Deze ronde ei kwijt, of alle rondes ei-loos geweest?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by tinkywinky, Oct 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tinkywinky

tinkywinky Actief lid

Sep 10, 2009
    303
    0
    0
    NULL
    Beste verloskundige,

Enkele weken geleden schreef ik dit verhaal/stelde ik deze vraag
    http://www.zwangerschapspagina.nl/stel-vraag-de-verloskundige/163888-rond-eisprong-innestelling-paar-dagen-buikpijn.html

Ik wil graag nogmaals een vraag stellen, omdat het me echt heel erg bezig houdt. :(

Kort samen gevat zit het zo:
    Eind juni gestopt met de pil.
    1stre ronde 28 dagen.
    2de ronde, ovulatietesten gebruikt positief op dag 15, 16 en 17, werden 30 dagen.
    3de ronde, ovulatietesten gebruikt positief op dag 15, 16 en 17, werden 35 dagen.
    4de ronde, temperaturen. Kan het kaartje hier niet geplaatst krijgen, maar het ziet er zo uit:
    36.3
    36.3
    36.3
    36.2
    36.4
    36.2
    36.2
    36.2
    35.9
    vergeten te tempen
    36.1
    36.2
    36.2
    36.2
    36.1
    36.1
    36.2
    36.2
    36.0
    36.2
    36.1
    en vandaag weer 36.1
    Het is vandaag dus dag 22 en zover ik zie, nog geen ei te vinden.

Nu is het zo dat ik vanaf dag 19 ronde 3 al een soort van buikpijn heb. Zoals te lezen in het andere topic begon dat met zomaar ineens een paar steken.
    Die steken heb ik verder niet meer gehad.
    De buikpijn voelt niet als buikpijn, maar als een aanwezigheid.
    Soms denk ik wel eens dat het mijn darmen zijn die wat geirriteerd zijn ofzo.
    Heb regelmatig het idee dat ik een windje moet laten, maar dat kan ik maar heel soms.
    Het borrelt, rommelt en plopt ook soms in mijn buik.
    Het voelt het meest aanwezig links en rechts in mijn zij ter hoogte van de navel zegt maar.
    In het midden, rondom mijn navel, voelt het minder aanwezig. Het is gewoon net alsof mijn broekband te strak zit ofzo, maar zelfs zonder broek is dit gevoel er nog.

Nu werd ik dus na 35 dagen van ronde 3 ongesteld. De eerste dag normaal, maar toen ik de 2de dag sochtens uit mijn bed stapte leek ik even leeg te lopen. Per direct naar het toilet zodat het niet langs mijn maandverbandje zou lopen. Voor mijn doen is dat dus veel.
    Veel bloederiger als normaal dus en ik had zelfs het idee dat het ook wat roder was en wateriger.
    De menstruatie duurde ook een dag langer als normaal (5 dagen ipv 3 of 4)

Ik had in ronde 2 en 3 ovulatietesten van het kruidvat gebruikt, maar lees her en der dat deze regelmatig vals positief geven.
    Als ik dan kijk naar de lange 2de helft van ronde 3, hetgeen erna allemaal gebeurt (of juist niet) en het nu niet kunnen vinden van mijn ei, dan vraag ik me af:

Heb ik in de vorige rondes uberhaupt wel een eisprong gehad?

Ik zie dat mijn verhal alweer niet kort is geworden. Had dat wel geprobeert, dus sorry daarvoor.
    Ik ben niet iemand die snel klaagt, of voor elk wissewasje naar de dokter rent, maar nu ben ik toch echt wel even de weg kwijt.

Ik heb de afgelopen dagen best wat huil momenten gehad, ik maak me zo'n zorgen. Allerlei vragen spoken door mijn hoofd:
    Is er misschien iets mis gegaan in ronde 3?
    Heb ik in geen enkele ronde een ei gehad ook al gaven de ovutesten aan van wel?
    Is die spontaan ontstane buikpijn de oorzaak dat ik in deze ronde(4) geen ei krijg en mankeer ik dan wat ofzo?
    Is het wel mogelijk na 3 rondes met ei, ineens geen ei meer te krijgen?
    Ben ik misschien stuk en kan ik geen kinderen krijgen?
    Hoelang moet ik met deze "buikpijn" en het niet kunnen vinden van een ei lopen voordat ik toch maar eens bij de dokter op visite moet?

Ik maak me zo'n zorgen, ik weet het even niet meer, misschien u wel?

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOihoi,

Ik begrijp dat je je er onzeker door voelt maar het is pas (dit kan niet zo leuk klinken) je vierde ronde. Het kan wel een jaar duren voordat je cyclus haar goede draai heeft gevonden.Temperaturen is helaas ook niet altijd betrouwbaar.......lastig he! HEt gerommel komt hoogstwaarschijnlijk van je darmen en ik denk dat de pijn daar ook vanaf komt.
    OMdat je je er niet lekker bij voelt wil ik je adviseren er eens met je huisarts over te hebben/ Daar kan je precies aangeven waar je de pijn voelt en hij kan je precies vertellen wat daar zit en of het nodig is er nader onderzoek te late doen.

Imke

Share This Page