hsg

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door wondertjeinmaak, 14 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wondertjeinmaak

wondertjeinmaak Fanatiek lid

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    Ik heb aanstaande woensdag een hsg. Ik zie hier enorm tegen op.

Wie kan me wat ervaringen geven? Ik lees voornamelijk maar verhalen dat het erg pijnlijk is.. Dit is dan ook de reden waarom ik er tegen op zie.

2. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    Hoi wondertjeinmaak,

Heb zelf geen ervaring met een HSG. Ik heb ook verhalen gelezen dat het pijnlijk kan zijn. Misschien kan je een muziekje opzetten om jezelf wat rustig te houden. Snap dat je het ontzettend vervelend vindt, ik zie ook als een berg tegen mijn kijkoperatie op. Ik maak me druk om de behandeling (en in mijn geval de narcose), waardoor ik vergeet om zenuwachtig te zijn over de uitslag. Heb jij dat ook?

Ik wens je iig heel veel sterkte. Laat je even weten hoe het is gegaan?

3. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik heb in april een hsg gehad en ik vond het idd best pijnlijk.

Maar het duurt gelukkig echt maar heel even, of iig de ergste pijn. Ik heb de hele dag nog wel wat krampjes gehouden, maar dat was net zoiets als bij mn ongi.

Het is even op je tanden bijten, maar je bent er zo doorheen! Ik raad je aan om de avond van te voren en een uur voor het onderzoek goede pijnstilling te nemen (naproxen of ibuprofen). Dat scheelt iig al iets.

Sommige vinden het onderzoek trouwens ook erg meevallen hoor! En overigens was bij mij de uitslag gelukkig helemaal goed :)

Ik zou er niet te veel over gaan lezen, want het maakt je alleen maar extra bang:) ik keek er ook echt als een berg tegenop, maar ben achteraf wel blij dat ik het gedaan heb!

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik heb 2x een hsg gehad, de eerste keer is een jaar of 18 terug en die werd totaal anders gedaan dan nu (die zal ik je besparen ;))

2e keer vond ik een stuk minder pijnlijk, oke, prettig is anders, maar de echte pijn duurt maar even, op het moment dat je denkt: dit trek ik niet, zijn ze klaar.

En niet onbelangrijk, na de eerste keer was ik binnen 3 mnd zwanger, na de 2e hsg testte ik 1,5 week erna positief :)

5. EllenZ

EllenZ Lid

20 feb 2011
    85
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb een jaar geleden een hsg gehad en zag er eveneens erg tegenop na het lezen van de verhalen op het internet. Achteraf gezien heb ik me druk zitten maken om niet aangezien ik totaal geen pijn heb gevoeld. Ik kan me nog herinneren dat ik op een gegeven moment aan de gyn vroeg wanneer hij de vloeistof ging inbrengen zodat ik me kon voorbereiden op de pijn. Tot mijn verbazing was die dus al ingebracht en was het onderzoek bijna afgerond. :)
    Heel veel succes a.s. woensdag.

6. Hondagirl24

Hondagirl24 Niet meer actief

vroeg me af wat hsg precies is

7. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

10 feb 2009
    727
    0
    0
    Hsg is een baarmoederfoto, zo noemen ze het ook wel. Ze spuiten vloeistof in je bm en eileiders om te kijken of die goed open zijn. Soms zitten ze dicht en moeten ze doorgesproken worden wat ook een oorzaak kan zijn waardoor je moeilijk zwanger wordt. Bij mij 4 jaar geleden tot 3x aan toe geprobeerd om er 1door te spuiten maar lukte niet dus kreeg ik een kijkoperatie. Omdat ze bij mij de boel moesten doorspuiten was het erg pijnlijk. Hoor van mensen om me heen waarbij alles netjes open was, het een stuk minder pijnlijk was. De kijkoperatie viel super mee. Vond ik niks aan eigenlijk en met een weekje of 1,5 liep ik alweer rond te rennen. Heel veel succes!

8. Hondagirl24

Hondagirl24 Niet meer actief

okee bedankt voor de informatie :) cuc6 meiden

9. Madeline

Madeline Bekend lid

24 sep 2013
    775
    64
    28
    Zuid Holland
    Ik heb ook een hsg gehad. Van te voren heb ik me ook erg zenuwachtig zitten maken maar dat was echt niet nodig. Het inspuiten van het contrastvloeistof vond ik wel pijnlijk maar dat was al veel sneller voorbij dan ik had verwacht.
    Dus maak je geen zorgen ;)

10. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Ik heb geen leuk verhaal over de hsg. Ik wil je niet bang maken want het is bij iedereen anders....

