Geduld opbrengen. Wat is dat moeilijk zeg! Elke dag weer. Tel de dagen maar af...... Al gaat het om: een onregelmatige cyclus; een lange cyclus; een korte cyclus; op je menstruatie die maar uitblijft; de uitslag van je ovulatie test eens een keer positief aangeeft; de dag dat je kan gaan testen of je zwanger bent; of eindelijk een duidelijke afspraak n het ziekenhuis voor ...; etc. Ik vind het heeeeel erg moeilijk dat wachten en wachten. Ik merk iedere dag, dat ik behoefte heb om het van mij af te schrijven. Dus vandaar dat ik deze TOPIC open voor mensen die in de wacht en in de wacht en in de wacht staan en ff willen afreageren. Dat kan opluchten! Iedere dag weer.
Ow jawel hoor.. Ik word gek van dat wachten, en wachten... op je ongesteldheid, of de clomid aanslaat, de positieve ovulatie test, je ei.. bleeeeeeh
nou hier pas ronde 2 maar word ook al gek van t wachten : * op mijn vriend, wanneer die eindelijk ook graag een kindje wilde * op mijn ongesteldheid van vorige maand * op posi ovu testen * daarna om te weten of we zwanger zijn * daarna al weer om af te tellen naar misschien een volgende maand.. en ga maar door
Elke dag is weer een dag hoor. Pfff. Van de week heb ik veel ovu-testen gekocht via internet. En ik merk, hoe meer je in huis hebt, hoe makkelijker je kan gaan testen en omdat ik weinig geduld meer heb, doe ik vaker per dag een test. Slaat nergens meer op natuurlijk, maar ik doe het toch. Dan denk ik: zal ik nét de piek gemist hebben misschien....???? Al dagen ben ik van plan mijzelf te temperaturen, maar elke dag ben ik weer vergeten de termometer bij mijn bed te leggen. Gisterenavond heb ik eindelijk dat ding neergelegd, heb ik er vanmorgen TOTAAL NIET aan gedacht. Vergeten dus. Pfff. Komt wel goed denk, maar pff ... wachten wachten, is het zo ver (met dit onderdeel dan) VERGEET ik het. Haha En mijn wisselende cyclus kan mij nu ook niet zeggen, wanneer ik nu kan gaan testen. Ja ongeveer: 1 of 2 weken. (Ondertussen ligt mijn zoon nu flink te oefenen met het zitten op zijn knieen. Het kruipen duurt niet lang meer). Oh. Hij valt... en huilt. Laterrrrr
wachten........pfffffffffff wat een opgave zeg...op een gegeven moment wil je het liefst in bed kruipen en slapen tot aan je nod! 2 weken is gewoon veeeeeeeeeel te lang!Wat een onzekerheid zeg! @#$%^@!!!! x
a.s. Maandag zit ik op dag 21. Dát is al heel wat. Met een korte cyclus, zou dat dus een test dag kunnen zijn, maar wat als ik nu toevallig een langere cyclus heb, dan moet ik weer een week verder testen 8). AAAARCHG. Tja, dat van in bed blijven liggen tot de NOD dag, dat kan ik best begrijpen. Echter heb ik hier een klein wondertje in huis tijgeren. Die mij trouwens de laatste twee weken 's nachts ook wakker houd. Slaap dus alleen maar minder. MAAAAR ik hou van het mannetje hoor. Bij elkaar is het gewoon zwaar. Over 4 dagen zit ik op 21 dagen. Het aftellen gaat beginnen, BUT zoals ik al zei: het kunnen ook 28 of zelfs meer dagen zijn???... Toch ga ik tellen. Geeft mij een 'nuttig' gevoel hihi Sterkte dames, sterkte met wachten....
Jij ook sterkte meid! En 2 maal per dag met een ovu testen is niet zo gek hoor, bijvoorbeeld 's middags en 's avonds, zo weet je zeker dat je je piek niet mist!
Dat doe ik al een tijdje 's morgens en 's avonds. Gisteren avond had ik naast het testlijntje een dun lijntje. Kan ik dan verwachten dat het streepje dikker gaat worden, dus komt de ovulatie er dan aan? Of moet het gewoon beide altijd een vette streep zijn?
Moeilijk te zeggen, wat voor cyclus heb je/op welke dag zit je nu? Van welke dag ben je begonnen met testen? Meestal, als de ovulatie er binnen 24-48u aankomt moeten de beide streepjes idd even breed/vet zijn.
Met ochtendurine testen schijnt trouwens niet goed te zijn (weet niet precies meer waarom), of bedoel je gwn in de voormiddag meid?
Ja. Ik doe het ook niet vroeg in de ochtend. Circa 11.30u vlak voor het eten van mijn zoon! Nu is het wachten weer een fase verder (hoop ik). Ik heb gevoeld/voel dat ik ovuleer. Dan heb ik ongeveer een beeld wanneer wanneer ik kan gaan testen. Maar ik moet nog 14 dagen wachten nu. Ik hoop dat ons eitje blijft zitten!!! Dat zullen ook nog wel spannende dagen worden. Én geduld hebben.
13 Dagen wachten ... heel spannend! Als dat goed gaat en dat hopen we natuurlijk van harte, dan komen de andere wacht fases . De 'veilige' drie maanden; uitslag vruchtwaterpunctie; etc etc.