Hallo, ik heb al twee prachtige kindjes en we zijn nu al ruim een jaar bezig voor de derde. Helaas heb ik sinds mijn tweede een erg onregelmatige bevalling. (Voorheen altijd precies 28 dagen, 14e dag ei.) Ik ben de laatste tijd mijn afscheiding aan het bijhouden en vlak na de menstruatie heb ik geen afscheiding, na een paar weken wel wat wit en rekbaar. Dat kan dan zomaar weer een paar dagen weg zijn en dan krijg ik weer doorzichtig of wit rekbaar slijm. Ik heb dus het gevoel dat ik (omdat we al zolang bezig zijn) en omdat we sinds ons tweede wondertje zonder voorbehoedsmiddelen klussen dat ik geen eisprong heb. Maar ik heb volgens mij wel vruchtbaar slijm? Ik heb nog niet getemperatuurd omdat ik vrij lange cyclussen heb. Ik heb wel ovulatie testen gebruikt en wel iedere keer een lichte streep maar nooit donker. Waarom mag je eigenlijk geen ovulatietest doen met ochtendurine? Ik hoop dat er mensen zijn die me raad kunnen geven. Groetjes Mabelle
oh. la ik zit op dag 70 vandaag en heb al 2 keer deze cyclus super mooi slijm gehad, maar geen goede temp verhogingen enzo..
Je kunt voor ee ovu-test beter geen ochtendurine nemen, omdat de LH-piek meestal 's ochtends vroeg begint. Zou je dan met ochtendurine testen, dan zit er nog niet genoeg LH in je urine en mis je de piek. Daarom kun je beter midden op de dag testen.
Bedankt voor jullie reacties. Mijn laatste cyclus duurde 61 dagen en ik zit nu op dag 37 van de volgende. Dat van de ochtendurine wist ik niet , misschien dat ik dan toch een positieve test had gehad als ik later had getest. Maar als ik dan weer de reactie lees over het vruchtbare slijm begin ik weer te twijfelen! Misschien toch maar gaan temperaturen....... Bedankt! Groetjes Mabelle
Hoi Mabelle, ik heb ook wel eens gehoord dat sommige meiden een hele korte LH-piek hebben. Als je dan 's ochtends test mis je de piek. In dat geval zou je eigenlijk 's ochtends EN 's avonds moeten testen! Suc6! Gr. Joyce
Hoi Joyce, het is toch zo dat een ovulatietest geldt voor de komende 24 tot 36 uur? Dus zou je die toch ook om de dag kunnen doen? Ik ben in iedergeval vandaag ongesteld geworden. Dus de afgelopen cyclus was er weer een van 37 dagen. Ik ben het compleet kwijt! Groetjes Mabelle