wanneer kan ik zeggen dat ik ongy ben?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door xiomara113, 6 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xiomara113

xiomara113 Actief lid

23 mrt 2012
    474
    0
    16
    hey meiden daar ben ik weer. word helemaal gek van me zelf.
    ik heb sinds 3 dagen terug roze afscheiding, lage rugpijn, en krampen. zat toen op cd 22. vanochtend bij het opstaan was er niks en later op de ochtend had ik meer rood bloed en een stolsel er bij. dus ik dacht ben ongy geworden dus een cycl van 23. ik maak gebruik van een tampon en merkte net op dat er maar een paar druppels op zat. dus weer niks.
    nou weet ik niet meer wanneer ik nou kan zeggen dat ik ongy ben. want ik neem aan dat het gewoon zoals altijd achter elkaar blijft komen tot ( bij mij dan ) 6 dagen laten en klaar

heeft iemand van jullie ervaring hiermee of kan iemand mij wijzer maken word een beetje moet van die onzekerheid

2. Zonnestraal28

Zonnestraal28 Actief lid

17 jan 2013
    156
    49
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoi! Ik heb laatste menstruatie drie dagen bruin verlies gehad,geen echte menstruatie.Nu weer wat roze afscheiding dus ik ga morgen bij huisarts vragen wanneer je officieel mag spreken van menstruatie. Ik word gek van het gerommel.Als je wilt laat ik het weten...:cool:

3. xiomara113

xiomara113 Actief lid

23 mrt 2012
    474
    0
    16
    #3 xiomara113, 6 feb 2013
    Laatst bewerkt: 6 feb 2013
    ja dat zou wel leuk wezen als je het even laat weten. dan weten we in iedergeval waar het door kan komen.

iemand verder nog een idee of ervaringen?

4. Bayeux12

Bayeux12 Actief lid

11 dec 2012
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze zeggen met 2 dagen helder rood bloedverlies mag men spreken van een menstruatie...

5. Zonnestraal28

Zonnestraal28 Actief lid

17 jan 2013
    156
    49
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoi! Inderdaad twee dagen helderrood....dus niet oud bruin bloed. Ik ga in ieder geval door naar gynaecoloog, kijken of de boel op gang geholpen kan worden.

6. Pearl Amor

Pearl Amor Niet meer actief

Ik loop bij een gyn en inderdaad bij 2 dagen helderrood bloed is het een menstruatie en dan tel je de eerste dag helderrood bloed als dag 1 van je cyclus. Bij oud bloed mag je niet gaan tellen... Omdat dit van je oude menstruatie kan zijn... Succes!!

7. xiomara113

xiomara113 Actief lid

23 mrt 2012
    474
    0
    16
    dank je wel!! ik kan nu eindelijk ( of juist helaas) zeggen dat ik ongy ben.

8. shy girl

shy girl Bekend lid

30 jan 2013
    642
    0
    16
    werk, skaten, en onze kinderwens proberen te vervu
    rotterdam
    maar wat is het dan als je 3dagen bruinverlies hebt? want dat had k afgelopen maand heel klein beetje 3dagen lang best weinig! ik heb geen zwtest gedaan maar wel eigenlijk nu al tijdje hoofdpijn en pijn in onderbuik.

sorry dat ik even kom inbreken bij deze topic:p
    liefs shy girl

9. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Pff dat heb ik me ook lang afgevraagd. Maar twee dagen rood bloed dus.. denk dat ik iets te voorbarig geweest toen ik met spotting al dacht dat m'n menstruatie begon maar het zette niet door. Irritant hoor! In het begin was het vanaf de eerste kramp die ik voelde meteen rood bloed.

10. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Ik heb voordat ik ECHT ongesteld werd, 2 dagen 1x per dag wat bruin verlies gehad.. tot ik opeens helder bloed ging verliezen en dat 5 dagen lang...

Het kan dus een voorbode zijn van ongesteldheid, maar dat hoeft niet.
    ff afwachten dus voor jou denk ik... succes!

11. Tientje1986

Tientje1986 Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.046
    231
    63
    Vrouw
    ZZP-er
    Hoi, ik voeg hierbij ook een berichtje toe. Wij zijn sinds vorig jaar juli bezig om een kindje te krijgen.
    Nu normaal heb ik een cyclus van 29 dagen zit nu op dag 33 en dacht dag het afgelopen maandag mijn menstruatie al begon.
    Maar kwam niet door. Een tampon ingedaan en alle dagen maar heel minimaal bruinverlies. Tot vannacht echt heftige menstruatiepijn dus paracetamol ingenomen en er zat inderdaad wat rood bloed op mijn tampon. Normaal vloei ik erg veel maar ondanks de hevige buikpijn die ik altijd heb als ik moet menstrueren is het bloedverlies maar heel minimaal. Dus nu al 5 dagen heel weinig bruinverlies en nu wat rood maar niet zoals normaal. Iemand enig idee hoe dit komt omdat ik altijd normaal in m'n periode val en echt veel bloedverlies heb?

