ben je ook een kraampakket nodig als je bevalt in het ziekenhuis? zo ja, alles wat erin zit? zo nee, wat ben je dan wel nodig voor thuis?
Als je in het zkh bevalt heb je volgens mij geen kraampakket nodig. Wel lijkt het mij zoiezo handig de matrasbeschermers e.d in huis te halen voor het geval je vliezaen breken. Ik beval thuis dus heb het hele kraampakket en o, ja voor thuis kraamverband! Heel erg nodig
hoezo voor het geval dat? en als je zeker weet dat je in het ziekenhuis bevalt om medische redenen (verteld door gyneacoloog)?
Het kan toch altijd thuis gebeuren... Het kan te snel gaan en dan is het wel fijn om wat spullen in huis te hebben. Maar in jou geval zal het wel niet nodig zijn. Als het bij nu komt en het gaat heeeel snel dan zal ik niet naar het ZH gaan... Vandaar!
ik beval ook sowieso in het ziekenhuis, i.v.m. afwijking aan bm, dus ik heb ook geen kraampakket nodig! Ik heb wel bedmatjes voor het geval mijn vliezen breken. En kraamverband voor na de bevallling, voor de rest niets.
ik vond nog wel meer handige dnger erin zitten.. zoals flesje met alcohol.. ik had namelijk de ouderwetse kont thermometer... en zitten watjes in... en van die net onderbroekjes vond ik ook wel fijn... en iets om de navelstreng schoon te maken.. en kraampakket zat bij ons in de verzekering inbegrepen dus kan je altijd aanvragen.. ik vond het wel makkelijk...
En bedklossen of iets anders om je bed te verhogen, moet in elk geval ook, ook als je in het ziekenhuis bevalt. Ik ben van plan het te vragen bij de kraamzorg, die zullen begin deze maand wel bellen voor een afspraak, dan weet ik zeker wat ik wel of niet in huis moet hebben.
Klopt idd. Vanaf 37 weken verplicht. Maar dit is ook voor als je thuiskomt en nog op bed moet liggen geloof ik. En voor alle zekerheid.
Waarschijnlijk krijg je gewoon een kraampakket van je zorgverzekering. Dan heb je dus automatisch alles in huis. Heb je spullen uit het kraampakket over omdat je bijvoorbeeld in het ziekenhuis bevalt, dan moet je eens kijken op http://www.stichtingbabyhope.org/ Daar verzamelen ze overgebleven spullen voor arme landen. Ik heb even in mijn kraamdossier gekeken dat ik van de kraamzorg heb gekregen. Hierin is onderscheid gemaakt wat je nodig hebt bij de thuisbevalling en wat voor de kraamperiode. Voor de kraamperiode adviseren ze: 6 celstofmatjes 2 a 3 pakken praamverband of inlegluiers 3 pakken maandverband een koortsthermometer zeep watten steriele gaasjes 1 flesje alcohol 70% Dit zou ik dus wel in huis halen, hoewel je dat maandverband natuurlijk ook wel in de loop van de kraamweek kan laten halen. En als je al weet dat het een keizersnede wordt is het natuurlijk ook weer anders.
Je kunt hem bij prenatal halen. Mocht je hem dan niet gebruiken, dan kun je hem zo terugbrengen en mag je voor dat bedrag iets anders uitzoeken in de winkel. Ik kreeg hem overigens ook gewoon via mijn ziektekostenverzekering. Misschien dat je die even kunt bellen?
je krijgt hem zo ie zo en het kan altijd zo zijn dta je een super snelle bevalling hebt en het ziekenhuis niet haalt bij wijze van dan moet je toch spullen in huis hebben en heb je niks nodig kun je er mischien iemand anders blij mee maken
Mij lijkt het ook prettig om in ieder geval in huis te hebben, je weet maar nooit toch? Het kan soms snel gaan en dan is het toch wel fijn dat je wat in huis hebt. Dat van Prenatal is wel handig, dat je het kan terugbrengen. Maar dan is het wel handig om extra kraamverband in huis te hebben, want ik neem aan dat je het pakket dicht moet laten.
@ anitadejong. Werk toevallig bij Groene land en alleen als je een aanvullend pakket met 1 ster hebt krijg je geen kraampakket. Alle sterren daar boven heb je gewoon recht op een kraampakket. Misschien toch nog snel even aanvragen kan ook via de website. Succes
Ik heb hem ook gekregen via de verzekering. Ik beval ook in het ziekenhuis vanwege medische redenen maar het is wel handig als je hem hebt. Er zit bv kraamverband, alcohol, navelklemmen enz in. Dus wel handig. En idd ook al beval ikin het ziekenhuis, het kan ook eerder beginnen en dan is een bedzeiltje wel handig. Gisteren is de kraamhulp geweest voor een intake gesprek, ik moest wel klossen in huis hebben tijdens de kraamperiode want er kunnen altijd kraamhulpen zijn die graag willen dat het bed hoog staat zodat ze jouw beter kunnen verzorgen.
ik denk dat bedklossen moeilijk wordt bij ons, wij hebben geen bed dat op 4 poten staat. die van ons is van hout en op een paar punten in het midden van het bed, staan een soort schotten zeg maar,dus klossen zal niet gaan denk ik