Ik ga deze ronde voor het eerst Menopur spuiten. Wie heeft hier ervaring mee? Is het zo dat je eitje eerder en hader groeien dan met Clomid? Hebben jullie last van bijwerkingen? Hoefden jullie ook altijd maar van cd 3 t/m cd 10 te spuiten, of nog langer? Hebben jullie ook Menopur gebruikt om je slijm minder zuur te maken? Is dit ook gelukt? Liefs Nikkie
hey Nikkie, Ik gebruik ook Menopur. Ik spuit het vanaf dag 1 tot het moment dat ik de pregnyl spuit krijg (2 dagen voor de inseminatie). Ik spuit Menopur zodat het eitje sneller groeit en er misschien zelfs 2 eitjes groeien. Soms spoot ik tot cyclusdag 19, soms tot 12, afhankelijk avn hoe groot de eitjes zijn. Ik begin de 1e week met 1 ampul en de 2e week (en verder) 1,5 ampul. Maar ja: met Menopur groeit je eitje(s) dus sneller en misschien met meer. Menopur om je slijm minder zuur te maken? nee, nooit van gehoord. ik hoop het niet dat mijn slijm er minder zuur van word, want volgens mij is het precies zuur genoeg Ik had in de eerste 2 keer best last van de bijwerkingen. ik voelde me down en een beetje onzeker. ik vroeg aan de gyn of dat kon, en ja, dat kan dus. volgens mij heb ik er deze ronde minder last van (ook van de pregnyl hoor). gewoon wat rustiger, gelukkig. ik kan je niet vertellen of het hetzelfde werkt als Clomid, want daar heb ik geen ervaring mee.
Ik heb ongeveer een jaar lang Menopur gespoten, dit omdat de Clomid niet meer goed bij mij aansloeg. Door Clomid had ik heel veel bijwerkingen (opvliegers, duizeligheid, enz) die ik juist bij Menopur niet had. Menopur is een puur hormoon, dus vaak heb je dan minder last van bijwerkingen. Ik moest altijd op dag 3 beginnen te spuiten, geloof ik. En dan gewoon doorspuiten totdat de eisprong eraan zat te komen en ik de Pregnyl mocht zetten. Ik ken het niet als middel om je baarmoederslijm minder zuur te maken. Heel veel succes! Groetjes, Jippie
Oke, dus minder bijwerkingen en je eitjes groeien sneller, klinkt goed! Ik hoop dat het voor mij ook zo geldt, ik heb zelfs met de Clomid nog vrij lange cyclussen (zie onderschrift). Vandaag zit ik weer op cd 39! Moet morgen ongesteld worden....ppfff Nog meer mensen met ervaringen? Ook dat je slijm minder zuur wordt? Liefs Nikkie
Hallo, ikke ben ook bezig met 2e IUI-behandeling en ben ditmaal vanaf dag 3 aan het injecteren van 1 ampul Menopur. Tot nu toe alles 'volgens plan'. Aan beide eierstok 1 follikel en waarschijnlijk zondag of maandag IUI. Kan tot nu toe nog niet echt een bijwerking v/d Menopur aangeven, behalve dat ik het soms héél erg warm krijg (soort van opvlieger of zo) en verder ben ik wel redelijk emotioneel. Maar ik denk eerlijk gezegd dat het emotioneel gebeuren vooral veroorzaakt wordt door de stress welke deze hele heppening met zich meebrengt....Allemaal veel succes !
Hoi hoi, ik ben nu 5 spuiten gezet en geen last van bijwerkingen. Nou ja, ik heb wel vlagen van misselijkheid, maar dat kan ook een griepje zijn (heerst he!) Nu hoop ik dat mijn slijm minder zuur wordt! Bedankt voor jullie antwoorden! Liefs Nikkie
Hoi Nikkie, Als de spoelingen niet helpen voor je zuurgraad, dan is volgens mij de enige oplossing IUI zodat de zure BMM omzeild wordt. Bij alle info die ik er zelf over opgezocht heb, kwam het hier steeds op neer! Menopur is wel beter voor je baarmoederslijmvlies dan Chlomid lees ik altijd, maar dan gaat het dus om de dikte van je baarmoederslijmvlies en dat heeft niets te maken met de zuurgraad van je baarmoedermondslijmvlies. Ik denk dat je het even een paar maanden met de menopur moet aankijken en dan bij je gyn IUI moet bespreken. Succes! Joyce
Hoi meiden Ook ik ben nu begonnen met de eerste cyclus menopur spuiten na een jaar clomid gebruikt te hebben. (ivm PCOS) Bij mij werkte de clomid (150mg) ook niet meer en vandaar dus over op menopur. Heb nu ongeveer 12 dagen 1 ampul gespoten en 4 dagen anderhalve. Vandaag weer FM gehad maar helaas nog geen resultaat. Maandag weer terug voor FM Nog meer meiden waarbij het wat langer duurd?
Hoi allemaal, Ook ik mag eraan geloven, ben afgelopen cyclus begonnen met het spuiten van Fostimon, als ik zo eens wat opzoek blijkt dat hetzelfde te zijn als Menopur. Moest beginnen op dag 3 totdat de follikel groot genoeg was om vervolgens het eitje met Pregnyl te lanceren, dat was op dag 10. Had zelf verwacht dat zich een heleboel follikels hadden gevormd, maar dat viel mee, een grote, een kleine en wat hele kleintjes. Bijwerkingen heb ik niet gehad, af en toe wel een soort opvlieger-gevoel, met name 's nachts. Heb er enorm tegenop gezien, maar het is me eigenlijk meegevallen allemaal. Nu afwachten of de 4de IUI gelukt is. Groetjes Inge