geen eisprong wel licht positieve ovulatietest?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Caithlin79, 6 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Hoi,

Ik heb even 2 vraagjes over de ovulatietesten die ik gebruik. Niet dat ik verwacht geen eisprong te krijgen (heb altijd cyclussen tussen de 25 en 29 dagen, dus mooi regelmatig) maar ik vraag me af of je wel een licht positieve ovulatietest kunt krijgen terwijl je geen eisprong hebt?

Ik ben sinds dag 7 ovulatietesten aan het gebruiken, de eerste dagen was het streepje nauwelijks te zien. De afgelopen dagen werd ie al wat duidelijker en gisteren was ie bijna net zo donker als de controlestreep maar nog wel iets lichter. Ik verwachtte vandaag dus een positieve test te hebben (ook omdat ik al wat steekjes voel links onder in m'n buik die vaak duiden op een eisprong) maar net als gisteren is ie weer niet helemaal positief.

De tweede vraag is of het kan dat ik m'n test wel als positief mag rekenen ook al is ie niet net zo donker als de controlestreep? Ik heb namelijk een beetje het idee dat ie alweer ietsje lichter is dan gisteren dus vraag me af of ie uberhaupt nog wel donkerder gaat worden.

Alvast bedankt!

2. Lonneke

Lonneke Actief lid

16 jun 2006
    368
    0
    0
    Hoi Caithlin,

Sorry voor mijn late antwoord op je vraag. Maar hier komt ie dan eindelijk... Een ovulatietest, test niet de ovulatie, maar de LH piek (LH is een bepaald hormoon in je lichaam welke stijgt naarmate de eisprong nadert). Zonder LH piek is er geen ovulatie, maar een LH piek wil niet altijd zeggen dat er een goede eisprong volgt.
    De kleur zegt niet altijd alles; hij was niet helemaal positief, maar ook niet helemaal negatief. Dat blijft het moeilijke met zulke testen. Ze geven een indicatie in de richting van, maar geen 100% garantie op een goede eisprong.

Lonneke

3. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Dank je wel voor je antwoord Lonneke!

Nu heb ik nog 1 vraagje, als je altijd een regelmatige cyclus hebt zoals ik.. kun je er dan wel vanuit gaan dat je meestal een eisprong hebt, of hoeft dat niets te zeggen?

4. Lonneke

Lonneke Actief lid

16 jun 2006
    368
    0
    0
    Hoi Caithlin,

De grootste kans is dat je gewoon elke maand een eisprong hebt, als je een regelmatige cyclus hebt, een uitzondering daargelaten natuurlijk...

Lonneke

Deel Deze Pagina