12. moedertje112

moedertje112 Actief lid

29 jun 2012
    226
    0
    0
    Huismoeder
    Schijndel
    hoi damens,

ook een vraagje hier!! ik ben dinsdag echt n heel heel klein beetje bruin verloren!! woensdag best veel helderbloed verloren menstruatie dacht ik maar savonds was het al gestopt!! is dit dan geen menstruatie geweest?? bedankt

13. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Tientje ik zou gewoon een zwangerschapstestje doen, da's de enige manier om zekerheid te krijgen denk ik. Je bent al 4 dagen overtijd dus als je zwanger bent zou dat waarschijnlijk wel te zien moeten zijn op een test.

Moedertje ben jij ook overtijd? Zo ja, testen :) Het kan voorkomen dat je in het begin van je zwangerschap wat bloed verliest.

14. Pimpeltje

Pimpeltje Actief lid

4 feb 2013
    145
    0
    16
    België
    Het is toch allemaal niet zo simpel die cyclussen. Het zou beter bij iedereen altijd hetzelfde aantal dagen moeten zijn. Zou ons een hoop stress en onzekerheid besparen. Zelf zit ik ook te wachten tot mijn menstruatie doorbreekt. Vorige cyclus was het op dag 25 begonnen met bruinverlies, dag 26 was het echt doorgebroken. Nu zit ik op dag 27 en heb nog geen tekenen gezien van menstruatie. Maarja voor hetzelfde geld is het nu weer een cyclus van 30 dagen of langer...

15. xiomara113

xiomara113 Actief lid

23 mrt 2012
    474
    0
    16
    idd was het maar zo makkelijk. vroeger met bio les kreeg je dat te horen dat het altijd zo was een cycl. van 28 en nu........sommige hebben een cycl van voorbij de 30 dan 40 en dan weer in de 20 je word er gek van.

ik zou idd even van een cycl van 30 uitgaan en als t dan nog niet komt lekker testen hoe jammer het ook kan zijn dat je soms een omo witte in je hand kan hebben:) we gaan voor 2 strepen;)

16. Pimpeltje

Pimpeltje Actief lid

4 feb 2013
    145
    0
    16
    België
    Ja maar denk dat mijn menstruatie wel zal doorbreken hoor. Voel me niet speciaal en heb geen symptomen. ;) We zullen wel zien. Ben alleen benieuwd of het veel zal verschillen of niet.

17. Tientje1986

Tientje1986 Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.046
    231
    63
    Vrouw
    ZZP-er
    Hoi hoi,

Ik heb afgelopen maandag al een test gedaan maar was negatief?
    En sinds maandag verlies is ik minimaal bruinverlies en sinds vanmorgen 5.00 is er ook rood bij eigenlijk half rood en half bruinverlies maar lang niet zoveel als normaal. Geen volle ob's zeg maar. En aangezien het altijd regelmatig was en nu niet. Heb nu ook nog een zeurderig gevoel maar niet zo heftig als vanmorgen vroeg. Zou het verstandig zijn om te testen als ik nu dus toch wat bloedverlies heb? En ik dus maandag negatief getest heb?

18. xiomara113

xiomara113 Actief lid

23 mrt 2012
    474
    0
    16
    Persoonlijk zou ik geen test doen als je bloedverlies heb. Zou namelijk wel uiteindelijk verder kunnen doorbreken. Stopt t na vandaag kan je t altijd nog doen. Maar zou eerst even afwachten :p

19. Tientje1986

Tientje1986 Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.046
    231
    63
    Vrouw
    ZZP-er
    Ja inderdaad dat dacht ik ook. Normaal ben ik altijd zwaar ongesteld en nu niet. Dus dacht vanmorgen al shit komt het hoor. Maar blijft toch beduidend minder haha. Van de week zelfs een paar dagen gehad dat ik mijn tampon er bijna niet in en uit kreeg. Echt met 2 handen moeten trekken. Echt nooit gehad. Toen ook maar even niks ingedaan haha

20. Tientje1986

Tientje1986 Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.046
    231
    63
    Vrouw
    ZZP-er
    Helaas! Menstruatie is toch doorgebroken :( op naar ronde 10!

Deel Deze Pagina