geen eileiders meer ivf

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by rijswijkse, Sep 4, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

Nov 26, 2008
    2,012
    191
    63
    Hoi allemaal,

Lang verhaal maar ik ben afgelopen dinsdag niet goed geworden,huisarts geweest en ze dachten nierstenen.
    Medicijnen gehad en volgende dag toch een test gedaan om een zwangerschap uit te sluiten.
    Hij was binnen een seconde donker paars wat volgens mij niet kon omdat ik pas 3,5 zwanger zal zijn,
    Dokter gebeld en verhaal uitgelegd en moest met spoed naar het ziekenhuis.
    Echo gehad zag er goed uit dik baarslijmvlies en een cysten van 5 cm op rechtereierstok.
    Bloed geprikt maar de uitslagen nog niet binnen,dus mocht naar huis want ze verwachte geen rare uitslag.
    Was net 5 minuten thuis toen de telefoon ging dat met spoed terug moest komen.hcg 2200
    Met 4 gyns wezen kijken naar de echo en direct opgenomen,mocht niks eten en drinken.
    volgende dag weer een onwijze pijn en weer echo niks te zien en besproken wordt geopereerd en gaan gewoon kijken hoe het eruit ziet.
    rechter eileider(kapot van vorige bbz) halen we eruit en de cyste ook en gaan we op zoek naar het vruchtje.
    Ik ben blij dat we dat gedaan hebben want me linker eileider met vruchtje was dus gesprongen 200cc bloed in me buik,rechter eileider eruit en de cyste.
    Herstel is moeizaam last van blaaskrampen en gister nog met ambulance opgehaald en net weer ontslagen.
    Gelukkig gaat het nu beter en is de katether eruit en kan ik weer plassen.

We willen graag nog een kindje hebben er meer mensen ervaring hoe het is zonder eileiders?
    Is er een verschil met of zonder eileiders?

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Als je geen eileiders meer hebt, kun je alleen nog via IVF/ICSI zwanger worden. Bij IVF en ICSI heb je geen eileiders nodig, dus het maakt voor de behandeling zelf niet uit of je ze wel of niet hebt. Dat beïnvloedt de kans van slagen niet. Sterkte!

samira28 likes this.
  3. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

Nov 26, 2008
    2,012
    191
    63
    Bedankt!
    Dat wist ik wel dat alleen mogelijk is via ivf en icsi maar dacht misschien is het minder als je geen eileiders meer hebt.
    Maar dat maakt dus niet uit.
    Ga het nu doorzetten en over aar maanden beginnen.
    iui al gehad dus al ervaring met hormonen spuiten weet al dat het met ganal f zal zijn dat is ee gerust stelling maar zie zo op tegen de punctie.

Share This Page