Ik ben nu in ronde 15 na de prikpil. Wanneer is het raadzaam om naar de gyn te gaan? Nog even een paar maanden wachten en kijken wat de natuur doet. Of toch maar bellen? Ik word er onzeker door, want bij mijn andere 2 was ik heel snel zwanger...heb vorige maand een vmk gehad. Ben inmiddels vandaag weer ongesteld geworden.
Volgens mij kun je pas naar de gynaecoloog als een een verwijzing hebt van de huisarts. Als zwanger worden niet lukt, neemt de huisarts pas actie na 1 jaar. Aangezien jij in ronde 15 zit, komen jij en je man daar wel voor in aanmerking.
Oke de verwijzing is geen probleem. Die krijg ik wel. Dus is het verstandig dat ik dan toch een afspraak maak?
Je kunt op zich een verwijzing vragen. Ik denk dat de huisarts hier niet zo´n punt van maakt. Maar de gynaecoloog kan wel zeggen dat je zwanger bent geweest en het nog 6 maanden zelf moet proberen. Typisch iets van het ziekenhuis. Misschien dat jouw gyn iets makkelijker is en wat meelevender en jullie wel wilt onderzoeken. Ik weet niet hoe oud je bent, misschien dat dat ook een reden kan zijn om jullie wel te helpen (bv, als je 35 of plus bent). Ik werd na 2 jaar toch nog spontaan zwanger maar dit eindigde in een missed abortion. Na de curettage wilde ik meteen met behandeling, iui, beginnen. Kreeg ik van mijn gyn te horen ´nee, eerst 6 maanden zelf proberen´. Ik wist niet wat ik hoorde ..... Ik had geluk dat ik na 4 maanden toch weer zwanger werd. Maar ik vind het toch een raar systeem. Succes en sterkte.
15 maanden na prikpil is inderdaad wel 'lang' ik zit nu een jaar na stoppen prikpil en mocht twee weken geleden naar t ziekenhuis voor een inwendige echo. Volgens hun bleek alles goed te zijn, kreeg wel mee wachten het nog een half jaar af en anders weer bellen. (Of menstruatie moet nog veel langer uitblijven dan weer terug inderdaad) Ik denk dat je gewoon de huisarts even kan bellen en het voor kan leggen. Lastige metde prikpil is dat twee jaar geen uitzondering is en vaak voor komt (vertelde mijn huisarts)
Ik werd na 6 maanden al doorgestuurd naar de gyn omdat ik zelf pcos vermoedde, maar met 15 maanden moet dat bij jou zeker kunnen. Bedenk wel dat een prikpil wel aardig wat maanden nodig heeft om echt uit te werken. Maar zoals iedereen hierboven schrijft, je moet eerst naar de dokter voor een verwijzing.