Geen eetlust na bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door MFE, 19 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Dames,

    Ik ben 2 weken geleden bevallen van ons 2e kindje. Een prima zwangerschap en een pijlsnelle en soepele bevalling.

    Ik merk dat ik heel erg moet wennen aan de nieuwe situatie. Op 1 of andere manier heeft dit invloed op mijn eetlust. Ik eet minder als ik niet lekker in mijn vel zit.
    Ik heb nu totaal nergens zin meer in qua eten en eet ook te weinig. Ik irriteer me ook wel aan de overgebleven kilo's maar dit is natuurlijk niet de manier.

    Wie had/heeft hier ook last van??
     
  2. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Jazeker! Ik heb de eerste weken ook amper kunnen eten. Was echt een hormonaal ding bij mij. Ik heb ook geen tips verder, behalve dat je jezelf dan maar moet dwingen minimaal die drie maaltijden op een dag te eten, met name als je borstvoeding geeft. Ik heb dat ook moeten doen in het begin en op een gegeven moment kwam mijn eetlust weer terug, al is hij eigenlijk nooit meer geworden zoals hij vroeger was, nu ik er even over nadenk. Maar goed, dat is een ander verhaal. Succes! En gefeliciteerd!
     
    MFE vindt dit leuk.
  3. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43

    Bedankt vj reactie!!! Het zal idd een hormonaal ding zijn. Ik sta er stijf van op het moment.
    Zal echt door die eerste weken heen moeten. Hopelijk lost dit zich dan idd op. En idd mezelf dwingen om 3 maaltijden te eten, dat lukt gelukkig omdat mijn vriend thuis is!
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  4. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Ik had het ook. Ook totaal geen honger. Tot ik op een gegeven moment heel erg last van mijn maag kreeg. Snapte het niet, tot de gyn tegen mij zei: ‘eet je wel voldoende?’
    Ik heb mezelf er echt toe moeten zetten, maar de pijn ging wel weg en daar ging het me om. Ik at kleine beetjes: bouillon, crackers (smeer)kaas, handje nootjes enz.
    Sterkte!
     
    MFE vindt dit leuk.
  5. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Bedankt vj reactie! Ja met maagpijn er bij is het helemaal niks. Ik zal idd focussen op wat kleinere dingen, crackers etc is te doen. Ben in 1 week kilo kwijt al, maar dat dat kan ook door het ontzwangere komen .
     
  6. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Graag gedaan. Ik ging ook mega snel toen ik niet at, maar wat je al zei; das niet de goede manier. Ik maakte ook weleens pap, je weet wel van die ouderwetse Brinta met een schepje suiker erin. Door die zoetigheid kwam mijn eetlust ook weer meer terug.
     
    MFE vindt dit leuk.
  7. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Pap is goed idee, vult lekker goed en geeft ook energie. Ik eet nu met de visite ook maar elke x beschuit met muisjes mee, vast niet meest gezond maar ik denk dat dat voor nu niet uitmaakt
     
    Iertje81 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina