geen eisprong & slecht zaad

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door draakje81, 8 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. draakje81

draakje81 Lid

1 okt 2007
    47
    0
    0
    Eindhoven
    hallo,

Bijna een jaar zijn mijn man en ik bezig met kinderen. Na 8 maanden aangekeken te hebben en ik 3 keer ongesteld was geweest vonden wij het niet opschieten en besloten naar de huisarts te gaan. Ook omdat er bij mij in de familie vervroegde overgang zit en we geen risico's wilde lopen. Gelukkig werd ik meteen doorgestuurd naar de gyn en mocht ik onder behandeling. zit nu op 100 mg clomid en deze lijkt aan te slaan. Ben vorige week vrijdag geweest en had 2 eitjes die bijna zouden gaan springen. Ook mijn man heeft zaadonderzoek moeten ondergaan en dat bleek erg slecht te zijn.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? Ben ook wel benieuwd hoe snel mensen zwanger zijn geworden.

Gr. Lonneke

2. Niet meer actief

Yep, hier een geval van geen eisprong en slecht zaad.
    Mijn man heeft een operatie gehad om een spatader rond zijn zaakje af te sluiten. Dat was feb vorig jaar. In juni bij de gyn omdat het zaad wel iets verbeterd was en toen bleek dat ik pco heb zonder eisprong. Na een half jaar onderzoeken en hormoonbehandelingen 1 mislukte IUI poging en een afgebroken IUI poging toch zwanger .Wel met hormonen en door zelf te klussen.

Dus er is hoop.

3. draakje81

draakje81 Lid

1 okt 2007
    47
    0
    0
    Eindhoven
    hoi Fleurrebel,

Proficiat. Wat leuk dat je zo spontaan zwanger bent geraakt dan.

Ik had dus afgelopen zaterdag (zoals ik kon voelen) mijn eisprong en moesten dus vorige week veel klussen, nu afwachten tot volgende week zodat ik kan testen. Weet jij ook hoeveel zaadjes jouw man had?

Mijn man had eerst een 0,5 (dus 500.000) en nu de laatste keer 6,5 (dus 6,5 miljoen) er zit dus verbetering in en bij hem is ook een ader geconstateert die ze weg willen gaan halen. afwachten dus....

4. Niet meer actief

Bij ons waren het voor de operatie 950.000. 3 maanden daarna rond de 3 miljoen en bij de 1 ste IUI poging in nov 23 miljoen waarvan ze na bewerking nog 5 miljoen goeie over hadden.

Hij heeft na d eoperatie wel extra vit c, selenium en zink gebruikt. De vit c is voor het herstel na de opratie en voor de bloedvaten. De selenium en zink om de vruchtbaarheid te verbetren. Niet roken en matig met alchohol. En gedurende de IUI rondes geen alchohol.

5. pregnant

pregnant Lid

25 sep 2007
    29
    0
    0

hoi lonneke

mijn man was ook eerste keer slecht zaad, maar toen later opnieuwe zaadonderzoek bleek beetje zwak en goed.. en derde onderzoek is weer goed..
    mss zal je gyno vragen of hij opnieuw test...

6. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Hoi Draakje

Wij zijn al meer dan 1 jaar bezig voor de 2e (1e was met 2 maanden raak). Het schijnt nu te zijn dat ik geen eisprong meer heb. Bij mijn man is alles goed. Heb nu pillen gekregen om mijn menstruatie op te wekken en dan mag ik met clomid beginnen(1pilletje per dag). Ben zelf ook benieuwd hoe dit is gegaan bij andere. Hoe is het inmiddels met jou?

7. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    hier was het bij manlief erg slecht gesteld! Bij de eerste onderzoeken zelfs 0 zaadcellen, toen geopereerd aan ader en na operatie opnieuw getest en 200.000 zaadcellen! Nog steeds veels te weinig en zouden opgaan voor ICSI!

Waren al met hormonenprikken bezig voor de 1e ICSI en ineens toch spontaan zwanger! Echt een wonder maar ze bestan dus echt!

Heel veel succes!

liefs nina

8. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

2 okt 2007
    908
    0
    0
    Kampen

hmmm dat is wel heeeeeeeeel goed nieuws zeg! mijn mannetje heeft 600.000 zaadjes waarvan 0% A (dus snel) en 16% B (langzaam) en 70 dood! zo te zien was dat van jou zelfs nog minder.... GEFELICITEEEERD!

9. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    Klopt dagmar!

Wondertjes gebeuren echt dus altijd blijven proberen!

Je weet maar nooit of je heel misschien de MMM dan toch kan ontspringen!

Liefs Nina

10. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

2 okt 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    ja we doen nog steeds ons best hoor... hihi... we wachten dan wel maar we zitten zelf ook niet stil... doen er alles aan om die ivf te ontwijken... is niet niks he....
    :)

Deel Deze Pagina