Geen eetlust

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Zonnetje3, 4 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnetje3

Zonnetje3 Niet meer actief

Hoi,

Ik ben zo veel misselijk gedurende de dag. Het komt en gaat in vlagen. Daarnaast heb ik totaal geen eetlust. Ik weet dan ook niet goed meer wat ik moet eten, alles staat me tegen. Met name lunch en avondeten is erg lastig! Brood krijg ik helemaal niet meer weg.

Herkent iemand dit en heeft iemand tips! Ik wil wel zo gevarieerd mogelijk blijven eten, maar echt alles staat me tegen...

2. Aleeyah

Aleeyah Fanatiek lid

23 jul 2015
    1.312
    0
    36
    Ik had het ook een aantal weken, wist ook echt niet meer wat ik moest eten.

Bij mij hielp yoghurt en voor ontbijt (volkoren) bolletje beschuit met jonge kaas. Fruit ging ook nog wel goed naar binnen. En die droge witte mini crackers van Lu maar dat is niet echt gezond. Ach ja beter iets dan niets he ;).

3. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Bij mijn eerste was ik niet misselijk, maar ik had geen enkele trek en voelde me na 3 hapjes al propvol. Brood was ook een grote 'no-go'. Heb crackertjes gegeten, geroosterde boterham ging ook wat beter, vlees gruwelde ik van en bij avondeten kwam ik ook niet verder dan een paar hapjes.

Ben toen veel meer kleine eetmomenten gaan toepassen. Dus na die 3 hapjes zette ik mijn bordje eten weg, om dan een uurtje later weer 3 hapjes te kunnen nemen ;). Desondanks at ik erg weinig en viel 6 kg af in het eerste trimester. Na 13-14 weken werd eetlust beter en vanaf 17 wkn kon ik weer normaal eten.

Bij mijn derde was ik vreselijk misselijk (hyperemesis gravidarum), en kon nauwelijks eten. Ieder calorie was winst ;), dus ik at alles wat ik maar enigszins weg kreeg. Dat waren vooral geroosterde boterhammen met gesmolten kaas en naturel chips... Viel 8 kg af. Eetlust werd beduidend beter na 18 wkn.

Mijn advies zou zijn, niet te krampachtig proberen 'gezond' te eten, veel te experimenteren met verschillende levensmiddelen (ipv brood, rijstewafels, crackers, beschuitjes, brinta pap, havermout, muesli etc. Er is genoeg te bedenken!), multivitaminen voor zwangeren nemen, accepteren dat je voorkeuren nog 10 keer gaan veranderen. En, zeer waarschijnlijk zal het vanzelf beter worden na het eerste trimester...

Sterkte!

4. Zonnetje3

Zonnetje3 Niet meer actief

Ja, ik probeer nu ook kleinere porties en vaker te eten.

Maar wat is dan handig qua tussenpauze? 1,5 tot 2 uur?

Mijn maag geeft wel vaak extreme honger aan (pijn van de honger) en maakt me dan nog misselijker... Tis wel een zoektocht wat dan helpt:(

5. zasu

zasu Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.486
    1
    36
    Gewoon van alles proberen! Hier gaat het sinds 2 dagen iets beter met eten gelukkig.

Ik heb ook van alles geprobeerd. Bouillon vla cracker pap rijstwavel fruit. Eigenlijk hielp hier niks....Laatste dagen ontdekt dat ik bv fruitontbijt wel lekker vind en dan het liefst de grote flessen met aardbei. Misschien is dat een idee.

6. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Ik ken het gevoel eerst at ik alles wat ik te pakken kon krijgen gezond of ongezond maakt mij niks uit. Maar nu heb ik nergens zin in, Brinta krijg ik met moeite weg en beschuit ook. echt een dilemma

7. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Juist blijven eten..als je maag aangeeft extreem honger en je bent daardoor nog misselijker ben je al te laat met eten..althans bij mij wel..en dan voel ik me helemaal zo beroerd...eten maken ook zo'n ramp hier...ik eet iedere keer tussendoor een cracotte van lu of een manderijn..
    In de ochtend krijg ik ook echt geen boterham weg maar eet dan toch met tegen zin..en 10 minuten later is wel de misselijkheid ff weg.
    Cola werkt af en toe...ijs koud water..
    En gewoon bedenken waar je wel trek in hebt en dat gewoon eten..

8. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Wat vervelend dat je zo misselijk bent en geen honger hebt. Heel herkenbaar. Maar vooral blijven eten. Andets wordt je alleen nog maar misselijker. Ik ben toen de eerste zw periode door gekomen met fruit en groente uit de blende. Had ook knijpfruit en toastjes naast m'n bed liggen en bij me. Elk uur moest ik van mezelf wat drinken of eten.

Sterkte.

9. anne0616

anne0616 Lid

29 nov 2015
    27
    1
    0
    Werkzaam in de zorg
    Zuid Limburg
    Hoi hoi

Ik ben ook misselijk met momenten. Vooral in de ochtend. En in de avond.
    Ik eet meteen bij op staan twee cracottes met smeerkaas. Daarna voel ik me wel wat beter. Brood krijg ik dan niet weg. Ik eet wel beduidend minder. Het smaakt allemaal minder.
    Ben de eersteweek 3 kilo afgevallen.

10. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hoi Zonnetje,

Ik had precies hetzelfde en eigenlijk heb ik geen wondermiddel kunnen ontdekken. Wat ik heb gedaan is vooral dingen gegeten die ik echt heel erg lekker vond ook al waren die misschien minder gezond. Het is beter om iets binnen te krijgen dan niets dacht ik maar.

Gemberthee en kauwgom hielp bij mij wel tegen de misselijkheid. En vooral de hele dag door kleine beetjes eten.

Hoop dat je er wat aan hebt. :)

11. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ik heb precies het zelfde. normaal vindt ik alles lekker maar nu gewoon geen trek. eet veel yoghurt omdat ik dat makkelijk weg krijg en een cracker met jam of kaas.
    onwijs gezellig bij het avond eten haha ik met yoghurt en mn vriend met een warme maaltijd. maar moet er niet aan denken!!!
    komt vast goed. probeer goed te drinken.

12. UmmK

UmmK Bekend lid

9 mei 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    Ik had zelf ook totaal geen behoefte aan warm eten. Nam crackertjes, heel veel fruit, salades, brood.
    Succes !

Deel Deze Pagina