Paniek, want niet meer ongesteld....

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Meissie1001, Jun 28, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

Aug 6, 2013
    1,880
    358
    83
    Female
    Reizen, fotografie
    Breda
    Na 14 maanden op tijd ongesteld te worden (30e dag) maar wel steeds minder en minder (laatste maand alleen bij afvegen en 1 druppel in inlegkruisje, ben ik nu 3 dagen overtijd en geen positieve zw test...
    Wij zitten net in circuit, word deze maand dmv echo en bloed gecontroleerd, maar na 2e miskraam dus 2 regelmatige cycli, maar nu wijst niets erop dat ik ook maar ongesteld word...
    Ook eerste echo liet zien dat ik erg dun baarmoederslijmvlies had op dag 20 (4,4mm) en geen follikels aanwezig..
    Nu dus voor het eerst niet ongesteld, geen buikpijn, geen pijnlijke borsten en alleen maar heel veel angst..
    Wat kan dit zijn? Denk aan overgang, geen eisprong meer, en erger....
    Maak mezelf gek met deze gedachtes maar ook op zoek naar echte antwoorden, wie heeft een idee?

2. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

Sep 30, 2013
    2,234
    0
    0
    Heel eerlijk gezegd heb ik geen enkel idee, maar ik weet wel dat een vrouwnelichaam soms rare sprongen maakt en er wel eens een gekke maand tussenzit, waarin je verlaat ongesteld wordt. Niet meteen wanhopen hoor! Jullie zitten net in het traject zeg je? Wanneer hebben jullie een afspraak met fertiliteit? Misschien heb je net een iets langere cyclus (heb ik ook heel af en toe gehad)

3. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

Apr 29, 2011
    3,304
    0
    36
    Zuid Holland
    3 dagen overtijd kan echt gewoon gebeuren hoor. Is helemaal niks geks...
    Zeker als je schrijft dat je vol angst zit. Je psyche kan heel goed invloed hebben op je cyclus.
    Zou het echt nog even een weekje aankijken en proberen wat te ontspannen
    Succes!

4. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

Aug 6, 2013
    1,880
    358
    83
    Female
    Reizen, fotografie
    Breda
    Ik hoop zo dat het lukt wat jullie zeggen...
    Maar omdat ik al 14 maanden (2x zwanger) de klok erop gelijk kon zetten (ook al had ik toen ook stress) en nu ineens niet meer en ze in het ziekenhuis ook denken dat er wat aan de hand is dmv dunne baarmoederslijmvlies, raak ik nu in paniek. Vorige maand alleen roze bij afvegen en nu, niets?
    Ik probeer maar te doen wat jullie zeggen, maar in mijn achterhoofd zit dat dit niet goed is...
    Dank julllie wel

5. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

Aug 6, 2013
    1,880
    358
    83
    Female
    Reizen, fotografie
    Breda
    Oh ja, elke week nu afspraak voor echo en bloedafname.
    Het gekke is, op dag 30 dus mijn eerste bloedafname gehad, en ze hadden gebeld, dat dit er "netjes" uitzag...
    Wat is netjes?
    En netjes zonder ook maar 1 druppel bloed op de zogenaamde eerste dag in de cyclus? Vreemd...
    Ze denken bij mij aan verklevingen :s
    Ik ben bang dat ik geen eisprong meer heb, terwijl ik een aantal cyclussen mijn ov testen heb bijgehouden en toen tot 6 dagen op rij een knaller van een test had.
    Niet normaal zegt arts, weg gooien die dingen.. Maar mijn vraag was; hoe kan dat dan? Kon ei zijn die niet sprong, die dubbel sprong, lh te hoog...
    En nu; geen bloed ;) dat zou top zijn, mits er ook een knaller van een test zou zijn ;)

6. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

Mar 6, 2011
    1,284
    0
    36
    Female
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Ik bn een jaar geleden gestopt met de pil. Ben 3x natuurlijk ongi geworden met soms 3 maanden er tussen! Sinds januari in t ziekenhuis. Een ronde clomid 50mg gehad waarbij ik goede eisprong had en een ronde geen eisprong, met duphaston ongi opgewekt en die ongi kwam niet goed op gang ook omdat er geen ei was geweest en mn baarmoederslijmvlies dun was.... ja ik maak mij soms ook erg zorgen. Er is verder ook geen oorzaak waardoor... dus ja zit ook een beetje in het zelfde schuitje als jou...
    Nu trouwens weer aan clomid begonnen, nu 100mg

7. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

Aug 6, 2013
    1,880
    358
    83
    Female
    Reizen, fotografie
    Breda
    He melovekane, beetje zelfde schuitje dan...
    Heftig he? Blij voor jou dat ze al wat aan het doen zijn. Mij wilden ze eigenlijk na de tweede miskraam gewoon wegsturen omdat "alles gied was en dit 2x pech" totdat ik ze uitlegde van de menstruaties (als je roze afvegen zo mag noemen)
    Net wel vreugdedansje gedaan, het papiertje was iewat roze... Mijn 'ongesteldheid' is begonnen... :s
    Deze maand komen we meer te weten, vind het allemaal wel spannend, hopelijk kunnen ze er iets aan doen. Heb jij geen pco(s) dan? Want ik mesntrueer wel regelmatig elke maand, maar jij maar 4x per jaar...
    Je hebt wel een kindje zag ik, wat super is, hoe ging het hiervoor?
    Heb jij ook al kijkopwratie gehad, zodat ze zien dat jouw baarmoeder geen schade heeft?

8. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Sorry, maar ik moest ook gelijk denken aan verklevingen toen ik het las. Wanneer was je laatste miskraam? En is er een curettage uitgevoerd?
    Helaas heb ik hetzelfde meegemaakt, vandaar dat het in mijn gedachten schoot.

9. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Zeer bekend hiermee!

Je zag dat je BMS dun was. Als dat de laatste tijd vaker is (aangezien je steeds lichter ongesteld was, lijkt het daar wel op) heb je te weinig slijmvlies om een menstruatie te krijgen. Hade ik regelmatig bij de behandelrondes; slijmvlies zo dun dat ik niet menstrueerde na een ronde; lijf had het beetje slijmvlies dat er was, zelf weer opgenomen. Dat kan ook...

10. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

Mar 6, 2011
    1,284
    0
    36
    Female
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Mijn eerste kindje is gewoon helemaal natuurlijk gegaan. 2e ronde was raak. Na bevzlling weer normaal ongi geworden en toen aan de pil. Na nog geen jaar gestopt, maar toen is mn cyclus niet meer goedgek ook men.ze hebben een aantal echos gemaakt en ik heb bloedonderzoek gehad, was allemaal ok. En nee heb geen pcos. Het kan met mn ondergewicht te maken hebben maar daar zeggen ze bijna nooit iets van in het ziekenhuis...

Maar fijn dat er een beetje roze aan zat. Maar heeft idd te maken dat je bms zo dun is, dan heeft je lichaam niks om er uit te gooien. Vertelde ze mij afgelopen donderdag in het ziekenhuis.

11. icsiwonder

icsiwonder Actief lid

Jan 13, 2012
    233
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je lichaam kan echt rare dingen doen. Hier cyclussen tussen 4 weken en 9 maanden. Gek werd ik ervan. Na beide zwangerschappen eerst 9 maanden niet ongesteld en daarna elke 6 weken. Beter dan voor ik zwanger was. Alleen de laatste keer kwam er na die ongesteldheid opeens niks meer:D

12. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

Aug 6, 2013
    1,880
    358
    83
    Female
    Reizen, fotografie
    Breda
    Vreselijk te horen dat meer meiden hier bekend mee zijn en mij wss hetzelfde te wachten staat, maar zie dat bij aantal van jullie ook gewoon heerlijke zwangerschappen zijn gekomen die wel goed gaan. Heb er alles voor over om ook keer die euforie te mogen meemaken, mijn langste was 11 weken en altijd gevoeld dat er iets niet klopte (noem het vrouwelijke intuitie) maar beginnen ze dan met pillen? Of 1 spuit of word het dan een combi of zijn er meerdere oplossingen mogelijk?

13. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Is je menstruatie inmiddels goed doorgezet?
    Bij mij is een kijkoperatie nodig geweest om vast te stellen dat ik verklevingen had, toen een operatie om ze weg te halen. Daarna voor 6 weken een spiraal en hormonen om te zorgen dat ze wegbleven, vervolgd door een kijkoperatie om te zien of ze ook daadwerkelijk weg waren. Met de conclusie dat mijn baarmoeder schoon was, maar mijn eileiders totaal verkleefd. Daarna het volledige ivf-traject ingegaan.

Share This Page