Geen ei-sprong na curretage?

Discussie in 'Miskraam' gestart door MaDe87, 22 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaDe87

MaDe87 Actief lid

30 mei 2012
    287
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hopelijk kan iemand me wat duidelijkheid bieden.. :(

Ik heb op 18 oktober mijn zwangerschap laten afbreken ivm trisomie 13. Er was nog wat weefsel na de 'bevalling' aanwezig, dus moest ik gecurreteerd worden. Mijn cyclus kwam maar niet op gang. Ondertussen ben ik nog maar 2 keer ongesteld geweest (na 78 en na 46 dagen). Momenteel wacht ik alweer 33 dagen op de 3e menstruatie.

Het valt me op dat ik geen rekbaar slijm meer heb, wat ik voorheen wel eens had. Kan het zijn dat ik geen eisprong meer heb? Of kan het cervixslijm na een curretage veranderen?
    Ik voel overigens mijn ei niet, voor de curretage ook niet.

Ik wil denk ik deze ronde nog afwachten en anders ovu-testjes gaan gebruiken. Heeft iemand een tip op welke dag ik dan moet starten?

Sorry voor de vele vragen en het warrige verhaal :)

2. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    Hoi,

Wat erg dat jullie de zwangerschap hebben moeten afbreken :(

Het kan zijn dat je lichaam nog van slag is door de curettage. Ik had na mijn tweede ook belachelijk lange cyclussen, ik weet niet of ik daarin een eisprong had. De derde cyclus was bij mij weer redelijk normaal en daarin had ik wel een eisprong (want zwanger, al is dat ook weer misgegaan).

Geef je lichaam eventjes de tijd de herstellen. Ovulatietesten kun je in principe starten wanneer je wil, maar omdat ze best prijzig zijn in het beste een aantal dagen voordat je een eisprong verwacht.
    Omdat jij dat nu net niet weet, raad ik je aan om je kortste cyclus te nemen, en daar dan 18 dagen vanaf te trekken. Op die cyclusdag kun je dan beginnen.

Misschien is temperaturen ook een optie? Je weet dan wel pas achteraf of je een eisprong hebt gehad, maar het is best handig om dat te weten omdat je dan misschien een patroon ontdekt. Je moet hiermee starten op de 1e dag van je cyclus voor een volledig beeld. Nu heb je daar niets aan, maar misschien iets voor de volgende cyclus?

Succes meid!!

3. MaDe87

MaDe87 Actief lid

30 mei 2012
    287
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie McKenzie!
    Ik wil inderdaad de volgende cyclus gaan kijken of ik iets kan doen met temperaturen en eventueel toch ovulatie-testen te gaan doen.
    Ik hoop dat me dat wat meer rust geeft en hopelijk heb ik dan een eisprong die ik kan ontdekken.
    Ik hoor en lees overal verhalen over PCOS en verklevingen, waar ik me stiekem toch best zorgen over maak.

Zo te lezen heb jij ook al het een en ander achter de rug.
    Succes en laten we duimen voor een gezonde baby en een 'normale' zwangerschap voor ons beiden!:)

Deel Deze Pagina