Help, wanneer testen??

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Stemine, Oct 5, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Stemine

Stemine Actief lid

Oct 3, 2016
    302
    505
    93
    België
    Hoop dat jullie mij wat meer inzicht en goede raad kunnen geven! :) Ik ben 30 jaar en sinds augustus voor het eerst in mijn leven gestopt met de pil.

Mijn allereerste cyclus startte op 18 augustus met zeer hevige MS. in deze ronde hebben we bewust niet zwanger proberen worden omdat ik eerst wou weten hoelang mijn echte cyclus zou duren en om te ontpillen.

Dan is mijn 2e cyclus gestart op 12 september. Volgens de app op mijn gsm zou ik dan op 24 sept mijn eisprong hebben (wat ik echt hevig gevoeld heb) en mijn NOD zou op 8 okt zijn (komt heel dichtbij dus).

Mijn vraag is nu, ik ben uitgegaan van een cyclus van 26 dagen, maar mijn vorige cyclus was eigenlijk maar 25 dagen. Toch viel mijn eisprong (of toch de rijping ervan) op 24 september. dus zou ik nu 11 DPO zitten en 3 dagen voor NOD.

Wanneer zouden jullie voor het eerst testen. Wie weet is mijn volgende cyclus 30 dagen of meer? En hoe zit het dan met de volgende cyclus als de eerste 25 dagen is, en de 2e 30 dagen. Begin ik dan gewoon best met ovulatietesten om zeker te weten wanneer mijn eisprong is?

Ben me nog volop aan het inlezen en alle info is dus welkom! :)

2. Ashleyrachel

Ashleyrachel Fanatiek lid

Aug 10, 2016
    3,292
    2,189
    113
    Female
    enschede
    zou maar zo kunnen dat je cyclus misschien langer duurt omdat je hormonen zich nog moeten stabiliseren
    echter als je nu 11 dpo bent en je wel een cyclus van 26 dagen hebt lijkt het me dat je wel al zou kunnen testen met een test van de kruidvat of een early.
    wel natuurlijk nog kans dat die negatief is en dus beter denk ik gewoon afwachten tot je nod dag.

3. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

May 18, 2014
    545
    67
    28
    Female
    Het zuiden
    In het begin na het stoppen van de pil kan je cyclus verschillen van lengte..
    als je een test wilt doen moet je je gevoel volgen..
    even rustig afwachten wat het lichaam doet(ja is heel makkelijk gezegd..)
    Wanneer je het beste ovulatietesten kunt doen kan ik niet over mee praten, zelf niet gebruikt

4. Stemine

Stemine Actief lid

Oct 3, 2016
    302
    505
    93
    België
    Dankjewel voor de info Ashleyrachel en Vlindertjeh!:)

even een kleine update, ik heb deze morgen mijn eerste testje gedaan, en er is een héél licht streepje te zien. ik zou vandaag op 12dpo zitten en 2 dagen voor (vermoedelijke) NOD.

Is het toeval of niet, maar sinds vandaag ben ik ook wat misselijk.

Als mijn testjes van morgen en zaterdag (op mijn nod) donkerder worden, dan ben ik toch een klein beetje gerust. Er kan nog zoveel gebeuren.

5. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

May 18, 2014
    545
    67
    28
    Female
    Het zuiden
    Oeh spannend!! Hopelijk lopen ze mooi op!! Succes

6. wondertje2015

wondertje2015 Fanatiek lid

Jan 26, 2016