hoi meiden, Nee, mijn temperatuur gaat niet de goede kant op, dus helaas nog geen ei gevonden door ff. Zie mijn kaartje via mijn banner hier onderaan. Ik wil eigenlijk gewoon snel met een nieuwe schone frisse maand beginnen. Ga ik netjes tempen en netjes ovulatietesten gebruiken, eens kijken of het dan beter gaat..... Succes allen! Klusser1980
balen! Is hij niet geweest op dag 28-29? Ik heb er natuurlijk helemaal geen verstand van, maar daar zie ik wel een piek. Heb je al eens gekeken bij de kaartjes van zwangeren: ik vind die pieken ook niet altijd even duidelijk. Of ligt dat aan mij? groetjes en succes, Lieke
Hi dames, Ben dit weekend weggeweest, dus daarom even die 'radiostilte'. Nu even heel snel en heel kort, want ik moet echt mijn bedje in.... Zie FF-linkje in mijn banner. Ben afgelopen vrijdag ongi geworden, netjes qua aantal dagen, best regelmatige (maar lange!) cyclus. Maar helaas heeft FF geen ei gevonden..... Tja, ik ga december nog braaf een maandje tempen, kijken of er dan iets beters uitkomt. Ga denk ik ook ovu-testen gebruiken. Kijk het gewoon nog maar een maandje aan. Hoop wel op een ei dit keer. NOD is nu met kerst, maar liever met kerst romantisch een positieve test met mijn man in plaats van de duiveltjes.... x Klusser
@lieke, nog bedankt voor je postitieve oppeppende berichtjes van 20 nov in dit topic. Thanks, klusser.
Hi Kusser, Balen dat je geen ei hebt gevonden. Hoop dat het deze maand wel lukt. Die ovutesten werken op zich goed, alleen met een onregelmatige cyclus gebruik je vrij veel testen. Hoop een hele romantische Kerst met goed nieuws voor jou! Welke thermometer gebruik jij? Echt zo'n bbt thermometer op 0.05 graad nauwkeurig? groetjes, Lieke
Nee Lieke, dat denk ik niet, zijn dat echt speciale thermometers dan? Ik heb er gewoon een bij de Kruitvat gehaald, een digitale met één decimaal nauwkeurig. Hij piept als hij klaar is. Waar heb jij jouwe gevonden? Voor jou nog maar een paar daagjes, spannend! Groet, Klusser1980
Hi klusser, Ik las op FF dat je echt een bbt thermometer moet hebben. Vraag me niet wat het verschil is. Ik heb er zelf nog geen gekocht. Volgens een site is hij gewoon in de apotheek te koop, maar ik heb hem ook op internet gezien: http://www.thuistesten.nl/nieuw-mat-car ... p-193.html Ik weet niet of het echt verschil maakt, maar blijkbaar zijn deze nauwkeuriger om de basale lichaamstemperatuur te meten. Wat dat ook is? Ik dacht eerst dat dit een soort marketingtruc was, maar als jij geen sprong vindt, kan dat misschien de oorzaak zijn? Ja spannend voor mij. Het komt nu wel dichtbij. Ik heb het gevoel dat het niet gelukt is. Ik voel me gewoon net als anders. We zullen zien. En anders is onze volgende poging rond de Kerst! groetjes, Lieke
Dit is de tekst op FF: How to take and record your BBT It is important to use a special Basal Body Temperature thermometer rather than a fever thermometer. Hieruit heb ik opgemaakt dta een gewone koortsthermometer niet goed is. Maar wat het verschilis? Misschien de nauwkeurigheid op 0,05? succes!
Je kunt een gewone thermometer gebruiken hoor. Alleen de nauwkeurigheid is het verschil. Maar om je ei te vinden moet je temp met minimaal 0,2 graden stijgen en dit dan 3 dagen aanhouden. Waarbij dan de temp niet lager mag zijn dan de voorgaande 6 metingen. Een gewone thermometer meet net zo goed die stijging. liefs
@ Bright: bedankt voor je reactie. Temp jij zelf ook? Zie geen linkje naar FF in je banner.... @ Lieke1979: wat zie ik nu in je banner! Wow, gefeliciteerd zeg! Joepie, dat is ineens snel gegaan! @ September08: hoe is het met jou? Dames, hier mijn up-date: Ja ja, ik ben deze maand weer eens stuk positiever dan vorige ronde. Ben op dag 13 begonnen met ovutesten, had een heeeeeeeeeeeel vaag streepje op de 14e dag, maar achteraf stelt dat niets voor, want vandaag, op de 21e dag heb ik echt een behoorlijk duidelijk streepje! Yeah! Dag 20 was een vrij duidelijk streepje, maar nog niet zo donker als de controlestreep. Vandaag, dag 21 heb ik 2x getest. Rond lunch vrij duidelijk, vanavond nog iets duidelijker. Ik verwacht mijn ei op dag 22, 23 of 24, dus misschien wordt ie nog iets donkerder. We zullen zien. Dan pas ik mijn kaartje gewoon weer even aan, want ik het nu stiekem al een + ingevuld bij de OPK's. Verder ben ik erg benieuwd of mijn temp nu van 't weekend omhoog gaat en FF een ei gaat aangeven. Ik hoop het! Best wel spannend hoor, ik zo graag een rood kruis van FF... Trouwens, mijn twee kaartjes zijn wel heeeeel verschillend vind ik zelf. Dat is toch raar?! Dat de ene maand zo anders is dan de andere? Nou doei, ik ben wel vrolijker nu. x Klusser1980
Hey dames! Ik heb ook een vraagje... Als je rond je eisprong altijd pukkels krijgt, vruchtbaar slijm, maar nog niet echt een duidelijke posi ovu test... kun je er dan wel gewoon "vanuit" gaan dat je een eisprong hebt/krijgt? Dan zijn de hormonen er tenslotte wel... toch? Ik heb altijd een regelmatige cyclus van 35 dagen gehad. De laatste 2 keer iets langer, maar denk dat het vmk's zijn geweest omdat ik twijfel testjes heb gehad en anders (heftiger) ongesteld werd. Ik heb er nog niet echt over na gedacht of ik wel een eisprong heb, maar daar twijfel ik nu een beetje over.... sorry voor het lange verhaal! x-je
Volgens FF kan je hormoon (LH) en alles hebben, maar hoeft er niet per se een ei(sprong) te zijn. Het enige bewijs voor een eisprong is progesteron in je bloed. Dit zorgt voor de temp.stijging. Dus alleen met temp.stijging kan je er echt van op aan....