tinteling vlak onder borsten en pijn

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door kittysocks, 4 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kittysocks

5 jan 2014
    83
    1
    6
    zoon
    spijkenisse
    Hallo,

Ik ben bijna 34 weken zwanger en heb sinds 2 weken ongeveer een harde bovenbuik (bijna heel de dag) en dan voel ik een tinteling vlak onder mijn borsten, vervelend brandend gevoel en doet dat plekje ook pijn. Dit gaat over als de harde "band" in mijn bovenbuik weg is, voelt nog een beetje beurs. Is dit de baby die dan erg hoog ligt? Volgens de verloskundige is de baby al een stukje ingedaald. Of is dit een harde buik? De onderkant is namelijk gewoon soepel. En nog een vraagje met 32,6 weken baarmoeder gemeten op 28 cm, loop ik dan een week achter met de groei?

Alvast bedankt,

Mvg, kittysocks

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Kittysocks,

het kan zijn dat je kindje op een bepaald plekje de hele tijd tegen je baarmoeder en je huid drukt waardoor het een gevoelig plekje is geworden wat deze klachten kan geven. Dat is niet erg, maar wel vervelend. Je moet even goed in de gaten houden dat het niet een bandgevoel onder je borsten is dat de hele tijd blijft. Alsof je bh 3 gaatje te strak zit. Dan moet je toch even je verloskundige bellen voor advies en overleg. Zij zal ook nog naar andere klachten vragen om bepaalde zaken uit te sluiten.
    En 28 cm bij 32 weken is op zich prima hoor. Het gaat om het gehele plaatje met hoogte van je baarmoeder erbij. Je vk zal bij twijfel van de groei altijd haar bevindingen melden aan je. En mocht het inderdaad een weekje kleiner lijken, ook goed. Je buik mag 2 weken kleiner of groter zijn dan gemiddeld. Is een normale variatie. Als het maar groeit.

Groeten Brigitte

Deel Deze Pagina