Niezen?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by LadyKikker, Jan 27, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

Feb 12, 2012
    4,252
    1,893
    113
    Female
    Hallo,

2 maanden terug heb ik met 5 wk helaas een miskraam gehad.
    Afgelopen Zondag mochten we weer een positieve zwangerschapstest krijgen. Fijn!
    Gisteravond zag ik dat ik wat slijm met bloed vermengd had verloren. Vers bloed, want het was rood. Voor die tijd heb ik ook geniest. Ik lees wel dat er een adertje kan springen door te niezen of hoesten.
    Hierna eigenlijk geen bloed meer, vanmorgen ook niet alleen nu net een beetje bruine afscheiding.
    Vanmorgen een test gedaan en het streepje was duidelijker dan zondag, dus neem aan dat mn HCG is gestegen. Ben ook nog steeds misselijk.
    Al met al klinkt t logisch als mn bloedverlies door het niezen kwam, maar voel me er toch onzeker over.
    Had me.nog niet aangemeld bij de verloskundige... maar heb wel behoefte aan deskundig advies..
    Komt het vaak voor? Bloedverlies door niezen?
    Mn miskraam 2 mnd terug begon met bruinverlies wat al vrij snel rood werd. Nu juist andersom. Dat past toch niet helemaal bij het beeld van een miskraam?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Sabrina81,

ik kan me je ongerustheid goed voorstellen. Maar het klinkt helemaal niet raar wat je beschrijft. Dat van dat adertje klopt en het bloedverlies is echt heel normaal voor in het begin van een zwangerschap. Je ervaring is anders, maar bloedverlies hoort er in de meeste gevallen toch gewoon bij. Zeker als je een drukverhogend moment hebt gehad, zoals bijvoorbeeld niezen.
    Gefeliciteerd in ieder geval met je nieuwe zwangerschap en ik duim met je mee!

Groetjes Brigitte

3. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

Feb 12, 2012
    4,252
    1,893
    113
    Female
    Bedankt voor je antwoord.
    Heb verder ook helemaal geen bloed of bruinverlies gehad! Gelukkig!

Share This Page