pregnyl ei kan springen voor de 24uur

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by love2beme, Apr 23, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. love2beme

love2beme Actief lid

Jul 7, 2012
    259
    0
    16
    Female
    Verzorgende
    noord holland
    Wil mijn ervaring delen met jullie mijn ei is namelijk al voor de 24uur gesprongen doormiddel van pregnyl.
    Gisteren follikel meting gehad ei 20mm dus gelijk pregnyl.
    24 uur later de iui en mijn ei was dus toen al gesprongen

Denk deel dit toch effe wie weet hebben jullie er wat aan.
    Dus ga niet altijd uit van de 36-40uur.

groetjes

2. Is dat niet algemeen bekend dan? :) Tenzij je middelen spuit die je cyclus plat leggen kan een ei altijd vanzelf springen. Pregnyl stelt dat natuurlijk niet ineens uit tot tenminste 36 uur..

3. dobbel

dobbel Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    3,868
    39
    48
    ergens in het heelal
    algemeen bekend hoor, pregnyle is om er voor te zorgen dat het ei zeker weten springt, maar het is niet bedoeld om het springen te laten rekken,

Mijn ei was 4 jaar geleden ook gesprongen onderweg naar het ziekenhuis toe, dus toen ik geinsimineerd werdt was het ei ong een uurtje gesprongen, en ja dat is de enigeste keer dat ik zwanger was.

4. Precies ja.. De vorige keer had ik op zaterdag een follikel van 22mm, en de IUI werd op maandag ingepland. Wilden ze dat ik zaterdagavond al pregnyl zou zetten.. Heb ik niet gedaan, want volgens mij zou hij dan veel te vroeg springen. Heb hem uiteindelijk pas op zondagavond gezet, maar hij was op maandagochtend toch echt al weg (dus binnen een uur of 12) ;)

5. love2beme

love2beme Actief lid

Jul 7, 2012
    259
    0
    16
    Female
    Verzorgende
    noord holland
    Ik wist dat dus niet ben nog echt een leek was de eerste keer dat ik pregnyl heb gespoten

6. Hadden ze dat in het GG niet uitgelegd? :(

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Ik kan me de verwarring wel voorstellen. In het eerste ziekenhuis waar ik zat voor IUI, heb ik daar ook altijd mijn vraagtekens over gehad, zelfs een paar keer gevraagd of mijn ei ook eerder dan 36 uur kon springen (omdat de IUI's altijd uitgevoerd werken ca. 34 uur na de pregnyl), maar volgens hun was dat absoluut onmogelijk.:(

Ik kreeg overigens bij mijn IUI's nooit een echo om te kijken of het ei er nog zat. En ik moest de pregnyl meestal al eerder zetten (op 17 a 18 mm).

Ik heb er altijd een naar gevoel over gehad, omdat ik altijd zo vreselijk het gevoel had dat we mijn ei gewoon standaard misten, maar ja ... arrogante gyneacologen die het beter wisten, wilden er niet aan. na de 5e IUI was ik het zat en zijn we vertrokken daar, maar echt blij was ik niet.

8. meissie1984

meissie1984 Actief lid

Apr 9, 2013
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik moet de pregnyl morgenavond om 18.00 uur zetten en zaterdagochtend om half 11 de IUI

9. Erg is dat he.. Het kost maar een paar minuten en erg veel moeite is het ook niet ;) Als je met zulke kostbare behandelingen bezig bent, lijkt me toch dat alles dubbel gecheckt wordt.. In het GG is er trouwens ook maar 1 arts die dit doet hoor, bij een ander heb ik het nog nooit meegemaakt.

10. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Dat, en omdat een gyn mij ooit eens meldde dat het beter is dat de zaadcel al in de buurt van de eicel moet zijn, voordat de eicel springt zeg maar.
    Dus eigenlijk dat de zaadcel de eicel opwacht ... ipv andersom

11. Ja, en andere artsen roepen dan weer dat opgewerkt zaad alleen maar heen zwemt, en niet terug.. Dus als het al voorbij is voordat het ei springt, heb je geen kans meer.. Vind ik ook zoiets frustrerends; Dat alle artsen iets anders roepen..

12. love2beme

love2beme Actief lid

Jul 7, 2012
    259
    0
    16
    Female
    Verzorgende
    noord holland
    niet dus gewoon standaard 36-40 uur en dat lees je ook op internet.
    gebruikelijk was het ook niet dat ze een echo maken voor de iui maar ik ben een drammertje gyn zegt soms dat ik de moeilijkste patient bent die hij ooit heeft gekend met een knip oog dan.
    Ik eis ook dat ik 15min blijf liggen dat is ook kenelijk niet gebruikelijk bij GG
    Denk ook dat deze poging niet geslaagd is maar ben in ieder geval blij dat ik na maanden eindelijk weer een cyclus heb.
    clomid wat niet aan sloeg toen spuiten 20 eieren en cyste.
    bijna 2maanden rust totdat de cyste weg was.de tijd kruipt dat echt zo langzaam voorbij
    Maar mag niet klagen zijn hier mensen die nog veel meer narigheid hebben meegemaakt

13. Hmm nee, blijven liggen doen ze in het GG niet omdat niet bewezen is dat het effect heeft.. Als je dat dan perse wilt, ga dan in de auto met je benen op het dashboard liggen. Het loopt altijd al zo bizar erg uit in het GG, ik vind het niet heel netjes om dan 15 extra minuten te eisen, eigenlijk.

En wat betreft 'de moeilijkste patient' zijn, niks van aantrekken hoor. Ze kunnen in het GG niet zo goed omgaan met mensen die niet zomaar aannemen wat ze daar zeggen en die zelf mee proberen te denken (behalve W dan, geen kwaad woord over die man) ;)

Share This Page