hoeveel eitjes/ controle eisprong

Discussion in 'Zwanger worden' started by bemy, Jun 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bemy

bemy Bekend lid

Oct 20, 2007
    711
    0
    0
    Goedendag Dames,

Wat ik me afvraag is hoe de gyneacoloog kan zien of hoeveel eitjes je hebt. kan dit al met een normale echo van buitenaf of met een inwendige echo of moet er dan echt een ander onderzoek aan te pas komen ?

Ook vraag ik me af hoe de controle in z'n werk gaat of je wel een eisprong hebt ? ook met echo's ?

groetjes,

2. waiting4amber

waiting4amber Actief lid

Feb 19, 2013
    230
    0
    0
    Hoi bemy

Zeker weten doe ik het niet (ik heb nog maar net 2e afspr bij gynaecoloog gehad) maar ik denk dat het via vaginale echo gaat. Ik had vandaag m'n 2e... Waarbij ze kon zien dat er überhaupt een ei zat (was ik al heel blij mee omdat we dachten dat er weinig gebeurde). Als ik ga beginnen met clomid dan gaan ze met vaginale echo's checken hoe groot een evt ei is...en hoeveel eitjes er dan zitten...

Weet niet of je hier wat aan hebt...

3. Does81

Does81 Bekend lid

Mar 26, 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Mijn eitjes kon hij zien met de interne scan. Als je kijkt naar je lijf is je baarmoeder goed beschermd daar binnen, dus naar binnen gaan is volgens mij de enigste manier dat ze het kunnen zien zo. Hij zag ze mooi staan. Meette de grote en kon me zo vertellen welke dag ik was (door de baarmoederwand te meten) en of de eicellen goed aan het groeien waren/volgroeid waren etc. :) Geloof dat ze er op kunnen zien ook of er een ei vertrokken is, maar dat weet ik dus niet zeker. Ze zien veel, ook al zie je zelf ruis. ;) Met een bloedtest kunnen ze ook zien of je een eisprong hebt gehad. Dag 21 bloedtest.
    Mocht je een scan krijgen, het voelt gek als ze eierstokken in beeld willen hebben haha. Ze moeten dan op de goede plek duwen. Zeer doet het niet, maar voelt gek.
    Hoop dat dit je helpt. :)

4. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Dat gaat inderdaad met behulp van een inwendige echo. Je baarmoeder en eierstokken komen in beeld. Door middel van het kruisjes zetten op het scherm kan gemeten worden hoe groot je eiblaasje is. Zit je rond 20 mm, dan is je eisprong in aantocht.

Om na te gaan of je werkelijk een eisprong hebt gehad (gesprongen blaasje met een goede eicel) wordt er vaak 5-7 dagen na de vermoedelijke eisprong bloedonderzoek gedaan. De hoogte van het hormoon progesteron wordt daarbij gemeten. Is deze waarde op die dag minimaal 20-30, dan heb je een goede eisprong gehad.

5. bemy

bemy Bekend lid

Oct 20, 2007
    711
    0
    0
    Alvast bedankt voor deze info.Ik vroeg me dit af ook omdat ik een half jaar geleden heel heftig o gesteld werd en toen een paar keer geen ovulatie test gedaan heb die helemaal wit bleef, behalve het controle streepje! En nu sinds 2 maanden 'normaal' ongesteld en op de ovulatietesten verschijnen wel 2 streepjes. Ook nog een week na de eisprong een heel licht streepje?

Zou ik dan in die hevige periode echt geen eisprong gehad hebben?
    Volgende week krijg ik een hysterscopie maarja ben misschien wel zwanger?

Share This Page