Hallo Ik zit even in de knoei met mezelf Ik heb gisteren positief getest, was 3 dagen overtijd en had het gevoel dat ik terug zwanger was. Het was een grote verrassing voor ons, het was zeker niet gepland. Eerst wat geschrokken, maar beetje later was ik mijn hele leven al aan het plannen met 3 kindjes. Er zou veel moeten veranderen, zoals de kamers, de auto, ... Maar we vonden het niet erg. Mijn vriend ging dan wel kijken voor een soort sterlisatie. Zodat er geen vierde kindje meer bijkwam. Nu zou hij dit ook willen, moest dit nu op een miskraam uitdraaien (heb in het verleden 2 miskramen gehad). Sedert een week heb ik ook last van een infectie, dus had ik gisteren avond zalf inwendig ingebracht. Nu vanmorgen kwam er wat zalf terug met licht roze bloed en heb nu af en toe nog wat verlies. Dus is er wel kans dat het misgaat. Nu zit ik constant te twijfelen, stel dat het misgaat wil ik dan nog proberen voor een derde. Moest dit niet gebeurd zijn, waren er geen plannen. Maar nu met dit gebeuren ben ik sterk aan het twijfelen. Zeker nu dat hij zich wil laten sterliseren, moet ik een definieve keuze maken. Hoe maak je nu voor jezelf uit of je een derde wil of niet. Wij hebben 2 meisjes en we hadden graag nog een jongetje gehad, maar dat vind hij geen reden om terug zwanger te worden. Ik weet het even niet meer. Is er iemand die dit meegemaakt is of met advies? Alvast bedankt! xxx
Gefeliciteerd met je zwangerschap ! Wat een verassing! Heb je wel goed op de zalf gekeken of je die mag gebruiken tijdens een zwangerschap? Roze verlies hoeft niets betekenen, is echt heel normaal en kan zoveel oorzaken hebben. Na de seks bijv, innesteling enz enz.. Zolang je geen echte krampen en helderrood bloedverlies hebt, niet te veel zorgen maken! Wat betreft een 3e. Denk dat niemand je daar echt advies over kan geven. Dat is echt een keuze die jullie zelf moeten maken. Kan je alleen adviezeren om het sterlisseren nog wel even uit te stellen, dat is tenslotte een hele definitieve keuze.. Vindt niet dat je het moet doen omdat je nog graag een jongen zal willen hebben, er is tenslotte ook een hele grote kans dat je gewoon weer een meid krijgt! Succes!
gefeliciteerd. Tja, lastig. Ik snap je gevoel. Eigenlijk hoefde het niet, maar nu je eraan geproefd hebt, is het toch wel leuk he??? Ik denk dat jullie die beslissing alleen samen kunnen maken. Het roze verlies zegt idd niks. Even de vk bellen voor een afspraak, dan heb je iig duidelijkheid.
Bedankt voor jullie reactie!! Het bloedverlies is toch veel minder en anders dan mijn gewone menstruatie, misschien is toch nog alles nog goed... en moeten we geen moeilijke beslissing nemen. Ik had het al zo een beetje opgegeven, maar zoals jullie zeggen het bloedverlies kan vanalles zijn. Het zal afwachten zijn. Het is misschien wel een goed idee, of heel goed idee om met de sterlisatie te wachten. Zal het vanavond voorstellen aan min vriend. Je weet nooit hé, vooral omdat we beiden graag een jongen willen, maar als dat nu een meisje zou terug zijn, zouden wij even blij zijn. Ze zijn allemaal zo uniek! Raar toch dat je leven door zo een simpele test weer zo op zen kop staat.