Cyste in eierstok maar misschien toch zwanger?

Discussion in 'Zwanger worden' started by xclaudia, Aug 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. xclaudia

xclaudia Nieuw lid

Mar 3, 2009
    4
    0
    0
    Veghel
    Hallo allen,

Ik heb 1 maand geleden op 18 juli een miskraam gehad met 6 weken zwangerschap.

Sindsdien ben ik nog niet ongesteld geworden, ook niet met een proverakuur. Ik slik al vanaf september vorig jaar Estradiol omdat mijn lichaam te weinig oestrogeen aanmaakt.

We hebben na de miskraam een keer seks gehad op 6 augustus. Vorige week had ik weer een afspraak bij mijn gyn. Ik vertelde hem dat ik niet ongesteld ben geworden van de provera. Hij deed een inwendige echo en hij zei dat er een blaasje in mijn eierstok zat.

Verder zag hij een mogelijk beginnende prille zwangerschap in mijn baarmoeder. Ik moest over een week terugkomen en dan een potje urine meenemen als ik nog niet ongesteld was geworden.

In die week heb ik allerlei zwangerschapssymptonen gehad. Misselijk, diarree, maagzuur, veel plassen maar weinig, sterke reuk, pijnlijke tepels, rare smaak in mijn mond, opgezette buik, steekjes in mijn buik. In het weekend was het weer even wat minder. Maandag ging het in mijn buik weer volop aan de gang, dinsdag iets minder. Mijn misselijkheid was nu alleen nog met vlagen.

Dus wij gisteren naar de gyn. Test was negatief maar dat wist ik eigenlijk al want ik had stiekum thuis al getest. Ik ben niet ongesteld geweest, ook geen beetje bloedverlies gehad. Gistermorgen alleen een kloddertje wit slijm met een heel klein beetje oud bruin bloed bij het afvegen, verder helemaal niets.

De gyn stelde voor om weer met een inwendige echo te kijken. Volgens hem was het blaasje in mijn eierstok nu een cyste van 3,5 cm. Verder kijkend in mijn baarmoeder was niets te zien volgens hem. En dit vind ik dus erg vreemd???????? Volgens hem ben ik nu niet zwanger en moet ik met primolut beginnen om mijn ongesteldheid alsnog op te wekken.

Ik heb nog steeds zwangerschapskwalen? Kan het dan ineens verdwenen zijn? binnen 1 week? en zonder enig bloedverlies??????

Bij mijn vorige zwangerschap heb ik pas 15 dagen na mijn eisprong een positieve test gehad. Dan zou ik morgen een positieve test kunnen hebben. 6 augustus ovulatie + 15 dagen = 21 augustus.

Ik hoop zo dat IK nu gelijk heb en dat ik toch een baby in mijn buik heb. Heeft iemand ooit zoiets dergelijks meegemaakt?

Ik wil eigenlijk even wachten nu met die primolut tot maandag. Als ik dan niet zwanger ben of niet ongesteld uit mezelf!

Ik hoop op reacties en ongeveer dezelfde ervaringen van jullie!

Groetjes Claudia

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Een cyste kan alles hormonaal in de war schoppen. Ik heb zelf twee cystes tegelijk gehad, op elke eierstok eentje. De ene was 8 cm in doorsnee, de ander 6 cm. Deze kreeg ik na een Clomidkuur en een IUI-behandeling.

Ik ging overtijd, had heel veel zwangerschapskwaaltjes, maar de testen bleven negatief. Uiteindelijk kwamen de kwaaltjes door de cystes en was mijn hele lichaam in de war. Ik heb toen ook een Primolutkuur gehad, de cystes bleven in eerste instantie zitten. Pas na een paar maanden zijn ze uit zichzelf verdwenen. Ik was dus helaas niet zwanger en ik werd door de cystes ook niet uit mezelf ongesteld.

Succes!

3. Nen87

Nen87 VIP lid

Sep 17, 2008
    6,469
    10
    38
    Hoi Claudia,

Vervelend dat de test negatief was zeg.. Zeker omdat er eerst werd gezegd dat er iets van een beginnende zwangerschap te zien leek!

Wat betreft die zwangerschapsklachten.. Ik heb door pco een jaar gehad waarin ik maar 3 keer ongesteld ben geweest. Enorm lange cycli dus. En elke keer werd ik hoe langer de cyclus, hoe beroerder. Precies dezelfde klachten als jij hebt en die zo op zwangerschap lijken. Maar helaas geen zwangerschap. Denk dat het dus zeker met die cyste te maken heeft!

Ik hoop voor je dat je gauw weer zwanger bent!

Share This Page