1e kuur clomid achter de rug ,vanmorgen negatieve test,nu maar wachten op menstruatie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marisa78, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marisa78

marisa78 Actief lid

15 aug 2010
    234
    18
    18
    #1 marisa78, 8 okt 2010
    Laatst bewerkt: 8 okt 2010
    Hey allemaal,

Ik zit even weer met een vraagje:D
    Op vrijdag 24 sept ben ik voor het laatst bij de gyn geweest voor follikelmeting, ik had toen een ei van 21mm volgens de gyn zou ik mijn eisprong dat weekend krijgen ( dus 25/26 sept) helaas voor ons kwam mijn man pas op 27 sept thuis van zijn werk,,,wel voor de zekerheid natuurlijk er lekker op los "geklust";).
    Nou we zijn nu bijna 2 weken verder en de gyn had gezegd als je na 2 weken nog geen ongesteldheid hebt even testje doen, heb ik vanmorgen gedaan ( wel iets te vroeg denk ik, had beter tot zondag of maandag kunnen wachten,maar kon het niet laten) met de kruidvattest 2v5 harstikke negatief,denk dat we dus wel kunnen aannemen dat ik niet zwanger ben geworden deze ronde, ook omdat mijn man op de belangrijke dagen dus niet thuis was...
    Maar als ik dus nu niet zwanger ben , is het dan wel zeker dat mijn menstruatie 1 deze dagen komt of..???
    Is dat ook nog maar weer afwachten....
    wat zijn jullie ervaringen, hoe snel waren jullie weer ongesteld na een niet zwanger geworden ronde clomid??

Bij voorbaat dank voor de reacties!!!

Lieve groet marisa.:)

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je kunt twee weken na de eisprong testen, dus je hebt inderdaad iets te vroeg getest. Je menstruatie kan 10-18 dagen na de eisprong komen, ook met Clomid-gebruik. Door de echo's weet je bijna zeker dat je een eisprong hebt gehad. Is er geen bevruchting geweest, dan word je ongesteld. Ik werd meestal 14-15 dagen na de eisprong ongi.

3. marisa78

marisa78 Actief lid

15 aug 2010
    234
    18
    18
    Och bedankt Jippie..voor je antwoord, was al bang dat niemand zou reageren...
    Dus jij kreeg je menstruatie na 14/15 dagen, en was dat ook met clomid gebruik??
    als ik op maandag 27 sept mijn eisprong bijv. heb gehad zit ik nu op dag 11 na de eisprong..Hmmm is dat nou te vroeg om te testen of??
    Volgens mij kan je vanaf dag 10 testen heb ik geloof ik hier ergens gelezen...dat zou betekenen dat ik dan niet zwanger ben....al ga ik maandag opnieuw testen als ik nog niet ongi ben....
    Maar wat ik ook graag wou weten,is het zeker dat een ei "springt"bij 21mm??
    Ik las hier geloof ik ook ergens dat het dan nog niet betekent dat je een eisprong krijgt:(, vraag me dan wel weer af waar dat goeie ei heen gaat:(:(
    Nou ik snap er allemaal niks meer van....
    Ik heb al 2 kinderen "zonder hulpmiddelen"gekregen , we kregen clomid aangeboden omdat ik PCOS heb, en het spontaan wachten op nog een wonder niet erg groot was, het is dus allemaal nieuw voor mij..word er zo onzeker van,als ik nou zeker wist dat ik ongie word als ik niet zwanger ben( wat ik natuurlijk wel hoop) zou al een boel schelen, maar doordat ik dus ergens gelezen heb dat die kans op eisprong groot is maar niet helemaal zeker....word ik gek van het wachten,,,,snappen jullie het nog een beetje:)

4. marisa78

marisa78 Actief lid

15 aug 2010
    234
    18
    18
    effe uppen hoor:D

Zijn er nog dames die aan de clomid zijn en waaruit bleek tijdens follikelmeeting dat je een heel goed ei had die op springen stond,maar toch niet na 2 weken ongesteld werden??
    Dit natuurlijk in het geval je niet zwanger bent;)

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ook na Clomid-gebruik komt je menstruatie 10-18 dagen later. Je kunt twee weken bij je eisprong optellen, dat is je NOD. Dan kun je ook een zwangerschapstest doen. Elf dagen na je eisprong is echt nog te vroeg.

