zwangere vriendin in zh met buikgriep,ik ook zwanger,moet ik wel gaan?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door diaan1982, 16 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    mijn beste vriendin ligt in het ziekenhuis met uitdrogings verschijnselen,en de baby had ook een te hoge hartslag,door de buikgriep.
    ik ben nu 21 weken zwanger,is het wel verstandig om te gaan,zit eigenlijk niet zelf op buikgriep te wachten.
    in oktober nog een heftige gehad namelijk,hoe besmettelijk is het??

2. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Buikgriep is heel besmettelijk!
    Maar goed, als je heel goed op je hygiëne let en niet te dicht in de buurt komt bij je vriendin, moet het haast wel goed gaan.

3. cathelijne81

6 mrt 2011
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou niet gaan, tis hartstikke besmettelijk. Zelf lag ik met 38wk met buikgriep in t ziekenhuis. Ik zou het zeker begrijpen als mijn zwangere vriendin niet kwam.
    Succes!

4. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    buikgriep is erg besmettelijk.
    Ik zou dan ook niet gaat als ik jou was.
    Op zich is buikgriep niet gevaarlijk, maar
    wel als je niet genoeg vocht binnen kunt houden.
    Ik zou je vriendin dus maar gewoon bellen en
    lekker kletsen aan de telefoon ipv daar naar toe te gaan.;)

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Aan de ene kant zou ik niet gaan, waarom zou je het opzoeken? Aan de andere kant kun je op zoveel manieren besmet worden, dat die ene er ook nog wel bij kan...

Maar eerlijk? Ik zou niet gaan, ik persoonlijk zou het risico niet nemen....

6. Dana

Dana Niet meer actief

ik zou ook niet gaan, ja je kunt inderdaad overal besmet worden maar nu weet je het en kun je kiezen, ik geef je groot gelijk als je niet gaat.

volgens mij gaat er dit keer ook een hele heftige buikgriep rond, je hoort het overal op het moment.

als je in oktober toevallig dezelfde griep hebt gehad ben je een half jaar immuun maar als het niet dezelfde is krijg je gewoon weer griep.

7. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik zou dat risico niet nemen, maar haar wel veel bellen enzo. Mijn vriendin lag in het zh met een niersteen (en 31 wk zwanger), en ik had zelf een zware verkoudheid/holteontsteking (ik was dus de besmettelijke zeg maar) en wij hebben afgesproken elkaar pas weer te zien als we weer beter waren. Verder bellen we veel.

8. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Ik zou desinfecterende handzeep nemen. mijn handen goed wassen bij binnenkomst. en goed wassen als ik wegga. het is enorm besmettelijk en het heerst.. ik denk niet dat je het kan voorkomen door niet te gaan.
    hier heerst t ook. en hier in huis is het ook. vraag me niet hoe of via wie... ik heb geen idee... geen 1 in de omgeving die het heeft. en toch is het hier.. tja.

beterschap voor je vriendin

9. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ik sluit me aan bij bovenstaande, nu niet gaan. Je vriendin begrijpt dit echt wel.
    Als je wel wat wilt doen bel haar dan iedere dag op en stuur een leuke kaart.

10. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Als je wel wil gaan zou ik de Hap even bellen voor advies, anders gewoon niet gaan je vriendin begrijpt het vast wel.

11. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Als ik alleen al het wordt griep hoor blijf ik ver uit de buurt bij iedereen Hahahaha dus ik zou zeggen niet gaan ;)

12. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Ja buikgriep is erg besmettelijk en ik zou ook niet gaan.
    Je kan ook nog even overleggen met je verloskundige wat zij je adviseert.

13. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    hmz ok als ik dit zo lees kan ik dus beter niet gaan,ik wil er wel voor haar zijn dus ik bel dan elke dag,en stuur een leuke kaart.
    voel me wel een beetje lullig eronder.

14. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Als ik die vriendin was zou ik zelf iets hebben van: blijf jij maar even weg. Ze snapt het vast wel. Wel ff uitleggen waarom je niet komt misschien ;)

15. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    ze belde net zelf al dat ik beter thuis kon blijven:D

Deel Deze Pagina