Geen eetlust!

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Isis26, 29 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Ben 2 weken geleden bevallen en heb gewoon geen eetlust! Wel honger maar niks smaakt. Zit al 4 kg onder me gewicht voordat ik zwanger was. Dit is op zich erg fijn maar moet niet teveel afvallen en wil gewoon lekker kunnen eten.

Herkent iemand dit?

2. Megan82

Megan82 Actief lid

30 jun 2009
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken het wel, ben bijna een week geleden bevallen en weet ook steeds niet wat ik moet eten want heb nergens trek in.

Ik denk zelf dat het komt dat je lichaam aan het ontzwangeren is en je tijdens de zwangerschap een bepaald eetpatroon hebt onwikkelt maar dat je lichaam nu weer andere behoefte heeft. Ik hoop ook dat het snel beter gaat, want wil wel eten maar zoals jij zegt het smaakt allemaal niet.

liefs megan

3. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Yep ik had dit ook..

Had gewoon nergens meer trek in en geen honger.

Ik zat ook al heel snel onder mijn startgewicht. Ik was gewoon mager geworden. Maatje 36 (mijn normale maat) verruilde ik met maatje 34.
    Ik durfde niet eens strakke broeken meer aan want ik zag er zo dun uit ineens.

Nu zit ik nog steeds onder mijn gewicht, ondanks deze zwangerschap.
    Maar dat komt wel goed na een paar weken :)
    Ik maak me meer druk om na de bevalling. Heb de neiging om namelijk heel snel en te makkelijk af te vallen.

4. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Hier ook geen zin aan eten na alle 3 de zwangerschappen.
    Ik was wel heel veel aangekomen, (voornamelijk vocht) dus bij mij duurde het wel even voordat ik ik alle kilo's kwijt was.
    Maar ik denk dat het geen ''trek'' hebben komt doordat je nu een heel ander ritme krijgt... je bent drukker, je hebt veel reserves opgeslagen tijdens de zwangerschap.
    Ik had voor mijn eerste zwangerschap maatje 38/40 en nu maatje 34/36.... niets voor gedaan want ik eet weer vollop :D:D... mmm.

5. mizeluro

mizeluro Lid

2 jul 2010
    99
    0
    0
    tandartsassistente
    Rotterdam
    Hier hetzelfde verhaal, totaal geen trek. Ik ben altijd wel echt een gezelligheids eter, dagen zoals oud en nieuw lekker snoepen enz, maar gister echt niets op. ben al blij als ik mijn gewone eten naar binnen krijg. was wel 30 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap, nu al 15 kwijt... dus mag nog wel wat kwijt:D

6. doradiego

doradiego Bekend lid

28 dec 2010
    684
    0
    0
    Heel herkenbaar. Ik ben na de zwangerschap ook 10 kilo meer kwijt geraakt als ik voor de zwangerschap woog. Ik had totaal geen zin in eten, het moest van de kraam, maar toen ze weg was, at ik alemaal hele kleine beetjes. Uiteindelijk is het wel weer "goed" gekomen, heb de 10 kilo er al weer aan (2 jaar na dato).

7. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    hier ook niks naar binnen!
    mijn man en een paar vrienden aten zo een paar belegde broodjes weg (3 a 4 per persoon).. en ik zat met lange tanden een kaal bolletje achter mijn kiezen te proppen...

nee.. vreselijk!
    tenminste, heb wel wat reserve, maar toch word je er flauw van soms.
    Ik probeer er op te letten..

8. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Ik ken t gevoel, heb dat de eerste 2 weken gehad na mijn bevalling. Kwam ook door een sterk onzeker gevoel wat ik mee droeg maar toen dat minder werd kon ik steeds beter eten.

Als je sochtends niet kan eten hierdoor is een drinkontbijt echt een aanrader, dit deed ik ook omdat ik geen snede brood kon eten. Aangezien dit de belangrijkste maaltijd is van de dag deed ik een goedenmorgen drinken en dat werkte goed.

Ik viel ook enorm af, was 95 kilo (voor zwangerschap 65 kg) en ben nu nog "maar" 70 kilo... dat was het enige voordeel van weinig eten en veel borstvoeding hahaha

9. manonenemma

manonenemma Actief lid

8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik had totaal geen eetlust. In de 1e week kreeg ik nog keurig eten voorgeschoteld van de kraamhulp, die in de gaten hield dat ik ook echt at,maar daarna was ik alleen thuis overdag en at ik nauwelijks, waardoor ik dus ook veels te snel afviel. Uiteindelijk is het wel weer goed gekomen,vooral ook omdat ik mezelf verplichte om te eten (vooral mueslibollen, die zijn tenminste voedzaam en ik hoefde niets te smeren enzo), en nu, 3 maanden later eet ik weer goed,maar het zal nog heel lang duren voor ik mijn kilootjes weer terug heb, want dat gaat bij mij helaas niet zo snel...

Misschien een tip voor degene die teveel zijn afgevallen, Nutridrink, te krijgen bij de apotheek, helpt je ook om weer aan te sterken. Ik dronk een flesje bij mijn mueslibol.

10. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    Dat herken ik wel ja, maar dat heb ik nu na 7 maanden nog steeds,, toen i zwanger was had uk ook niet echt honger

Deel Deze Pagina