Hoihoi, is er iemand die mij uitkan leggen hoe het zit met zwanger zijn en temperatuursverhoging? Ik heb een vermoeden, dinsdag is ongeveer mijn nod en mijn temperatuur was net (smiddags) 37.7 Hoe gaat dit in zn werk?
Ik denk dat je alleen van je basale temp uit mag gaan. Dus tempen als eerste voordat je smorgens opstaat. Over de dag heen verandert je temp heel erg en kan het door weersomstandigheden en spanning, stress, werk enz. veranderen.
Oke maar moet ik elke morgen tempen dan tor mijn nod? En moet de temp dan hoog blinven of gaat dat niet zo?
Jup Alinde, dat is volgens mij hoe het werkt: elke dag tempen voordat je opstaat (en dan ook elke dag op dezelfde tijd!) Dan zul je zien dat je temperatuur stijgt als je je eisprong hebt gehad. De tweede helft van je cyclus blijft ie dan hoog. Hij daalt over het algemeen weer op het moment dat je ongesteld wordt. Wat dat betreft is het dus beter als ie hoog blijft! Maar je kunt er dus eigenlijk alleen iets over zeggen als je elke dag tempt voordat je opstaat. Van een keer een losse temp is echt geen chocola te maken.. helaas! Succes ermee!!
Oke, dan heeft nu dus geen nut meer om tot mijn nod te gaan tempen,? want moet dinsdag ongeveer ongesteld worden..
umm... nee, helaas. Heeft nu niet zoveel zin meer. Als ik jou was zou ik afwachten tot je ongesteld wordt (of niet natuurlijk! haha, dan ben je meteen klaar...) en dan beginnen. Succes!
ik moet als het goed is alleen nog morgen temp en dan dag erna ongi. hij blijft nog steeds hoog. wat denken jullie ??? zou het positief zijn ???