Je hoeft je eisprong niet persé te hebben als je een follikel hebt van 21 mm. Bij de een springt 'ie al bij 18 mm, bij de ander met 24 mm. Met Clomid is het wel zo dat een follikel iets langer doorgroeit voordat 'ie springt. In principe mag je ervan uitgaan dat je eisprong in aantocht is, als hij 21 mm is. Soms kan een follikel ook niet springen, je lichaam zet dan de eisprong niet in gang. Maar in principe kun je ervan uitgaan dat je wel een eisprong hebt, als je een volgroeide follikel hebt. Om na te gaan of je een (goede) eisprong hebt gehad, kun je 5-7 dagen na de eisprong je progesteron-waarde laten bepalen. Als deze waarde minimaal 20-30 is, heb je een goede eisprong gehad.

Als je zekerheid wilt, zou je om een Pregnyl-injectie kunnen vragen. Deze wordt gezet als je een follikel hebt van minimaal 18 mm. Het wekt de eisprong op, de eisprong is ongeveer 40 u na de injectie. Dus dan kun je gericht klussen en ook bij IUI-behandelingen (inseminatie) wordt deze methode gebruikt.

6. marisa78

marisa78 Actief lid

15 aug 2010
    234
    18
    18
    Bedankt Jippie,

Ik ben weer een stuk wijzer:D:D
    Het geeft me echt rust nu ik je bericht gelezen heb, ik moet gewoon even afwachten nog...
    Wel jammer dat mijn gyn niet heeft voorgesteld om mijn progesteron-waarde te laten bepalen, als ik dan wist dat mijn eisprong idd ook was geweest , dan had me dat nu meer rust gegeven, ik las bij een andere discussie dat je hebt uitgelegd dat als een ei flink doorgroeit het kan resulteren in een cyste:$
    Maar goed net wat je zegt, daar ga ik eerst maar niet van uit, ik ga het aankijken tot eind volgende week , als de test dan nog negatief is( wat ik niet hoop natuurlijk;)) en nog geen menstruatie, bel ik met de gyn...

XXX

7. lisamari

lisamari Nieuw lid

4 nov 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb 4 jaar geleden clomid gebruikt aangezien ik zelf geen eisprong kreeg. Heb eerst 50 mg gebruikt, niks... Toen 100 mg en na 6 cycli zwanger en een gezonde zoon gekregen!
    Wel een cycli patroon van de ene keer 37 dagen de andere keer weer 32 dagen.
    Nu 4 jaar later weer aan het proberen. Al 10 maanden clomid en net de 2e iui achter de rug. ben gaan experimenteren met acupunctuur. Hoop dat het helpt. Moet nog even geduld hebben... Aanstaande maandag is de iui 2 weken geleden. Heb pregnyl gehad en dan 40 uur later de inseminatie. Voel nog niks maar heb hoop...

In elk geval had ik dus de allereerste keer geen eisprong en dus ook geen menstruatie na clomid. Nu wel elke maand en de cycli nu elke maand 32/33 dagen. Dat is eigenlijk best lang, maarja.
    Heb begrepen dat met clomid je eitje groter word 22-24 mm voordat het springt en dus daarmee je cyclus langer wordt.
    Heb dus al een tijdje ervaring met clomid alleen pregnyl was de eerste keer. Moest 10000 eenheden in mijn buik spuiten.
    Heb daar veel last van gehad. Wel 1 week lang een dikke bult en pijnlijke buik. Heeft iemand daar ervaring mee? is na de iui ook de rekentijd 14 dagen voor je menstruatie?

Deel Deze Pagina