Na 1,5 jaar proberen voor een tweede, waren we vorige maand voor het eerst het IUI traject in gegaan. Ik begon met fsh Ovaleap 75 eenheden en op dag 11 bleek tijdens een uitgangsecho dat ik 6 rijpe follikels had. Hierop is de IUI afgeblazen. Ik mocht geen Otrivelle spuiten om de follikels te bevrijden, om de kans op overstimulatiesyndroom te beperken. Op dag 20 kreeg ik bruin bloedverlies, waarop ik op dag 3 van mijn ‘nieuwe’ cyclus weer een uitgangsecho kreeg om te kijken of ik mocht starten aan de tweede ronde IUI. Helaas bleek dit niet het geval. De 6 follikels zaten er nog! Weliswaar kleiner dan voorheen, maar dus wel nog steeds aanwezig. Het bloedverlies wat ik dagenlang had, bleek dus geen echte menstruatie te zijn geweest. Ik ben naar huis gestuurd om te wachten op een echte menstruatie. Nu is mijn vraag, wie heeft dit weleens meegemaakt? Hoe lang duurde het bij jou voordat je ongesteld werd? Pas dan mag ik terugkomen om te kijken of ze dan wél verdwenen zijn. De gynaecoloog kon mij niet verder helpen, dus ik hoop hier eigenlijk op meer duidelijkheid…Ik voel me zo rot. Wegens onze leeftijden willen we het nog maximaal 3 maanden proberen. Als dit gedoe lang de tijd in beslag neemt, dan denk ik dat ik de hoop op ons tweede kindje samen echt op mijn buik kan schrijven Natuurlijk ben ik echt enorm dankbaar dat ik ons zoontje heb mogen krijgen, maar dit voelt echt als een enorme tegenvaller als de wens voor een tweede niet in vervulling kan gaan..