Goedemorgen dames, Onze fertiliteitsarts heeft woensdag besloten dat iui niet ons traject was. We zaten in de derde ronde, maar er heeft geen inseminatie plaatsgevonden. De spermatelling was 0,3milj, veel te weinig natuurlijk. De vorige ronde ging wel alles volgens planning. De eerste keer was er ook geen inseminatie, maar eigenlijk was er gewoon geen donatie. Het was toen gewoon tegen beter weten in het potje inleveren. Nu krijgen we dus de rekening gepresenteerd... Ondanks dat de dokter de eerste situatie weet, wil ze geen vierde ronde doen. Nu vraag ik mij af of dat zo maar kan?! Ik bedoel....verzekering technisch hebben we er nog recht op rondes, het ziekenhuis wordt niet benadeelt en het is mijn lijf waar alle medicatie in gaat. Wat moeten we nou????? Wie kan hier wat over zeggen??? Thanks voor het luisterende oor!!
Tja, ik sta er dubbel in. Ik vind uiteraard dat jij als patient zelf de baas bent over je lijf. En ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt. Maar er is wel een andere kant... Heel veel vrouwen die de MMM ingaan balen als een stekker dat ze eerst door die 6 verplichte IUI's heen moeten die zelden iets opleveren. Je zou ook opgelucht kunnen zijn dat je sneller naar het echte werk mag. Veel geluk en wijsheid toegewenst!
ben t wel een beejte met betty eens maaaaaar op t andere forum waar k mee schrijf is iemand zwanger geworden van 0.25 mlj. zaadjes! dus het kan wel!! en ik heb zoiets als ze t niet proberen kan t zoiezo niet, dus hoeveel zaad t ook is, je bent er dan dus dan maar inspuiten toch anders weet je zeker dat t niet lukt. verder ben je zeker weten baas over je eigen lichaam! en als jij ivf/icsi nog een stap te ver vind moet je dat zeggen en verder gaan met iui. anders misschien een ander ziekenhuis?
Tja, mijn man zijn zaad is getest en kwam onder de norm van IUI en IVF. Wij mochten meteen door naar ICSI (ondanks dat we op natuurlijke wijze zwanger zijn geworden van onze dochter). Ik vind het wel positief dat ze je niet wil laten aanmodderen. Maar zou je zelf door willen met IUI als zij de kans erg klein achten?
Helaas mogen ziekenhuizen inderdaad 100% de regie voeren en behandelingen weigeren, zelfs als de verzekeraar deze zou vergoeden. De verzekeraar vergoed immers alleen als de artsen de behandeling zinvol lijkt. Wel zou je kunnen overwegen om naar een ander ziekenhuis te stappen als je heel graag nog even door wilt met iui. Hoe hoog was de opbrengst in de 2e ronde? Als deze echt mooi was en niet op het randje (geen 3 mil ofzo) dan vind ik het zh ook een beetje voorbarig. Aan de andere kant zijn je kansen met ivf/icsi natuurlijk wel gewoon groter, hoewel extra iuis je kansen natuurlijk nooit verkleinen, hoogstens uitstellen in een worst case scenario. Lastig!
Ook hier te weinig zaadjes waardoor de artsen duidelijk waren dat IUI en IVF geen optie zouden zijn voor ons. Direct ICSI. Ik ben ook blij dat we die extra stress van die 6 behandelingen niet hebben gehad en direct aan de gang konden, daar waar de hoogste kansen liggen. Maarrrr, het is jouw lijf, jullie keuze. Als jij er op staat dat je door wilt lijkt het me dat je arts daar ook voor open moet staan. Wellicht zal hij het weerleggen maar dan nog is het jullie keuze. Als hij er niet eens voor open staat en voor jullie is de keuze duidelijk dat je door wilt met de IUI alvorens door te stromen naar ICSI zou ik zeker voor een 2nd opinion naar een ander ziekenhuis gaan. Succes!
Ziekenhuizen mogen dit idd doen. Maar ik zou het toch vooral positief bekijken. Met deze aantallen is de kans op succes echt minimaal. Ben blij dat ze je niet laten aanmodderen en gelijk over willen stappen op een vervolgtraject.
Dit.. Als het geen zin heeft, waarom zou je jezelf dan vol blijven stoppen met hormonen, elke maand weer in spanning zitten of het gelukt is om vervolgens wéér teleurgesteld geworden (want hoop krijg je toch, ook al weet je dat de kans minuscuul is)..?
Thanks meiden voor jullie reacties, dat helpt enorm. De vorige ronde met inseminatie was er een ruim goede opbrengst. Dus was er geen eens een "kleine" kans zeg maar (sorry het precieze aantal ben ik even kwijt). Nu heb ik het zover weten te krijgen dat ze dinsdag onze casus in het grote overleg bespreken. Ik snap zeker wel dat ze de stress en druk ( vooral voor mijn man) ons willen besparen. Maar we staan er vrij nuchter allebei nog in en ik ervaar de rondes van prikken en wachten nog niet belastend. En mijn man is helemaal niet bezig met z'n productie en heeft goede verwachtingen. Daarom juist zien we dit traject nog steeds zelf wel zitten. We wachten nu wel op een uitnodiging voor een gesprek in mc kinderwens, kijken wat hun daar hierover zeggen. Geeft ook hoop te horen dat er iemand zwanger is geworden met 0,25milj zaad.
Wij hadden bij onze IUI's ook wisselende resultaten. 1e en 2e keer 3.9 en 1.7 miljoen zaadcellen na opwerking, super volgens het ziekenhuis (zij hanteren een ondergrens van 0.8 miljoen). 3e keer ineens nog maar 0.16 miljoen. De 4e keer 0.5 miljoen. Bij hun is het beleid dat als je 2x een te slechte score hebt gehad, je moet stoppen met IUI. We zouden dus ook overgaan op IVF/ICSI en daar waren we zelf ook aan toe, maar tegen alle verwachtingen in ben ik zwanger geworden van die 4e en laatste IUI. Ik snap dus wel dat je het graag nog eens wil proberen, aangezien je ook een keer een goede score hebt gehad. En aangezien jullie zelf nog door willen gaan, vind ik dat ze jullie nog wel een kans moeten geven. Als het dan weer slecht is, dan zou ik wel gaan nadenken of het zin heeft om door te gaan...
Niandra thanks voor je reactie. Fijn dat je 4e poging succes had, gefeliciteerd!! Dat geeft ook weer hoop. Zelf hebben we ook zoiets hoor van als het nu weer te weinig zou zijn...... Maar omdat we zo vinden dat de eerst keer gewoon niet rieel is voelt het als een 1-1 stand zeg maar. Dus als je nu nog een echte poging krijgt dan zou het begrijpelijker zijn als het weer te weinig is. Dinsdag A.s. Weten we hopelijk meer!!! Thanks voor al jullie berichten, dat doet een mens zo goed!!!
We kregen net bericht dat we nog 1 poging iui krijgen. Nou dat is beter dan niets denk ik dan maar. Wie weet