http://img156.imageshack.us/img156/9783/janucd9.th.png weet iemand hoe dit kan? ik heb toch echt een verhoging.. maar er komt geen lijn te staan.. de laatste 36.2 was ik vergeten te tempen.. ik stond al naast mijn bed om naar de wc te gaan.. ben toen weer snel gaan liggen en tempen.. daarna naar wc geweest. kan het daardoor omhoog zijn gegaan zodat ik daar 1 a 2 af kan halen?
is er niemand die het weet? ik ben mijn kaartjes nodig om te kijken of het ivf of icsi in eigen cyclus kan...
Dagmar, er is wel een kleine verhoging, maar volgens mij niet genoeg voor een eisprong (dan is het minimaal 0,2 in één keer, om vervolgens hoog te blijven). Ben geen expert, maar volgens mij heb je je eisprong nog niet gehad
hmm ok dankjewel.. en wat ik schreef van dat naar de wc gaan? schiet je temp omhoog als je dat eerst doet?
Bij mij niet (heb om dat te testen wel eens ervoor en erna getest; max 0.1 verschil bij mij), maar het is toch betrouwbaarder om éérst te tempen...
Het kàn uitmaken, hoeft niet. Als je niet zeker bent, kun je die ene keer altijd weglaten (vakje 'discart' aanklikken). Mijn temp. stijgt wel vaker met 0.2 graad, maar blijft niet lang genoeg hoog om een eisprong aan te geven. Zit nu op dag 16 en hoop dus dat ie één der komende dagen weer stijgt en hoog (min. 36.6 bij mij) blijft! Succes!
dom ding.. als ik er 36,1 van maak heb ik een ei op 18e dag.. als ik zeg discarded al op de 14e. als ik niks invul heb ik geen ei! wat moet ik nu geloven
Bij een cyclus van 32 dagen zou logischerwijze je eisprong tussen dag 18 en dag 22 zijn (LF van 10-14 dagen)... Maar als je een hele lange LF hebt, zou het ook al op dag 14 kunnen zijn... Is zeker je eerste kaartje? Dan valt er vrees ik nog niet veel te zeggen. Ik zit met iets soortgelijks. Mijn temp. schommelt behoorlijk en afhankelijk van wat ik bij de temp. van morgen invul (gelijk aan vandaag-0.1 hoger of 0.2 hoger) geeft ie morgen nog niets aan of m'n eisprong (zou dan eergisteren al zijn geweest :-k ). Moet dus ook gewoon nog ff afwachten. Vrees dat je pas makkelijker (betrouwbare) voorspellingen kan doen als je een aantal kaartjes 'af' hebt... Momenteel kan je dus denk ik ook niet meer doen dan nog een aantal dagen tempen en invullen op FF...
hallo allemaal, ik heb en vraagje, ik ben begonnen met mijn temperatuur opmeten. Ik begon een maand geleden maar heb het niet elke dag gedaan, maar tot nu toe is mijn temperatuur elke keer 37,5 of 37,6. Ik snap er niets van, want ik vind dit eigenlijk best wel hoog, heb net een hele heftige ongesteldheid achter de rug, zit ongeveer in mijn laatste dag daarvan, maar weer meet ik 37,5! Ligt het aan mijn thermometer of kan het dat je temperatuur hoog blijft tijdens je ongesteldheid. Vandaag ben ik voor de zekerheid begonnen met ovutesten en ik zie een heel vaag streepje, is dat een teken dat mijn eisprong er i.i.g. nog aan komt? Hoop van jullie te horen, succes allemaal en groetjes eitje
Van wat ik zie geeft FF in nov. dag 18 aan en in dec. dag 11, zou dus betekenen dat daar een week tussen zit... :-k Lijnen die FF aangeeft, zijn overigens wel stippellijnen. Volgens mij betekent dat dat FF niet helemaal zeker is... :-k In het kaartje van nov. zijn ook aardig wat open rondjes, geloof dat dat afwijkende temp. tijd betekent? Als de correcte temp. van dag 18 ingevuld zou zijn en deze hoger lag dan de afwijkende, zou je ei daar (theoretisch) op dag 16 moeten zijn geweest... Iig, zou ik geneigd zijn er eerder vanuit te gaan dat je eisprong dus tussen dag 11 en 16, hooguit 18 is en dat nu 14 dus heel goed zou kunnen, maar ook later... In principe kun je bij een cyclus van 30 dagen tot uiterlijk dag 20 je eisprong hebben (of je LF is dus korter dan 10 dagen). Zou hem dus ook nog rond dag 16-17 gehad kunnen hebben, idd afhankelijk van de 'gemiste' temp. Ben zelf ook nog niet zo ervaren, maar dit is dus wat ik er met mijn inmiddels verzamelde kennis 8) uit haal. Niet veel dus, vrees ik, sorry Om echt uitsluitsel te krijgen, kan je denk ik maar één ding doen: braaf nog een paar dagen door tempen en invullen... Zit nu zelf ook te 'wachten op m'n ei' en zou morgen meer hebben geweten (evt. 3e gestegen temp. achter elkaar...), maar gezien het feit dat ik nu nog niet in m'n bedje lig te ronken - zoals anders, wacht nu nog tot hub eindelijk thuiskomt :x -, vrees ik dat m'n temp. morgen niet mee zal kunnen tellen en ik dus weer een paar dagen zal moeten wachten op meer duidelijkheid.