Bij mij was de hsg verschrikkelijk pijnlijk. Toen ze de contrast vloeistof inspoten zag ik zwart voor mijn ogen en heb geschreeuwd van de pijn.
    Ik had de dag van te voren een pijnstiller en een uur van te voren een pijnstiller ingenomen maar dat hielp niet.
    Achteraf bleek bij mij dat mijn eileider vol zat met vocht. Wat dus ook de pijn verklaard .
    De hele dag buikpijn gehad en misselijk geweest.
    De eisprong die daarna volgde was erg pijnlijk, terwijl ik dat normaal nooit voel. Ook de 1e ongesteldheid daarna was extreem pijnlijk.
    Het duurt maar een paar minuten, focus je daarop.

Een paar tips:
    Trek een lang shirt aan wat over je billen valt zodat je niet helemaal ongemakkelijk naakt staat
    Zorg ervoor dat je niet zelf naar huis hoeft te rijden (ik was nogal duizelig erna )
    Neem een maandverband mee (ik bloedde erna)
    Zorg dat je dezelfde dag niks mee gepland hebt. Lekker op de bank onder een deken tv kijken
    Neem voor de zekerheid een uur van te voren een ibuprofen in

Heel veel succes . Hopelijk valt het mee

11. junior1

junior1 Bekend lid

21 feb 2010
    649
    1
    18
    Hoi, ik ben in Hoofddorp geweest en daar hebben ze een (vrijwel) pijnloos alternatief: de schuimecho. Was zo gepiept en was supergoed te doen. Ik weet niet of ze die ergens anders ook aanbieden, maar ik zou het even navragen.

Succes in ieder geval!

12. wondertjeinmaak

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    Bedankt voor de tips meiden!!
    Ik ga proberen er rustig naar toe te gaan. Mijn man die gaat met me mee. Dus ben gelukkig niet alleen. Manlief is daarna lekker vrij dus ik hoef niets.
    Ibuprofen heb ik in huis gehaald. Had alleen paracetamol in huis en dat werkt niet bij mij.

Ik heb hem morgen om half 4 na die tijd laat ik jullie wat weten!

13. Madeline

Madeline Bekend lid

24 sep 2013
    775
    64
    28
    Zuid Holland
    succes vanmiddag!
    wat fijn dat je man mee gaat

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Succes vandaag meid ;)

15. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    Hey wondertje,

Je HSG zit er op! Dat is iig fijn...
    Hoe is het gegaan? Heb je goed nieuws gekregen?

16. butterfly84

butterfly84 Bekend lid

4 apr 2012
    577
    46
    28
    Kinderopvang
    woudenberg
    Hey wondertje!

Hoe is het gegaan vanmiddag?? Ik heb m morgen en ben zoooooooo bang...

Liefs Butterfly

17. wondertjeinmaak

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    Goedemorgen,

Het viel mij vies tegen. Ik heb echt veel pijn gehad tijdens het onderzoek maar er na ook nog. Heb van te voren pijnstilling gehad maar dat heeft niets geholpen, na die tijd ook nog 2 maal genomen.
    Nu heb ik geen pijn meer gelukkig.
    Bij mij lijkt alles toegankelijk.

Succs vandaag butterfly.

18. butterfly84

butterfly84 Bekend lid

4 apr 2012
    577
    46
    28
    Kinderopvang
    woudenberg
    Oh joh wat vervelend dat je zoveel pijn hebt gehad. Hopelijk ben je snel zwanger!!

Ik ben ssuuuuupper zenuwachtig....:(

19. Madeline

Madeline Bekend lid

24 sep 2013
    775
    64
    28
    Zuid Holland
    wondertje vervelend dat je zoveel pijn hebt gehad :( Wel fijn dat het toegankelijk lijkt! Wanneer krijg je de definitieve uitslag?
    Je hebt na de hsg wel een verhoogde kans op zwanger worden he, dus wie weet!

Butterfly hoe is het bij jou gegaan?

20. wondertjeinmaak

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    En butterfly hoe is hetgegaan?

Deel Deze Pagina