een operatie o mijn urinebuis langer te maken (een korte urinebuis = blaas dichter bij de uitgang = sneller bacteriën in de blaas), toen kreeg ik een andere HA (na verhuizen) en die gaf me vit. C als tip.

Waar ik voorheen soms wel 20 blaasontstekingen per jaar had, heb ik het nu nooit meer gehad! En het is veilig, want een overdosis vit. C kan niet, je scheidt t uit via je urine (=zuurdere plas).

Voor je zelf gaat dokteren, vraag het even na bij HA, want ik ken natuurlijk niet je hele situatie, en wil je geen tip geven die jou of je kindje kan schaden natuurlijk! ;)

3. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

Jun 4, 2012
    2,195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb tijdens de zwangerschap verschillde en ook hoge 3 kuren achter elkaar gebruikt, had een blaasontsteking die maar niet weg wou gaan... Dit was week 16 tot 20. Mij werd destijds verteld dat het voor de arts kiezen was tussen 2 kwaden, of anti biotica of ontsteking. Wel zei hij dat het na de 12 weken minder kwaad kon omdat de organen dan al zijn ontwikkeld...

Tips, goed uitplassen, niet te lang ophouden, veel drinken, veel vitamine C. Maar je bent tijdens de zwangerschap gewoon gevoeliger voor ontstekingen...

4. Lellebel35

Lellebel35 Niet meer actief

Hoi!

Ik heb precies hetzelfde als jouw gehad. Vorige week 3 dagen opgenomen met dezelfde problemen.
    Alleen bij mij hebben ze een dubbele J stent geplaatst. Van nier naar blaas om alles normaal te laten gaan.
    Mijn antibioticakuur is net over, ik hoop dat de blaasontsteking weg blijft, maar die stent is zeker geen pretje.

Sterkte!

Share This Page