Geen eisprong en lange cyclussen.

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by irentje, Jun 11, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. irentje

irentje Lid

Dec 11, 2011
    16
    0
    0
    Hallo beste verloskundige,

Ik heb misschien een beetje rare vraag, ik ben september 2011 gestopt met de pil, daarna hele onregelmatige cyclussen gehad ( 33,38,42,37,35,43 dagen). Nu is mijn gevoel een beetje dat ik wel een cyclus heb maar geen eisprong. Is dit gevoel misschien terrecht? Ik heb namelijk nadat ik ben gestopt met de pil nog geen slijmachtige / ei wit achtige afscheiding gehad en toen ik nog aan de pil was had ik regelmatig zo'n grote klodder als ik me af veegde na het plassen blijvoorbeeld ( tijdens de pil ook niet maandelijks maar vaker dan nu, tot nu toe )

We zijn al bij de huisarts geweest, om onze kinderwens te bespreken, dit ook omdat ik nog maar 1 eierstok en ei leider heb, rechts is weg, dit omdat hier ongeveer 4 jaar geleden een kieste op zat en mijn ei leider was afgestorven, ook ben ik al geopereerd al mijn galblaas ( deze is er uit gehaald )

De huisarts heeft verteld dat we het een jaar zelf moeten 'proberen' en dat we daarna de ziekenhuis molen met onderzoeken etc pas in mogen.

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag.

2. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo,

Aan slijm of afscheiding is niet te zeggen dat je geen eisprong hebt. De enige manier om daar zonder hulp van een arts achter te komen is ovulatietesten doen.

Na een jaar verwijst de huisarts je pas door, want je evt. nog wel kan bespreken met de huisarts is je onregelmatige cyclus misschien dat hij/zij je daar medicatie voor kan geven of toch eerder kan verwijzen naar de gynaecoloog.

Succes.

Groetjes Ineke

3. irentje

irentje Lid

Dec 11, 2011
    16
    0
    0
    Bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag!

Share This Page