geen eisprong??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Semmie83, 17 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Semmie83

Semmie83 Actief lid

1 jun 2013
    163
    0
    0
    Ik wil even jullie hulp vragen want ik word niet goed van onzekerheid! Mijn vriend en ik proberen al geruime tijd zwanger te worden, maar inmiddels zitten we in ronde 11 (met een mk in ronde 8). Ik heb altijd een regelmatige cyclus van 34 of 35 dagen met een eisprong op dag 19. Precies een week geleden ben ik gestart met vitaminepillen en afgelopen woensdag (cyclusdag 15) bemerkte ik voor het eerst wat doorzichtig slijm en daarom ben ik al op de dag erna (donderdag, een dag te vroeg) gestart met ovutesten. Ik heb sindsdien iedere dag getest: alleen maar negatieve testen, waarbij het streepje de donderdag (eerste testdag) het donkerst was. Donderdag de meeste afscheiding (maar niet zoveel als andere maanden) en sinds vrijdag is die nagenoeg gestopt.

Ik snap er echt niks van! Kan het zijn dat ik deze ronde geen eisprong heb gehad (maar wel symptomen zoals doorzichtige afscheiding en veel puistjes die ik anders nauwelijks heb)? Of heb ik de piek gemist? Ik ben er behoorlijk ontdaan van, ook omdat ik toch al weinig vertrouwen in mijn lijf heb. Ik heb een jaar van ziekte achter de rug en het gaat niet erg goed met mij. Als het een van deze maanden niet lukt gaan we de MMM in..

Sorry voor het gezeur, maar zit er vandaag een beetje doorheen.. Heeft iemand ervaring of kan iemand advies geven? Alvast heel erg bedankt!

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het kan zijn dat je geen eisprong hebt. Maar met een regelmatige cyclus zou je wel een eisprong verwachten. Voel je je eisprong ook?

Je kunt de LH-piek missen als je maar één keer per dag een ovulatietest doet. De LH-piek kan heel kort zijn. Eigenlijk zou je twee keer per dag moeten testen, dat is betrouwbaarder. Maar dat wordt een dure en intensieve bezigheid.

Dus eigenlijk is er niet zoveel van te zeggen. Of je wel of geen eisprong hebt, zal bij een gyn moeten blijken. Daar kan met behulp van echo's nagekeken worden of er een eiblaasje groeit, hoe je hormoonwaardes voor en na een eisprong zijn. Zonder onderzoek is daar niks van te zeggen.

Succes!

3. Semmie83

Semmie83 Actief lid

1 jun 2013
    163
    0
    0
    dank voor je reactie Jippie! vandaag weer een donkerdere test maar nog geen positieve helaas... Snap er niets meer van maar maar gewoon even afwachten denk ik. Het zou nogal vreemd zijn dat ik 10 maanden regelmatig menstrueer en deze cyclus ineens geen eisprong heb, toch? Tja, op het wachtbankje dan maar..

Deel Deze Pagina